Spring naar bijdragen

Bogus-Logjes


elmo1979

Aanbevolen berichten

Ik moet Barny hier wel gelijk geven.

De CO kan wel een cache plaatsen, maar het is aan de cacher hoe deze ermee om gaat.

Als het resultaat (de final coords) op leaks komen, kan de CO hooguit z'n cache verplaatsen.

De CO kan niet bepalen dat iedereen de caches op de gewilde manier vindt (ook al is dat soms erg jammer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

lol Team Tabak,

 

Ik denk dat we er nooit uitkomen voor de een is geocachen het opvolgen van de (meest bizarre) wensen van de CO, het vinden van de cache is daarbij totaal niet van belang als alle ontberingen zijn ondergaan rechtvaardicht dat gewoon ook een found,

Voor de ander is geocachen gewoon een hobby voor zichzelf om zich buiten te vermaken en pas een foundlog te schrijven als er daadwerkelijk een found is geweest

Twee verschillende meningen en twee verschillende opvattingen van het spelletje geocaching

mijn keuze is me aan de wensen van Groundspeak te houden, daar ben ik zelf mee accoort gegaan toen ik me aanmelde, net als iedereen die een account aanmaakt bij groundspeak

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny:

GroundSpeak neemt een 'eindbeslissing' over het al dan niet opnemen van een cache in hun database, maar bemoeit zich niet met het spel dat de cache-eigenaar heeft bedacht. Voor dat spel bepaalt alleen de cache-eigenaar de regels, zoals jij ook doet bij jouw Stip. Houden cachers zich niet aan die regels, dan spelen ze vals.

 

De hetze tegen 't Gele Bussie, waar jij steeds op doelt, was geen initiatief van GroundSpeak, maar het werk van één persoon met wie jij overhoop lag/ligt. Die bleef GroundSpeak bestoken met klachten en mailtjes, waarin hij deed voorkomen dat de hele Nederlandse geogemeenschap zich ergerde aan jouw Bussie. Daar hebben ze uiteindelijk op gereageerd, met een beslissing die snel werd teruggedraaid toen duidelijk werd dat de vork heel anders aan de steel zit. De KLACHT was voor GroundSpeak belangrijk. Wat jij met jouw Bussie doet zal hen werkelijk worst wezen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He jongens.... laten we wel gezellig met elkaar blijven kletsen hier.

Kreten als "zelfbenoemde Godfather" en karrevrachten boter op het hoofd etc. moeten we denk ik achterwege laten.
Door op de persoon spelen wordt de discussie niet beter denk ik en je mening ook niet beter gehoord.

Ik ken veel cachers persoonlijk. Daaronder zeker ook Barny. We zijn het zelden (zeg maar gerust nooit, haha) met elkaar eens, maar we kunnen goed door 1 deur (als Barny iets afvalt)

Zoals ik hem ken, laat hij iedereen in z'n waarde en kan hij met iedereen lachen, een colaatje drinken en gezellig een dagje cachen.

Dat weerhoudt hem er niet van een heel eigen mening over het spelletje te hebben. Net als ik en net als jullie.

Hij zal het nooit nalaten die mening te ventileren, net als Vlinder, net als ik en net als velen van jullie.

