Spring naar bijdragen

Opruimen Van Caches Na De Nieuwe Regeling


jefmen

Aanbevolen berichten

Door dat de reviewers een nieuwe regeling hebben getroffen dat caches die meer dan 3 maanden een zwitsers kruis hebben. Op een gegeven moment het archief ingaan maar de cache blijft liggen omdat vaak co's niet meer actief zijn. hier ook een linkje naar de topic waar greensprouts uitleg geeft over de regeling

 

Wie ruimt dan die caches op? Is het dan geen idee om als geocachend nederland samen de caches te verwijderen en alles op te ruimen wat bij de cache hoort en zo de natuur weer netjes achter te laten voor andere mensen. Wie denk er mee over dit onderwerp?

 

Er zal op alle bekende geocaching forums zal ik een topic plaatsen met de zelfde inhoud en ook de linkjes naar de verschillende forums. Zodat iedereen op zijn eigen favoriete forum kan discuseren over het onderwerp.

 

Geocaching.com

hier staat ook nog een topic.

 

Gr, Jefmen

bewerkt door jefmen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kijk, degene die rommel tot de ultieme cache weet te verheffen is ook aanwezig op het forum (stikker tot penenlikker is de hint). Voorstel betreft natuurlijk "log in-cache definitief weg"-event he :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik vind die actie van de reviewers compleet overbodig. Ik heb vaker in de listing gezien dat een nitwit uit onwetendheid in een grijs verleden ooit eens een “needs maintenance” log heeft geplaatst waardoor nu na zoveel maanden de poppen aan het dansen zijn geraakt.

 

Er zijn twee opties:

Als de cache het nog prima doet. Dan stel ik stel voor om hem vrolijk te laten liggen.

Mocht je je echt heel erg ergeren aan dat rode kruis, probeer dan de cache eigenaar te pakken te krijgen. Lukt dat ook niet, maak dan zelf exact dezelfde cache aan als degene die zo voortvarend door de reviewers is gearchiveerd. Niet opruimen dus, maar zelf die administratieve actie ondernemen.

 

’t Wordt anders als de cache het niet meer doet. Als hij weg is of zo. Gelukkig hoef je als cachende buitenstaander dan geen actie te ondernemen. Want cache weg & cachebeschrijving gearchiveerd lokt toch nooit een cacher naar de stash area.

 

Maar, hoe het functioneren van een door reviewers gearchiveerde cache dan ook is, ik zie niet in waarom het nodig is om met een stel medecachers op pad te gaan om prima functionerende caches te verwijderen.

 

Zilvervloot.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens in het verleden heeft al eerder iemand geprobeerd om een opruimactie te houden...

Het enige wat nog te vinden is van deze persoon zijn zijn schoenen, de rest is afgebrand :bag:

En met reden. Een gearchiveerde cache is niet vogelvrij. Met het eigenmachtig archiveren van caches gaan de keurmeesters erg ver, maar ze overschrijden geen grens. Dat gebeurt wel als cachers zich vergrijpen aan andermans eigendom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer dat de revieuwers niet selectief te werk kunnen gaan. De actie op zich lijkt goed, maar er moeten geen goede caches disabeld worden omdat een 'needs maintenance' uit het verleden niet verwijderd is.

Zomaar caches van een ander gaan opruimen omdat er een 'kruis' op staat, daar ben ik dan ook niet vóór.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niet gezegd dat de caches waar een Zwitsers kruis staat geruimd moeten worden voordat de caches gearchiveerd is. Revieuwers geven de co's al genoeg tijd om te reageren en het weg te halen. Veel caches van co's die niet meer actief zijn verdwijnen langzaam aan het archief in. Maar de behuizingen liggen er nog omdat de cache niet meer actief is.

 

Het is misschien een idee om goede gearchiveerde caches te laten adopteren door cachers in de buurt van de cache die dat zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas staat ze dat niet toe. Adopteren mag alleen als de huidige CO ook toestemming geeft.

Ik heb tot 3 maal geprobeerd om een 10 jaar oude cache te redden.

Zelfs de logboeken van 6 jaar terug zaten daar nog in.

 

De CO heeft al 3 jaar niet ingelogd op GC, reageerd ook nergens op.

Ja, dat kan door diverse omstandigheden zo zijn.

Echter gaf geen enkele revieuwer toestemming de cache te adopteren of desnoods 10 meter te verplaatsen.

Heel zonde van zo een oude cache. Maar helaas.

 

Ik heb het opgegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...