Spring naar bijdragen

Laptop Of Tablet Met Gsak?


Petra

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

GDAK is een android-app die o.a. overweg kan met gsak-databases. De GPS60-serie werkt niet, voor zo ver ik weet, omdat die geen .gpx-bestanden van de geheugenkaart af kan lezen en het interne geheugen niet als geheugenkaart is aan te sluiten op de pc.

USB-otg-adapter is een speciale adapter met een ingebouwde chip waardoor je meer met je micro-usb-poort op je telefoon/tablet kunt dan alleen opladen en aan een computer hangen. De meest gebruikte USB-otg-adapters (otg staat voor on-the-go) zijn de adapters die van een micro-usb-poort een gewone usb-poort maken. De otg-versie is over het algemeen duurder dan een 'gewone' micro-usb naar usb adapter, vanwege de chip, maar die heb je dus wel nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke super dan weet ik dat wij hebben zelf een gps 60 dus voor ons is het niet handig maar mijn ouders hebben nog een oude etrex en die deden alles handmatig dus dan is tablet een goede vervanging voor een laptop. bedankt voor de snelle reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort heb ik een MS Surface Pro, een combinatie laptop/tablet die de volledige Windows 8.1 draait. Omdat het de volledige Windows is en geen RT, kan hij gewoon Windowsprogramma's als GSAK draaien. Ook heeft hij een gewone USB-poort waar je alles op aan kan sluiten wat ook op je pc/laptop kan.

Het is eigenlijk een laptop met touchscreen waar je het toetsenbord af kan halen. Je houdt dan een tablet over die wel iets dikker en zwaarder is dan een iPad of Android tablet.

Kost aanzienlijk meer dan een tablet, maar heeft volledige functionaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ik ben een half jaar geleden hier voor op zoek geweest, de beschikbare mogelijkheden (moet op Windows draaien) waren me te duur.

We gebruiken nu voor onderweg een hele goedkope Andoid tablet, met c:geo en off-line kaarten als naslag.

GPX bestand maken met GSAK en via Dropbox naar de tablet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...