PeYoPla Geplaatst 24 september 2012 Geplaatst 24 september 2012 Misschien kunnen de samenstellers van cachepagina's rekening houden met cachers die paperless werken. Ik zelf werk met GSAK en GDAK en als ik de caches laad dan kan ik die in het terrein lezen echter het gebeurd wel eens dat we niet alle gegevens bij ons hebben daar bijvoorbeeld tabellen of note's vermeld staan bij extra waypoints zonder een positie daarbij. Op het moment dat er geen positie bij staat (kan die moet je misschien nog berekenen)is hij niet visueel binnen GDAK en ook niet op de kaart en dus niet uit te lezen. Daardoor kunnen we soms de cache niet of gedeeltes niet afmaken of moeten het toch op papier meenemen. Dus heeft u een tabel, gegevens of een note vermeld die dan graag(ook)in de tekst van de cache. Alvast bedankt.
jefmen Geplaatst 24 september 2012 Geplaatst 24 september 2012 Je moet altijd van te voren controleren of je alle gegevens hebt die je nodig denkt te hebben.
de-fam Geplaatst 24 september 2012 Geplaatst 24 september 2012 Goed voorbereiden is het halve werk, en niet je machientje volpompen zonder te kijken naar wat je er eigenlijk opzet.
wolojoli Geplaatst 24 september 2012 Geplaatst 24 september 2012 Misschien kunnen de samenstellers van cachepagina's rekening houden met cachers die paperless werken. Ik zelf werk met GSAK en GDAK en als ik de caches laad dan kan ik die in het terrein lezen echter het gebeurd wel eens dat we niet alle gegevens bij ons hebben daar bijvoorbeeld tabellen of note's vermeld staan bij extra waypoints zonder een positie daarbij. Op het moment dat er geen positie bij staat (kan die moet je misschien nog berekenen)is hij niet visueel binnen GDAK en ook niet op de kaart en dus niet uit te lezen. Daardoor kunnen we soms de cache niet of gedeeltes niet afmaken of moeten het toch op papier meenemen. Dus heeft u een tabel, gegevens of een note vermeld die dan graag(ook)in de tekst van de cache. Alvast bedankt. Als je de cache in GSAK of GDAK "refreshed" via de API krijg je ook de waypoints zonder coordinaten mee. In GDAK kun je deze via het compas-scherm benaderen. Als je dan op de waypointnaam klikt zie je ook de notes die erbij horen.
Krimpenees Geplaatst 25 september 2012 Geplaatst 25 september 2012 Paperless cachen is alleen te doen met tradi's. Voor de andere caches moet je gewoon een uitdraai maken van de pagina.
Japiejoo Geplaatst 25 september 2012 Geplaatst 25 september 2012 Als dit echt zo is vind ik dat eerder een tekortkoming van GSAK en GDAK en niet van de cachelegger. Die tabel is er niet voor niets en waarom zou je het dubbel maken?! Zoals wolojoli al zegt, het is in GDAK wel mogelijk deze notes te lezen (met GSAK heb ik geen ervaring). Dus een goede voorbereiding is het halve werk
PeYoPla Geplaatst 25 september 2012 Auteur Geplaatst 25 september 2012 Kijk weer wat geleerd , via GDAK en het kompas-scherm de gegevens bovenwater halen dat wist ik niet maar dat gaat alleen op als je de beschikking hebt van een werkende Gps in je android apparaat. Dus (na controle) werkt het op mijn smart-phone met Gps maar niet op een ander Android apparaat (bijv. E-reader op Android basis voor het uitlezen van je gegevens) zonder Gps dus dat is jammer. Het is natuurlijk een hele discussie over wel of geen goede voorbereiding en welk apparatuur je gebruikt of dat het programma niet goed is maar door een tabel etc. in de tekst te zetten kunnen andere wel gebruik maken van die optie om paperless te cachen met behulp van de door hun gekozen apparatuur. Het was maar een vraag. Maar zoals gezegd weer wat geleerd en misschien dat de Cache makers er rekening mee willen houden.
JackHoe Geplaatst 25 september 2012 Geplaatst 25 september 2012 Paperless cachen is alleen te doen met tradi's. Voor de andere caches moet je gewoon een uitdraai maken van de pagina. Mmm, toch raar dat ik het vaak niet doe, een uitdraai maken van de pagina, en toch steeds de multies vind. Volgens mij hoeft het zeker niet altijd. Dat heeft de praktijk mij geleerd.
MarcoDomi Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 Hoi, ik wil hier dus rekening mee houden bij het maken van mijn beginners-multi'tje... Maar ik ben er nog niet direct achter hoe. ALs ik bij de beschrijving van de wp's te veel tekst plaats, is dit niet te zien in de note bij eht wp in de gps. Is de oplossing gewoon een goede beschrijving maken op de pagina zelf?
thex Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 Wij forumleden willen de cache wel reviewen voor de goudzoekers erop losgelaten worden
Twentse Mug Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 (bewerkt) Paperless cachen is alleen te doen met tradi's. Voor de andere caches moet je gewoon een uitdraai maken van de pagina. Waarom? Hoi, ik wil hier dus rekening mee houden bij het maken van mijn beginners-multi'tje... Maar ik ben er nog niet direct achter hoe. ALs ik bij de beschrijving van de wp's te veel tekst plaats, is dit niet te zien in de note bij eht wp in de gps. Is de oplossing gewoon een goede beschrijving maken op de pagina zelf? Ik vind zelf het prettigste als de tekst (ook) bij het waypoint staat. 4 april 2014 bewerkt door Twentse Mug
Hogelanders Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 Ik vind zelf het prettigste als de tekst (ook) bij het waypoint staat. Ik ook. Als je een wp aantipt op je kaartje is het heel handig dat de info erbij staat. Scheelt een hoop heen en weer gescrol.
MarcoDomi Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 (bewerkt) Wij forumleden willen de cache wel reviewen voor de goudzoekers erop losgelaten worden Dat zou ik prima vinden maar hoe doe ik dat? Ik ga 'm trouwens eerst met mijn klas lopen voor ik 'm online breng. Daar was het me namelijk om te doen. Door al mijn verhalen zijn ze nieuwsgierig naar mijn hobby en dat moeten we natuurlijk wel even goed aanpakken (meteen goed opvoeden!). Ik zat daardoor wel vast aan een bepaalde locatie. Toch wel een leuke kleine wandeling uitgezet vind ik zelf. Ik ben heeeeeeeeeeeeeel trots dat ik 'm al best redelijk mooi in HTML heb opgemaakt (met tips van dit forum!) Had ik nog nooit gedaan. Nu moet mijn andere cache er ook aan geloven binnenkort Dat is trouwens een nano. Ik overweeg daar toch iets groters van te maken, maar ik ben bang voor hogere ripgevoeligheid. Hij hangt onder een brug op een prachtig plekje. Iemand tips hoe ik dat doe? Een groter doosje valt misschien te veel op. Al heb ik wel vker bakjes onder een brug gevonden. Voordeel is dat hij dan gemakkelijker wordt en dat maakt het juist weer minder opvallend als mensen zoeken? Een kleiner magnetisch bakje heeft ook niet zo heel veel meerwaarde. Maar ik wil 'm daar niet in de natuur verstoppen, dat verontrust de dieren te veel ben ik bang. Het is MOOOOOOOOOOOOOOI daar! Ik ga wel een beetje off-topic nu. Misschien start ik wel een ander draadje voor de tips over het vervangen van de nano. 4 april 2014 bewerkt door MarcoDomi
Aanbevolen berichten