Spring naar bijdragen

Laptop Of Tablet Met Gsak?


Petra

Aanbevolen berichten

Hallo onze laptop is binnenkort aan vervanging toe, dus is de vraag nu wordt het een tablet of weer een laptop? Nu gebruiken wij GSAK, wel niet zo fanatiek en meer om te kijken of daar waar wij zijn een cache is, maar draait dat ook op een tablet en waar moet ik dan op letten qua geheugen en programma waar de tablet op draait? O ja en ziet de tablet de gps 60 wel?

Al vast bedankt voor het mee denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je koopt de laptop of tablet niet voor GSAK neem ik aan. Zo heb ik op een noteboekje ook Ozi en Mapsource staan. Een smarftfone onder android is voldoende voor de functie die jij benoemd, daar kun je onder GDAK de GSAK databases laden en zelfs op navigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Al vast bedankt voor het mee denken.

 

GSAK is een Windows-applicatie en volgens mij gaat het eerste tablet dat op Windows draait pas binnenkort gelanceerd worden. Wil je dus GSAK blijven gebruiken dan is de keus eigenlijk al gemaakt. Verder heb ik weinig ervaring met het oversturen van caches / bestanden van tablet naar GPSr (ik ben er een avondje vruchteloos mee aan het stoeien geweest) en volgens mij kun je geen caches vanaf de website van. com via een android-browser op een GPSr krijgen, maar wellicht dat iemand een slim idee naar voren brengt.

 

Edit: Klanker virvongan

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik koop een van de twee en dat is dan de enige computer in huis. wij hebben ook geen smartphone dus vandaar de vraag. beide apparaten hebben zo hun voor en nadelen en daar wij vaak weg zijn met de camper lijkt mij een tablet handig. maar ja hij moet dan dus wel de dingen kunnen en doen die ik nu op de laptop doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik koop een van de twee en dat is dan de enige computer in huis. wij hebben ook geen smartphone dus vandaar de vraag. beide apparaten hebben zo hun voor en nadelen en daar wij vaak weg zijn met de camper lijkt mij een tablet handig. maar ja hij moet dan dus wel de dingen kunnen en doen die ik nu op de laptop doe.

Dan zou ik toch terug voor de laptop gaan. Laptop en GPS kunnen met mekaar communiceren. Tablet en GPS bij mijn weten (nog) niet. GSAK en Mapsource werken bij mijn weten ook (nog) niet op tablet.

Ik kan alles wat ik nodig heb om te geocachen (en meer dan dat) perfect draaien op een 10" netbook van 250€.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik koop een van de twee en dat is dan de enige computer in huis. let handig. maar ja hij moet dan dus wel de dingen kunnen en doen die ik nu op de laptop doe.

Dan zou ik een notebook nemen. Er zijn er die naast windows 7 ook android kunnen draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik koop een van de twee en dat is dan de enige computer in huis. let handig. maar ja hij moet dan dus wel de dingen kunnen en doen die ik nu op de laptop doe.

Dan zou ik een notebook nemen. Er zijn er die naast windows 7 ook android kunnen draaien.

 

 

want??? en wat is voordeel van android?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netbook of notebook (maar als het de enige computer in huis is dan raad ik je een notebook aan). en dan verder met GSAK, Basecamp en mapinstall. Ook nog GCTools erop en als je echt wilt android emuleren en wat androidtools erop.1 reden waarom geen tablet ; kun je volgens mij je gps niet aan koppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

even dit onderwerp naar boven halen want het is al weer 1 jaar oud en alles veranderd snel. Is het al mogelijk om je pq´s op je tablet binnen te halen? en kan je gps al aan de tablet gekoppeld worden?

 

Yep, yep.

 

2de yep hangt wat af van je tablet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt af van je tablet EN van je GPS of die met elkaar kunnen communiceren. Als je een android-tablet neemt, zou je GDAK kunnen gebruiken om de caches over te zetten. Daarvoor moet de tablet USB-host-ondersteuning (minimaal android 3.0 of hoger, maar zeker goedkopere hebben het niet altijd) hebben en je het er een usb-otg-adapter voor nodig. En je GPS moet als schijf gekoppeld kunnen worden aan je computer. GPS'en die in ieder geval afvallen: GPSMAP60-serie, oudere etrexen dan de etrex 10/20/30. GPS'en die zeker weten werken: Etrex 20/30, dakota 10/20, Oregon-serie.

Met GDAK kun je na het enablen van de API (met je inloggegevens van geocaching.com) via Menu - Import caches - PQ je pq's downloaden en importeren. Dat wijst zich redelijk vanzelf. Verder kun je op een heel aantal criteria filteren en dan de inhoud van het filter via Menu - Export caches exporteren (ofwel op een sd-kaartje dat je vervolgens in je gps stopt, heb je die usb-host-ondersteuning niet nodig, maar is niet de meest handige manier; ofwel via de usb-otg-adapter rechtstreeks op het interne of externe geheugen van de GPS).

Of het met een ipad werkt of hoe het met een windows-tablet gaat, dat weet ik niet zo goed.

Qua prijs/kwaliteit en snelle updates zou ik overigens gaan voor een Nexus-tablet. Enige nadeel is dat er nogal eens batches tussen zitten met problemen, maar ik heb zelf goede ervaringen met RMA voor de Nexus 7 (twee stuks, allebei problemen met spook-aanrakingen, beide ongeveer een week weggeweest en goed gerepareerd terug, nu geen enkel probleem meer mee).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...