Spring naar bijdragen

Bogus-Logjes


elmo1979

Aanbevolen berichten

Voor mij is er nu een schemergebied in de Boguswetenschap ontstaan. Ik ga meestal met een ander team cachen. Ik pak bijvoorbeeld de cache en de ander schrijft onze namen in het boekje. Moet ik zelf schrijven?

 

De ander vindt de cache en ik noteer onze namen. Had ik zelf de cache moeten vinden? Wat is belangrijker: de cache vinden of je naam noteren?

 

Moet je exact op de plek waar de cache ligt loggen? Soms wordt door de CO gevraagd dat nu juist niet te doen i.v.m. mugglegevaar. Dus ik ga alvast op het bankje zitten, tien meter van de cache af en mijn compagnon komt met het logrolletje naar mij toe. Mag dat? Mag het als de afstand niet tien meter horizontaal is, maar verticaal?

 

Gelukkig staat één ding niet ter discussie (denk ik): ik mag altijd een not found loggen. Maar dan wil ik wel graag in de statistieken zien wie de meeste not founds heft gescoord.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoe ik het doe, en dat is zuiver persoonlijk iedereen stelt zijn eigen grensen wanneer men wel of niet op de cachepagina logt,

als ik of een van mijn jongens die ik bij me heb een cache vinden, hebben geopend en in het logboekje heeft gekrabbeld dan log ik mijn avontuur die de cache mij gebracht heeft.

cachen we met andere teams, en in onze bijzijn er word een cache gevonden geopend en het logboekje bekrabbeld en ik of een van mijn jongens had ook die cache kunnen pakken dan vertel ik ook gewoon mijn ervaring van deze cache.

in alle andere gevallen log ik een not found, of een note of in enkele gevallen helemaal niet

dit is voor mij de zuiverste manier van dit spelletje spelen, als andere mensen en heel ander idee van dit spelletje hebben spelen ze dus duidelijk een ander spelletje dan ik, dat hoeft in hun ogen niet vout te zijn, dat is eenmaal hun waarheid, anders dan de mijne

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe ik het doe, en dat is zuiver persoonlijk iedereen stelt zijn eigen grensen wanneer men wel of niet op de cachepagina logt,

als ik of een van mijn jongens die ik bij me heb een cache vinden, hebben geopend en in het logboekje heeft gekrabbeld dan log ik mijn avontuur die de cache mij gebracht heeft.

cachen we met andere teams, en in onze bijzijn er word een cache gevonden geopend en het logboekje bekrabbeld en ik of een van mijn jongens had ook die cache kunnen pakken dan vertel ik ook gewoon mijn ervaring van deze cache.

in alle andere gevallen log ik een not found, of een note of in enkele gevallen helemaal niet

dit is voor mij de zuiverste manier van dit spelletje spelen, als andere mensen en heel ander idee van dit spelletje hebben spelen ze dus duidelijk een ander spelletje dan ik, dat hoeft in hun ogen niet vout te zijn, dat is eenmaal hun waarheid, anders dan de mijne

 

Barny

 

Handtekening in het boekje is heilig?

Waarbij het niet uitmaakt hoe je de kist gevonden hebt?

Geoleaks, coorddatabase, maakt niet uit?

Multies en mysteries veranderen is simpele oprapers?

Is dat jouw waarheid?

Antarctica

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup, zoals groundspeak het zelf zegt: een fysieke log in het logboekje rechtvaardigt een found log van je ervaringen op de cachepagina,

 

Dat ik niet uren van mijn leven wil besteden aan de meest stompzinnige Google opzoek puzzeltjes, niet slim genoeg ben om de meest hersen krakende mistry’s op te lossen , het voor mij fysiek niet te doen is om vele kilometers te gaan lopen ben ik heel blij met de Barny-Database die inmiddels al bijna 20.000 eindcoords en oplossingen heb van aktieve mistry’s en multy’s zodat het vinden van een knappe/mooie cache ook voor mij en voor hun die met mij meegaan mogelijk is, daar ben ik dan ook heel dankbaar voor en blijft het geocachen voor mij nog nog leuk.

Dat ik dan wel een hele mooie route onderweg mis dat weet ik, maar het kleijne stukje wat ik dan wel zie geeft voor mij wel een mooie indruk en kan ik heerlijk van genieten als we er mee bezig zijn.

 

Dus mijn (persoonlijke) waarheid is dat het doosje wat ik zelf vind en kan vinden het geocachen is zo als ik het wil beleven, dat andere daar andere ideeën over hebben en graag prat gaan op hun slimheid of voorbeeldige conditie of zelfs een combinatie van die twee, wens ik ze geluk en ik hoop oprecht dat hun in die mogelijkheid blijven om dat vooral maar te blijven doen, sommige, waaronder ik hebben het nu eenmaal niet in zich maar kunnen wel genieten en dat moeten we elkaar gunnen, aan mijn logs over de cache zal de CO meesteal wel tevreden zijn

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, nee ik heb het niet over groundspeak. Ik heb het over de uitzonderingen die jij voor jezelf maakt en de "regels" die je anderen oplegt.

