Spring naar bijdragen

Nieuwe Site: Www.geocachersonthemove.nl


Peetee

Aanbevolen berichten

Met het matige zomerweer van de laatste weken ben ik maar weer eens aan het knutselen geslagen, en daar is de volgende site uitgerold: http://www.geocachersonthemove.nl.

 

Deze nieuwe site is eigenlijk een variant op/samenvoeging van een paar oudere concepten:

- http://live.geocaching.com (een oude java-gebaseerde site van geocaching.com waarop je geocachers live kon volgen, maar die verder nooit uitgebouwd is)

- http://www.foxhunt.nl (digitale vossenjacht)

- http://www.autotb.nl (tracken van autotb's)

 

Het belangrijkste aspect van deze nieuwe site is dat geocachers hun gps positie via hun smartphone automatisch door kunnen geven aan de website geocachersonthemove.nl. Deze site laat deze posities dan weer live zien op een kaart van de Benelux, die zich op de startpagina van de website bevindt. Zo kunnen bezoekers van de website (zoals thuisblijvers en mede geocachers) precies zien waar de geocachers zich op dat moment bevinden.

 

De geocachers kunnen via de instellingen in de app tevens aangeven of zij bij hun cachetocht een TB bij zich hebben (zoals een rugzak of jack met TB opdruk, maar het kan ook een gewone TB zijn) of niet. Andere cachers kunnen daar dan weer kennis van nemen en dat maakt het weer mogelijk om de betreffende cachers eventueel op te sporen en zo de betreffende TB's te discoveren.

Tot slot is het ook mogelijk om aan te geven dat het om een CarTB gaat. Dit maakt het dus mogelijk om deze te volgen. Op de kaart wordt dan een apart auto-icoontje getoond.

 

Graag nodig ik jullie uit om de site eens te bekijken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :)

 

P.S. De site is net zo'n beetje klaar, dus er zullen vast en zeker nog wat bugs in zitten. In dat geval verzoek ik jullie die vooral te melden. Liefst niet via dit forum, maar via dat op de site of via het contactformulier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom geen iPhone app...???...

Simpelwel: omdat ik nog geen geschikte app gevonden heb. Ik ben er wel naar op zoek.

 

Mocht iemand een geschikte app kennen waarmee je je positie naar een zelf te kiezen website kunt sturen, dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er simpel uit maar doet kennelijk wel wat hij moet doen. Op het moment dat ik keek waren er twee man actief.

Eigenlijk alleen maar gekeken uit nieuwsgierigheid naar het product.

Het lijkt me een leuke toepassing voor diegenen die graag laten zien waar ze mee bezig zijn.

Ik zal er echter nooit op te zien zijn, maar dat is eenieders eigen keuze denk ik zo maar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee, Ik ben volgens mij 1 van de laatste mensen op deze aardkloot die nog geen smartphone hebben maar gewoon zo'n simpel ding waarmee je alleen maar iemand kan bellen óf gebeld worden. :lol:

Maar mijn hart gaat altijd open van dit soort mooie dingen die gebruikers bouwen! Werkelijk heel gaaf gedaan! :thumbup:

Ik ben nu voor de gein iemand in Groningen aan't volgen, maar die loopt niet echt door. :crybaby::D

 

Ik ga 't 'ns aan de Lady laten zien. Misschien dat zij het wel leuk vindt op haar smartphone.

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het matige zomerweer van de laatste weken ben ik maar weer eens aan het knutselen geslagen, en daar is de volgende site uitgerold: http://www.geocachersonthemove.nl.

Goed bezig Piet!

Ik zal als ik weer eens thuis ben, die apps op mijn smart foon installeren.

Voordat ik er werkelijk mee aan de slag kan, wordt volgende maand met een nieuw abo + internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er veelbelovend uit. Lukt wel om geocacher in Sneek te zien, maar deze test-figuur beweegt zicht niet. (althans op de pc)

Maar klopt het dat ik de android-App alleen via jouw site kan ophalen en vervolgens op mijn mobieltje moet overzetten of is hij al direct via google-play te downloaden? Voor zover ik de FAqs goed gelezen heb, staat daar niet het antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou deze iPhone app kunnen gaan werken?

SendLocation By Jouni Erola

(kost maar liefst 0,99 USD)

Hoe zou het php script er uit moeten zien?

Ik denk op zich wel dat een dergelijk progje zou kunnen gaan werken. Ik heb hier de beschrijving ervan even doorgelezen en als dat klopt, dan zie ik technisch wel mogelijkheden. :yes:

 

Er zijn echter ook een paar forse bezwaren. Zo las ik o.a. het volgende:

SendLocation is iOS 4 application and supports background updating. The application doesn't even need to be open to get location updates. However when SendLocation is closed or in background it detects only "significant" location changes (a new feature in iOS 4). These changes are typically occuring when changing cell in your mobile network.

Dus de plaatsbepaling zal aanmerkelijk minder nauwkeurig worden bij het updaten op de achtergrond.

 

Daarnaast ook:

Notice: when this app is at foreground it can send your location in 5 second intervals. This might stress some servers or cause lots of traffic to your server. Please monitor the usage!

Dat kan qua dataverkeer dus aardig in de kosten lopen, tenzij je de update interval zelf kunt bepalen. Maar daar lees ik niets over.

 

ziet er veelbelovend uit. Lukt wel om geocacher in Sneek te zien, maar deze test-figuur beweegt zicht niet. (althans op de pc)

Maar klopt het dat ik de android-App alleen via jouw site kan ophalen en vervolgens op mijn mobieltje moet overzetten of is hij al direct via google-play te downloaden? Voor zover ik de FAqs goed gelezen heb, staat daar niet het antwoord

 

Ja, die "geocacher in Sneek" ligt hier in de vensterbank. :rolleyes:

 

Ja, de app kun je enkel via mijn site halen. Die moet je dus inderdaad even op je mobiel zetten en van daar uit installeren. Let op: wel even het vinkje zetten bij "applicaties, onbekende bronnen toestaan".

 

Goed bezig Piet!

Ik zal als ik weer eens thuis ben, die apps op mijn smart foon installeren.

Voordat ik er werkelijk mee aan de slag kan, wordt volgende maand met een nieuw abo + internet.

 

Dankjewel Henk. Je kunt in ieder geval thuis alvast eens testen, waarbij je wifi gebruikt voor de dataverbinding. Daar heb je je nieuwe abo nog niet voor nodig.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hej...waarom alleen maar van de benelux ?waarom niet bv europa....

Lijkt me ook leuk voor als je op vakantie bent...en vooral voor bv de thuis blijvers, kunnen ze ook zien waar je bent en een beetje het cachen zelf meebeleven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...