Spring naar bijdragen

Loggen Eigen Cache


sauciestrebel

Aanbevolen berichten

Tjonge jonge, waar gaat dit over? Waar men zich allemaal druk om maakt. Om mijn part log je je eigen cache 1000 keer wat maakt mij dat uit. Ga toch lekker cachen zoals het bedoelt is.

En hoe is cachen dan bedoeld volgens jou?

Het is nou net dat daar meerdere invalshoeken voor zijn en dat mensen hun persoonlijke kijk daarop geven.

Maar als ik je goed begrijp mogen anderen hun mening daarover niet geven?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tjonge jonge, waar gaat dit over? Waar men zich allemaal druk om maakt. Om mijn part log je je eigen cache 1000 keer wat maakt mij dat uit. Ga toch lekker cachen zoals het bedoelt is.

En hoe is cachen dan bedoeld volgens jou?

Het is nou net dat daar meerdere invalshoeken voor zijn en dat mensen hun persoonlijke kijk daarop geven.

Maar als ik je goed begrijp mogen anderen hun mening daarover niet geven?

 

Herstel, om misverstanden te voorkomen.

 

Misschien dat deze twee woordjes er nog tussen moeten staan: "volgens jou".

Dus: Ga toch lekker cachen zoals het, volgens jou, bedoelt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, waar gaat dit over? Waar men zich allemaal druk om maakt. Om mijn part log je je eigen cache 1000 keer wat maakt mij dat uit. Ga toch lekker cachen zoals het bedoelt is.

En hoe is cachen dan bedoeld volgens jou?

Het is nou net dat daar meerdere invalshoeken voor zijn en dat mensen hun persoonlijke kijk daarop geven.

Maar als ik je goed begrijp mogen anderen hun mening daarover niet geven?

 

Herstel, om misverstanden te voorkomen.

 

Misschien dat deze twee woordjes er nog tussen moeten staan: "volgens jou".

Dus: Ga toch lekker cachen zoals het, volgens jou, bedoelt is.

Ah, die twee woordjes extra maken idd een wereld van verschil in deze context.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien ik mijn cache laat adopteren blijft deze(voormalig eigen)cache op al mijn cachekaarten staan als nog niet gevonden.

De enige manier om hem van de kaarten af te krijgen (en een gevondensmiley te krijgen)is door hem te loggen.

Meryl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle gekheid op een stokje.

Er zijn situaties denkbaar waarin (bijna) iedereen het normaal vind dat iemand zijn eigen cache als smiley op de kaart heeft.

Voorbeeld: je zoekt en vind een cache en enkele maanden of jaren later adopteer je die cache van de originele owner.

Niks mis mee lijkt me als je je smiley op je (inmiddels) eigen cache laat staan.

Je hebt hem immers gevonden toen je zelf nog niet wist waar ie lag omdat je toendertijd simpelweg nog niet de owner was.

Ik heb toevallig vorige week echter een log gezien van iemand die zijn eigen cache logde nadat ie hem geadopteerd had.

In eerste instantie fronste ik m'n wenkbrauwen, maar toen ik zijn log las werd e.e.a. duidelijk.

De cache was zo oud dat de oude eigenaar geen enkel gegeven meer van de cache had (een multi).

Geen waypoints, geen final coords. Ook niet via gc.com omdat die vroeger niet opgegeven hoefden worden.

Dus ging de nieuwe eigenaar op zoek naar zijn eigen pas geadopteerde cache zonder te weten waar die lag.

En toen hij hem vond heeft hij hem ook als dusdanig gelogd.

Ook niks mis mee lijkt me.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle gekheid op een stokje.

Er zijn situaties denkbaar waarin (bijna) iedereen het normaal vind dat iemand zijn eigen cache als smiley op de kaart heeft.

Voorbeeld: je zoekt en vind een cache en enkele maanden of jaren later adopteer je die cache van de originele owner.

Niks mis mee lijkt me als je je smiley op je (inmiddels) eigen cache laat staan.

Je hebt hem immers gevonden toen je zelf nog niet wist waar ie lag omdat je toendertijd simpelweg nog niet de owner was.

Ik heb toevallig vorige week echter een log gezien van iemand die zijn eigen cache logde nadat ie hem geadopteerd had.

In eerste instantie fronste ik m'n wenkbrauwen, maar toen ik zijn log las werd e.e.a. duidelijk.

De cache was zo oud dat de oude eigenaar geen enkel gegeven meer van de cache had (een multi).

Geen waypoints, geen final coords. Ook niet via gc.com omdat die vroeger niet opgegeven hoefden worden.

Dus ging de nieuwe eigenaar op zoek naar zijn eigen pas geadopteerde cache zonder te weten waar die lag.

En toen hij hem vond heeft hij hem ook als dusdanig gelogd.

Ook niks mis mee lijkt me.

Greetz Bloodwoosj.

 

wat een verhaal zeg voor 1 puntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gratis aangeboden: al mijn puntjes.

338 gevonden caches, het is niet veel, maar die puntjes doen me niets en een ander schijnt er blij mee te zijn.

De wandeling, de waypoints, de herinneringen, het gezelschap, de foto's ........... daar gaat het mij om.

Antarctica (die komend weekend in Luxemburg gaat cachen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gratis aangeboden: al mijn puntjes.

338 gevonden caches, het is niet veel, maar die puntjes doen me niets en een ander schijnt er blij mee te zijn.

De wandeling, de waypoints, de herinneringen, het gezelschap, de foto's ........... daar gaat het mij om.