Maar daarbij hoeven we niet lelijk naar elkaar te doen...toch?
Een uitgesproken mening moet je met goede argumenten verdedigen.... niet met eeehhh... persoonlijke "kenmerken". ;)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan onmogelijk een discussie voeren zonder de indruk te hebben, dat Barny (althans in deze discussie) boter op zijn hoofd heeft. Ik had ook iets kunnen schrijven over de pot en de ketel. Ik richt me daarmee zeker niet op de persoon maar op de inhoud van zijn berichten. Ik ken Barny niet persoonlijk, ik ga uitsluitend af op wat hij hier ventileert. De manier, waarop hij zich in die berichten opstelt, rechtvaardigt de beide uitdrukkingen. Maar daar hoeft niemand het mee eens te zijn, dat is het aardige van het voeren van een discussie. Jij kent Barny persoonlijk en je hebt in gesprekken met hem kennelijk een iets andere indruk overgehouden dan velen van ons uit zijn schriftelijke opvattingen. Dat is fijn. De argumenten, waar jij om vraagt, staan eveneens duidelijk in het berichtje. Al met al valt het dus wel mee. Barny kennende (vanuit zijn berichten en vanuit een persoonlijke emailuitwisseling) denk ik wel, dat hij er mee kan leven.... Hij zoekt tenslotte zélf graag de confrontatie en hij zou zich beledigd voelen, indien er niet iemand stevig op reageert..... Ik denk ook, dat de meeste lezers hier zijn berichtjes lezen en vervolgens hun schouders ophalen.... Dat doe ik ook in de meeste gevallen, maar soms (zoals in deze discussie) ligt het er zo dik boven op, dat je wel móet reageren.... Maar laat het nogmaals duidelijk zijn. Ik heb absoluut niets tegen de figuur Barny, maar wel tegen zijn opvattingen die hij HIER plaatst en daar reageer ik op! Trouwens, het feit, dat er aardig wat mensen met "goed" op mijn berichtje reageren houdt in, dat ik niet alleen sta in die mening......

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed beargumenteerd TT!
Ik bedoel het ook niet zozeer persoonlijk, maar ik vind wel dat het altijd heel duidelijk moet zijn, dat men op een bericht / mening reageert en niet op een persoon.

Dat gebeurt hier toch wel regelmatig.

Zoals jij het nu beredeneert zeg ik ook, wellicht niet in dit geval, maar het triggerde me wel zodanig, dat ik meende het te moeten aankaarten.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blablabla, het zal allemaal wel.

Echter deze:

 

Voor dat spel bepaalt alleen de cache-eigenaar de regels


klopt niet. Omdat er de meest achterlijke regeltjes werden bedacht heeft groundspeak beslist dat logvoorwaarden niet meer mogen. Lijkt me toch duidelijk wie de regels maakt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja...maar dan gaat de discussie natuurlijk weer in de richting "het echte geocachen" zoals het ooit bedoeld was,
(maar dat is een stokpaardje dat ik graag door anderen laat berijden) en het cachespelletje zoals dat nu door die commerciele jongens uit de USA wordt gepromoot (ook niet mijn stokpaardje)

Accepteer je die regeltjes en daarmee de organisatie die ze opstelt? of beoefen je je hobby "geocachen" waarbij je noodgedwongen van hun database gebruik maakt, maar het niet noodzakelijkerwijs met hun ideeen eens bent?

 

maar....dat is natuurlijk weer een hele andere discussie.

 

Natuurlijk kun je ook caches (ook echte "geocaches") wegleggen via andere organisaties.....maar we dwalen af, we hadden het over bogus-logjes.

Bogus-logjes kun je overigens ook verwachten, als je wel via Groundspeak "geocached" en bijv. als CO allerlei logvoorwaarden bedenkt. Daarmee dus duidelijk de regels aan je laars lapt, waar je je bij inschrijving aan hebt geconformeerd en dus niet gek moet opkijken als bepaalde kissiezoekers op hun beurt weer jouw regels aan hun laars lappen.

Wat jij kan, kunnen zij ook...toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Bogus-logjes kun je overigens ook verwachten, als je wel via Groundspeak "geocached" en bijv. als CO allerlei logvoorwaarden bedenkt. Daarmee dus duidelijk de regels aan je laars lapt, waar je je bij inschrijving aan hebt geconformeerd en dus niet gek moet opkijken als bepaalde kissiezoekers op hun beurt weer jouw regels aan hun laars lappen.

 

 

Het zal Sprinkhaan goed doen om te lezen dat er kennelijk wel Geocachers zijn die laarzen dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:)

 

zie tekst onder <<<< Bankcaching >>>>>

ik zou het op prijs stellen ale je me belt met het telefoon nummer niet meteen de telefoon ophangt en als ik je meteen terug bel gewoon de telefoon opneemt inplaats weg te drukken.

ik heb namelijk zeer slechte ervaringen met figuuren die dat voorheen bij mij deden,

 

is opgelost

 

 

Barny

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...