Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een mooi verhaal gelardeerd met prima principes, maar als je eerst bij elke PM cache moet gaan uitzoeken welke reden de legger heeft gehad om het op deze manier te doen, dan heb je er een extra dagtaak bij....

Ik zoek het niet uit. Van een aantal CO's weet ik dat ze om deze reden een PMO cache hebben.

Van een kleiner aantal weet ik dat ze een andere reden hebben.

In de andere gevallen is het net hoe mijn pet staat of ik wel of niet de cache doe.

Geplaatst

Volgens mij worden voornamelijk multi's pm gemaakt...

Om wellicht een andere discussie op te rakelen: Als de eind coordinaten nooit doorgegeven zouden worden, zouden de meeste multi's volgens mij nooit vernield worden, zeker als er meer dan een km of 5 voor gelopen zou moeten worden, waarmee ik niet zeg dat iedereen die eindcoordinaten krijgt/bemachtigd caches vernield.

Jan

O, ik wist niet dat dit mogelijk was.

Ik kijk wel eens terug naar caches die we gelopen hebben en die we heel leuk vonden, gewoon om te zien hoe andere mensen erover schrijven/loggen.

Het verbaasde me al dat de cache die we afgelopen zomer hebben gedaan, nu ineens PM geworden was. Dit was nl Goudkoorts, die was ruim 9 km. Dus vond het al een beetje vreemd, die gaat niet elke gast met een iphone even oppikken/vernielen.

Maar dat is dan geen leuke actie dat mensen coordinaten doorgeven? Erg kinderachtig...

Maar als zulke leuke caches allemaal dus PM worden, moeten wij dus ook (door zulke acties) dus ook maar aan PM gaan denken. (Hoewel onze dochter van 4 die tocht ook wel wat lang vond...., dus die zal het niet erg vinden ;) )

Geplaatst

Tot nu toe zet ik onze nieuwe caches eerst op PMO. Om er zo voor te zorgen dat de eerste toeloop een beetje beperkt blijft. Na een paar maanden zet ik hem dan om naar member.

Ik zou de cache op 'member only' zetten als die mogelijkheid er was...

Naar mijn idee zijn de 'puntjesjagers' en 'ftf-jagers' heel vaak PM. Die kunnen immers niet zonder PQ's en/of meldingen.

Waarmee, uiteraard, niet gezegd dat alle PM jagers zijn.

Je weet wel: elk schaap is een zoogdier maar niet elk zoogdier is een schaap :-)

• 11 months later...
Geplaatst

Ik ben basic member, en met plezier! Op zich is de vraag waarom mensen hun cache PM-only maken interessant, dus ik heb met belangstelling de discussie gevolgd.

Dat die PM-only caches er zijn, van mij had het niet gehoeven, maar het zij zo.

Maar ... wat ronduit fnuikend is, is dat mensen een cache plaatsen en dan pas later besluiten deze om te zetten in PM-only! Dat heb ik nu net weer meegemaakt in Groningen. Daar ligt een fantastisch mooie mystery (5 Sterren) die ik met veel moeite en met heel veel plezier had opgelost. Nu een maandje later wil ik nog es kijken wat anderen voor verhalen erbij hebben en hoeveel mensen deze (zeer moeilijke) cache ook echt vinden ... het kan allemaal niet meer! Zo jammer!

Geplaatst

@Dick, ook voor de logs is een workaround.

Als basic-member kun je n.l. wel de logs inzien van een premium-member cache met het juiste logboeklinkje

Klik maar eens op deze link (klik) en je zult -ook als basic member- alle logs van de D5T3 PMO cache getiteld "5 sterren Groningen" kunnen lezen.

Geplaatst (bewerkt)

Ik ga mijn eerste cache ook pmo maken. De reden daarvoor is drieërlei:

• Ik wil graag weten wie mijn listing bezoekt. Reden: voyeurisme
  • ik wil graag weten wie mijn listing bezoekt. Reden: als er schade aan de cache is dan kan ik wellicht uitvinden wat er aan de hand is.
  • Ik wil in ieder geval het eerste jaar het aantal bezoekers beperken omdat de waypoints/cache toch wel vrij gevoelig voor beschadiging zijn. Het onderhoud moet dat kunnen bijhouden.

Later kan ik altijd nog besluiten de cache vrij te geven. Heeft iemand een idee hoe de verhouding pmo/geen pmo is?

De reden dat ik zelf pmo ben is vooral een economische: om goede caches te vinden moet ik steeds verder rijden. Als er een goede pmo-cache dichterbij ligt kan ik die eerst doen. Die benzinekosten zijn er al lang uit.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

De reden dat ik zelf pmo ben is vooral een economische: om goede caches te vinden moet ik steeds verder rijden. Als er een goede pmo-cache dichterbij ligt kan ik die eerst doen. Die benzinekosten zijn er al lang uit.

Zo had ik het nog niet gezien.... Een slimme man..... weet wat hij met een premium membership doen kan.....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...