Jij zegt zelf dat je mentaal tekort schiet als het gaat om het oplossen van bepaalde puzzels, dat je fysiek niet in staat bent om lange multi's te lopen. En dat je daarom kiest voor gebruik van een coords-database en geoleaks. Prima, daar zul je mij niet over horen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de caches die buiten je fysieke en mentale vermogens liggen, te laten voor wat ze zijn. Maar dat je vervolgens anderen gaat verwijten dat zij het spelletje niet spelen volgens de regelen der kunst vind ik krom. Je verwijt mensen die niet zelf de boom inklimmen puntjesjagers te zijn. Maar je schept wel op over de 20.000 gekraakte eindcoördinaten in je database.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor je reaktie, en bedankt dat je me alleen in de berm weggeworpen kokers gund om te mogen vinden.

en het klopt ook dat ik mensen die zelf niet bij de cache ( daar gaat het spelletje volgens mij toch om) kunnen komen andere teams voor hun laat loggen, dat mensen een leeg gat vinden toch gaan loggen, zo zijn er wel meer voorbeelden te vinden maar daar zal ik ook altijd op argeren,

dat mensen pussels creeeren heel leuk voor hun maar zijn daar geen andere site's voor? en is bijna elke pussel niet gewoon een tradie als je groen licht heb gehad van de tjekker, en zijn de meeste pussels ook gewoon geen tradie's met al die solvers op internet? ik besteet daar mijn tijd niet aan ik vind liever een mooie boks.

en laat nu juist de mooiste cache's zijn die van een multy die mensen die een multy neerleggen willen hun bezoekers meesteal verwennen met een mooie cache, maar die mag ik van jou dus niet vinden (waar het spelletje geocachen om gaat)

 

en jij ziet waarschijnlijk "puntjesjagers" als een smerig woord, een smet op je blazoen, dat is iets van jou, er is zelfs een echte "gilde" van puntjes jagers, leuk toch mensen die dat leuk vinden, wat ik dan meteen niet begrijp is dat ze zichzelf toetstaan om de nooit gevonden cache's in hun statestieken te plaatsen, maar dat is weer een andere diskussie.

 

En echt heerlijk die 20.000 eindcoords, heb ik tenminste een beetje keus om wat te vinden, zeker als je ziet wat voor een troep er tegenwoordig online komt, en meer dan driekwart valt toch af omdat er bij de pussels onevenredig veel kokers en NoNo's achter lantarenpalen liggen en ik die wil ik gewoon niet vinden, die geven mij gewoon geen plezier in wat ik bij het geocachen wil.

 

dus als je wil faken met het vinden van de cache's is dat altijd je eigen beslissing maar begrijpen doe ik het niet.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manman, stel je niet zo aan. Ik zeg nergens dat je die multi's of mysteries niet mag doen. Je mag doen wat je wilt. vind

Ik vind alleen dat je jezelf meer vrijheden gunt dan anderen.!

Jij mag gebruik maken van de vindingrijkheid van anderen die een puzzel opgelost hebben waar jij je niet aan wilde wagen? Prima Mag een ander dan gebruik maken van de boomklimkunst van zijn medecacher? In jouw ogen niet.

En begin nu niet weer over mensen die caches loggen zonder dat de logrol gevonden is, want daar heb ik het niet over gehad. Als je een leeg gat aantreft moet je m.i. een not found/note schrijven . Wat dat betreft zijn we het met elkaar eens.

 

Ik noem nergens iemand een puntjesjager, laat staan dat ik het een smerig woord vind. Ieder speelt het spel om zijn manier.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand me tzt helpen aan de eindcoords van http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC44FPC

Ik ben niet van plan stippen te gaan zoeken, maar wil mijn handtekening in dit boekje zetten.

Bij voorbaat dank.

Antarctica

 

Deze bonus cache bevind zich op het coördinaat boven aan de pagina, maar er zit een slot op.

 

Dus gewoon heen gaan met hamer en/of schroevendraaier.........vindt Barny OK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Kan iemand me tzt helpen aan de eindcoords van http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC44FPC

Ik ben niet van plan stippen te gaan zoeken, maar wil mijn handtekening in dit boekje zetten.

Bij voorbaat dank.

Antarctica

 

Deze bonus cache bevind zich op het coördinaat boven aan de pagina, maar er zit een slot op.

 

Dus gewoon heen gaan met hamer en/of schroevendraaier.........vindt Barny OK!

52.16.966 005.29.704

bewerkt door sprinkhaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...