Spring naar bijdragen

Bogus-Logjes


elmo1979

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

diegene die de batterijen in de gps maakte had ook een zekere rol van het vinden van bijna elke cache net zoals diegene die het zweetdoekje draagt van de boomklimmer ook, ik steunde de klimmer in mijn gedachte, ook een legitime reden om mijn naam in het boekje bij te laten schrijven en natuurlijk te loggen want we geocachen toch niet om de "puntjes" waar maakt men zich dan toch druk om? #zucht

wie hou je nu voor de gek............

 

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bogus-logjes worden geschreven door bogus-cachers, in de bogus-overtuiging dat ze daarmee punten scoren in een wedstrijd. Niet leuk voor cache-eigenaren, maar die kunnen er wel iets tegen doen. Als elke cache-eigenaar nu eens een bogus-cache (glazen pot met wc-rol) plaatst in de eigen voortuin, met de uitnodiging deze zo vaak mogelijk als 'found' te loggen zonder verplichting de locatie daadwerkelijk te bezoeken. Op de pagina's van zijn/haar echte caches kan de cache-eigenaar naar zijn bogus-cache verwijzen.

 

Dan heeft de reviewer in feite ook geen functie meer.... Hij hoeft niet meer te checken of de cache volgens de reglementen in orde is, hij hoeft alleen nog maar te adviseren om de veren van je luie stoel goed af te stellen.... :-) Ik geloof nog altijd (zij het met een gezonde mate van wantrouwen) in het goede van de mens en alhoewel er altijd lieden zullen zijn die zich op de "bogus" manier zelf in de maling willen nemen ga ik er toch niet van uit, dat dit voor de meerderheid van de cachers geldt.... Of moeten we geocaching gelijk gaan schakelen aan wielrennen en zien wij Barny en jou over een jaar of tien bij een oude Oprah in de stoel? :-) Lance zal vooraan in de zaal zitten en kwijlend stamelen.... "Zie je wel, zie je wel.... zij ook.... zij ook.... Altijd ontkend, maar nu....." Ik zie het er niet van komen.... Misschien vraagt ze mij vanwege die ene boomcache.... En weet je....ik doe het en beken alles....!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Zo ik heb genoeg argumenten gelezen om in geheel zuid-Holland alle boomcaches te loggen!!

 

Vanavond thuis maar eens ter uitvoering brengen, want dan heb ik weer wat smileys.

 

Groetjes,

 

Keske(die binnenkort weer een tigtal caches erbij heeft)27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heeft de reviewer in feite ook geen functie meer....

 

 

Reviewers hebben al jaren een bogus-functie. Het zijn de onbezoldigde controleurs/buitendienstmedewerkers van een webshop, die miljoenen verdient aan het exploiteren van een geocaching-database. Over in de maling nemen gesproken ...

 

Mijn voorstel om speciale bogus-caches voor bogus-loggers te publiceren en deze caches meermaals te loggen als 'found' is een poging om uiteindelijk dat te bereiken wat reviewers niet kunnen realiseren: een database met uitsluitend geocaches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve boguslogjes en boguscaches zijn er ook boguscachers, zelfs hele bekende ......

Antarctica

zeg eens Welke he he he ja ja zeg :clap:zeg :clap: eens mhmhmhm ik zou niet weten wie ? :bag:

 

 

Behalve boguslogjes en boguscaches zijn er ook boguscachers, zelfs hele bekende ......

Antarctica

zeg eens Welke he he he ja ja zeg :clap: :zeg :clap: eens mhmhmhm ik zou niet weten wie ? :bag:

Wie de laars past trekt hem aan (was het nu een schoen) :oops:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp is om dit te voorkomen: niet met verschillende teams te gaan cachen, want als de een hem gevonden heeft kan de rest zijn naam ook noteren (of je moet zeggen, draai je even om, dan verstop ik hem weer en dan mag jij hem zoeken). En voor de boomcaches zou je dan een voor een de boom in moeten klimmen om te mogen loggen (met alle pluspunten aan de natuur?)

 

Dat het behoorlijk kansloos is om vanuit je luie stoel te gaan loggen, of ergens heen, niet kunnen vinden en er wel een "found" van maken vind ik volstrekt kansloos! Maar als je met 2 clubjes gaat cachen en dan een cache vindt, is het niet meer dan logisch dat beiden hun naam erin zetten dunkt mij.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar natuurlijk jeroen78 als je met 5 man knus opeengepropt in 1 auto kokers achter bomen gaat rapen stapt er ook maar 1tje uit en zet alle namen of plakt het stikkertje er in terwijl de rest blijft zitten, daar zit geen enkel uitdaging aan

maar juist de uitdaging van een boomcache of een duikcache of een abzijlcache is juist de boom in berg af of de plomp in om bij de cache te komen niet om onderaan de boom af aan de zijkant toe te kijken.

als je zecht dat je niet om de "puntjes" maalt, maar vooral om de gezelligheid kan je je verhaal/avontuur ook gewoon kwijt in een note of not-found, maar dat is een zeldzaamheid

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, helaas heb ik deze caches nog niet mogen doen, maar zullen zeker in de toekomst in de agenda staan. Ik doelde meer op, als je met een paar man op de fiets of te lopen bent.

 

Voor mezelf geldt eigenlijk meer, dat hoe mooier de cache, hoe groter de 'logreport'. En voordat men zeurt dat ik vooral tradi's heb gevonden: allen zijn tot nog toe in mijn uppie gevonden :) En door schade en schande wordt men steeds wijzer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...