Spring naar bijdragen

Goed Nieuws: De Google Maps Komen Terug


DanPan

Aanbevolen berichten

Goed nieuws: de google maps komen terug

 

Minder goed nieuws: enkel voor PM...

 

On Friday of last week, we reached an Agreement with Google to bring Google Maps back to Geocaching.com in a limited capacity.

 

Until our removal of Google Maps from Geocaching.com, map functionality was provided for both basic and Premium Members because those maps were free to us. Since we now have to pay for maps, this will be a Premium Member feature.

 

We're currently working on incorporating Google Maps back to Geocaching.com and expect to have the main map page re-enabled with Google Maps in the next 4-5 weeks. Google Maps will only be available on the main map page; not on the cache detail pages or other areas of the site.

 

We are still committed to the new Open Street Map system for all users. OpenStreetMap is freely and publicly editable in a similar way as Wikipedia. Anyone can change or add to the maps and thousands of people worldwide contribute on a regular basis.

 

Once the Google Maps are available on the main map page, we'll post an entry to our blog. We're looking forward to bringing back Google Maps as an additional service to support our Premium Members.

 

Jeremy Irish

link #133

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

There is no plan to increase the cost of a Premium Membership so we can provide the Google Maps feature. Of course we retain the right to increase the cost of a Premium Membership at some time in the future (though we haven't in 10 years), but there are no immediate plans to. We'll just absorb the cost and hope others will upgrade to help us support the feature and the web site.

 

When we implement Google Maps you will have to decide either to a ) look at Google Maps (map, hybrid, aerial) or b ) look at OSM/Leaflet (with various display options). As part of the agreement with Google they will be entirely separate implementations at the same Url. In other words, Google Map tiles will not be displayed in Leaflet.

 

You decide what version you want to use and it will be your default setting when you look at the page (though you can always switch between options). This is why it is taking a while to implement than just pulling a switch. There will also be some added upkeep with supporting both Google Maps and Leaflet, but we recognize the benefit of continuing to have Google Maps.

 

To clarify on a previous statement, the cache details page will continue to have links to additional map options, but the maps displayed on the page will only have OSM tiles and Leaflet.

 

Jeremy Irish

link #153

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws: de google maps komen terug

 

Minder goed nieuws: enkel voor PM...

 

On Friday of last week, we reached an Agreement with Google to bring Google Maps back to Geocaching.com in a limited capacity.

 

Until our removal of Google Maps from Geocaching.com, map functionality was provided for both basic and Premium Members because those maps were free to us. Since we now have to pay for maps, this will be a Premium Member feature.

 

We're currently working on incorporating Google Maps back to Geocaching.com and expect to have the main map page re-enabled with Google Maps in the next 4-5 weeks. Google Maps will only be available on the main map page; not on the cache detail pages or other areas of the site.

 

We are still committed to the new Open Street Map system for all users. OpenStreetMap is freely and publicly editable in a similar way as Wikipedia. Anyone can change or add to the maps and thousands of people worldwide contribute on a regular basis.

 

Once the Google Maps are available on the main map page, we'll post an entry to our blog. We're looking forward to bringing back Google Maps as an additional service to support our Premium Members.

 

Jeremy Irish

link #133

 

geweldig,de nieuwe waren :thumbdown: .

jammer voor de members.

gr gandalf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

geweldig,de nieuwe waren :thumbdown: .

jammer voor de members.

gr gandalf

 

wij beginnen er steed meer aan gewend te raken, valt op zich wel mee.

 

Tja, nu heb je als PM iets meer voordeel voor je geld, en in vergelijking wat we betalen voor dat vloeibare goud wat in de tank gaat valt PM bijdrage wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel het huidige materiaal inderdaad te wensen overlaat vind ik dit toch een betreurenswaardige keuze van Groundspeak. Door het gebruikersbreed uitrollen van OpenStreet-materiaal was er een brede basis ontstaan van waaruit het materiaal doorontwikkeld had kunnen worden en er wellicht prachtige gedetailleerde kaarten met ongekende mogelijkheden gratis ter beschikking hadden gestaan aan de gehele gemeenschap. Vooral omdat ik de huidige aangeboden kaarten - evenals de vroegere Google Maps kaarten - vooral gebruik om een indicatie te krijgen van de locatie was ik graag getuige geweest van dat ontwikkeltraject en had ik de gebrekjes nog wel even kunnen accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, nu heb je als PM iets meer voordeel voor je geld, en in vergelijking wat we betalen voor dat vloeibare goud wat in de tank gaat valt PM bijdrage wel mee.

Daarom fiets ik bijna altijd naar een Cache :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd. Volgens mij lees ik in de eerste regel 'beperkte capaciteit'.

Als er dus veel Premium Members bij komen is er een probleem?

Of krijgt Geocaching.com dan genoeg geld binnen om Google te betalen?

Want inderdaad, zo duur is het lidmaatschap nu ook weer niet.

Google Maps vond ik veel fijner, maar hier ben ik al best wel weer aan gewend.

Wat ik nu lees over Blog en zo.... ouderwets misschien, maar nog nooit gedaan, dus dat zal net zo goed wennen worden.

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is zeer goed nieuws. Veel cachers prefereren Google Maps boven de Open Street Maps (e.d.).

Volkomen logisch dat dit alleen voor Premium Members, en alleen op de hoofdkaart (http://www.geocaching.com/map/), gaat gelden. Google rekent tegenwoordig flink wat kosten door voor websites die veel gebruik maken van Google Maps, en op deze manier lost Groundspeak dat heel netjes op.

 

Merk op dat Premium Members ook nog gebruik kunnen maken van de andere kaartsoorten.

 

Zie ook http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=290423&view=findpost&p=5013217

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de opwinding niet. De OpenStreetMap kaarten zijn veel actueler en gedetailleerder, die zijn veel handiger om mee te cachen. En je kunt zelf eenvoudig verbeteringen aanbrengen als dat nodig mocht zijn. Of is het een kwestie van "wat de boer niet kent...."?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland zijn ze veel actueler, maar er zijn ook landen waar OSM minder gedetailleerd is dan Google. Bovendien is OSM vanwege een licentiewijziging begonnen met een opschoonactie waardoor in sommige landen (Polen en in Frankrijk bijv. Parijs) hele delen wegvallen.

 

Ikzelf vind (maar ja ben ook een fietsende cacher) OSM inmiddels prettiger dan Google. Maar goed als GS dat terugwil brengen ook goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik ergens anders ook al schreef: fijn dat we kunnen kiezen. Maar geef de OpenStreetMaps ook een kans. Ik wist overigens niet dat de licentiewijziging zo'n grote gevolgen kon hebben. Nou, dan moeten we allemaal maar mee gaan helpen om de kaarten nog beter te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...