Antarctica (die komend weekend in Luxemburg gaat cachen)

 

Ik heb een probleem. Ben erg vergeetachtig, zou het niet direct Altzheimer willen noemen, alhoewel ik ben vergeten waar het Altzheimercafé is. Het probleem is dat ik mijn eigen caches niet meer kan terugvinden. Als ik het presteer ze wel te vinden, mag ik ze dan loggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle gekheid op een stokje.

Er zijn situaties denkbaar waarin (bijna) iedereen het normaal vind dat iemand zijn eigen cache als smiley op de kaart heeft.

Voorbeeld: je zoekt en vind een cache en enkele maanden of jaren later adopteer je die cache van de originele owner.

Niks mis mee lijkt me als je je smiley op je (inmiddels) eigen cache laat staan.

Je hebt hem immers gevonden toen je zelf nog niet wist waar ie lag omdat je toendertijd simpelweg nog niet de owner was.

Ik heb toevallig vorige week echter een log gezien van iemand die zijn eigen cache logde nadat ie hem geadopteerd had.

In eerste instantie fronste ik m'n wenkbrauwen, maar toen ik zijn log las werd e.e.a. duidelijk.

De cache was zo oud dat de oude eigenaar geen enkel gegeven meer van de cache had (een multi).

Geen waypoints, geen final coords. Ook niet via gc.com omdat die vroeger niet opgegeven hoefden worden.

Dus ging de nieuwe eigenaar op zoek naar zijn eigen pas geadopteerde cache zonder te weten waar die lag.

En toen hij hem vond heeft hij hem ook als dusdanig gelogd.

Ook niks mis mee lijkt me.

Greetz Bloodwoosj.

 

wat een verhaal zeg voor 1 puntje

???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle gekheid op een stokje.

Er zijn situaties denkbaar waarin (bijna) iedereen het normaal vind dat iemand zijn eigen cache als smiley op de kaart heeft.

Voorbeeld: je zoekt en vind een cache en enkele maanden of jaren later adopteer je die cache van de originele owner.

Niks mis mee lijkt me als je je smiley op je (inmiddels) eigen cache laat staan.

Je hebt hem immers gevonden toen je zelf nog niet wist waar ie lag omdat je toendertijd simpelweg nog niet de owner was.

Ik heb toevallig vorige week echter een log gezien van iemand die zijn eigen cache logde nadat ie hem geadopteerd had.

In eerste instantie fronste ik m'n wenkbrauwen, maar toen ik zijn log las werd e.e.a. duidelijk.

De cache was zo oud dat de oude eigenaar geen enkel gegeven meer van de cache had (een multi).

Geen waypoints, geen final coords. Ook niet via gc.com omdat die vroeger niet opgegeven hoefden worden.

Dus ging de nieuwe eigenaar op zoek naar zijn eigen pas geadopteerde cache zonder te weten waar die lag.

En toen hij hem vond heeft hij hem ook als dusdanig gelogd.

Ook niks mis mee lijkt me.

Greetz Bloodwoosj.

 

wat een verhaal zeg voor 1 puntje

???

Ach, Bloodwoosj, ik denk dat velen de nuances niet meer kunnen vinden. Wat jij hier schrijft met de voorbeelden zijn duidelijk. Het eerste voorbeeld is onoverkomelijk (tenzij je achteraf de found log alsnog verwijderd) en het tweede, mwah, moet die cacher zelf weten.

 

Een aantal mensen klagen over het gedrag van anderen als het gaat om het loggen. Of dit nu om het loggen van een found gaat of een 'attended' bij een event. Velen halen dan 'puntjes' aan en dat het hun vooral zelf niet om de puntjes gaat. Ja, euh euh, hm, hm....nee, als het die personen zelf niet om de puntjes gaat, waarom klagen ze dan als een ander in hun ogen een onterecht puntje heeft? nou?

 

Mensen, ik zou zeggen: "leven en laten leven als het om dit soort zaken gaat." Laat een ieder doen wat die zelf wil. Eigen caches als found loggen? Ja hoor, doe maar. Wat maakt het uit. Niemand heeft hier last van. Ja, tenzij je naar ranglijsten kijkt, maar dan gaat het je dus wel om de puntjes. Maar geef dat dan ook toe. Dat je niet wil dat de ander hierdoor meer punten heeft en jij lager op de ranglijst komt te staan (lees, jouw puntjes minder waard worden).

 

Wat mij betreft mag er überhaupt wel minder geklaagd worden over het gedrag van andere cachers. Ik heb het gevoel dat sommigen er een dagtaak aan hebben om hun miniblog op twitter vol te plempen met zuchten en klagen over andere cachers/caches. Helaas worden andere in deze hobby (klagen) weer meegezogen en zo krijgen we een lekker klaagzang over wat anderen (want zelf doen ze alles natuurlijk uiterst correct!) allemaal fout doen. Natuurlijk hebben we er zelf geen last van (want als iemand zijn eigen event als 'attended' logt of eigen cache als 'found', heeft echt niemand last van).

 

Geocaching is een leuke hobby, maar als je soms de fora leest zullen velen kunnen denken dat het een afschuwelijke hobby is en dat sommigen noodgedwongen de hobby maar uitvoeren, maar het eigenlijk helemaal niet leuk vinden.

 

Mijn antwoord op 'Loggen Eigen Cache': Ga gerust je gang.

 

- Robert

 

(ook een te lang verhaal voor 1 puntje? ;-)

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...