Spring naar bijdragen

Zoeken Naar Caches


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Om caches te zoeken binnen een bepaalde straal, toetste ik op geo.com altijd mijn postcode en een afstand in en kreeg dan een lijst op volgorde van afstand van mijn huis. Maar sinds kort lukt dat niet meer. Ik krijg het volgende scherm te zien: http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?lat=35.99197&lng=103.709732&dist=3.125

 

Weet iemand hoe dat komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mij werkt het gewoon... Mits ik de postcode in het Postal Code vakje zet. Bij Address gaat het idd mis. 1 hokje lager invullen dus!

 

Edit: bij m'n eigen postcode werkt het wel goed. Bij de postcode van m'n ouders gaat het ook fout... Lijkt me dus een fout in de gegevens van groundspeak

 

Edit2: bij m'n vorige postcode gaat het ook al mis... Het lijkt erg per postcode te wisselen. Pijnacker en Rotterdam pakt ie niet, Amersfoort en Krimpen a/d IJssel wel... Tenminste, met de postcodes van de adressen waar ik gewoond heb

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werkt het gewoon... Mits ik de postcode in het Postal Code vakje zet. Bij Address gaat het idd mis. 1 hokje lager invullen dus!

 

Edit: bij m'n eigen postcode werkt het wel goed. Bij de postcode van m'n ouders gaat het ook fout... Lijkt me dus een fout in de gegevens van groundspeak

 

Ik toets de postcode in het desbetreffende vak in, zoals ik altijd doe (ben niet blond).

 

Nog even enkele andere postcodes geprobeerd, maar hetzelfde verhaal.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te zien werkt het postcode zoeken wereldwijd en ik denk dat in sommige gevallen de 'Nederlandse' postcode in een verkeerd land wordt gezocht. Leusden doet het goed met 4 cijfers en 2 letters, Eindhoven gaat fout. Echter als ik er achter spatie NL toevoeg wordt wel de juiste informatie getoond. Dus 5653 en 5653XX gaan fout maar 5653XX NL of 5653 NL gaan goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te zien werkt het postcode zoeken wereldwijd en ik denk dat in sommige gevallen de 'Nederlandse' postcode in een verkeerd land wordt gezocht. Leusden doet het goed met 4 cijfers en 2 letters, Eindhoven gaat fout. Echter als ik er achter spatie NL toevoeg wordt wel de juiste informatie getoond. Dus 5653 en 5653XX gaan fout maar 5653XX NL of 5653 NL gaan goed.

 

De gouden tip! Met NL erachter lukt het wel.

Hartelijk dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Dat ging dus goed, maar nu niet meer.

Postcode spatie NL werkte, maar levert nu caches op in de USA.

 

Voor de duidelijkheid: ik wil dus caches zoeken gerangschikt op afstand van mijn woonadres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werkt het invullen van de (gehele) postcode + spatie NL (nog) prima,

maar je kunt natuurlijk ook in het vak eronder jouw thuiscoördinaten invullen en daarop zoeken.

Dan krijg je ook caches rond jouw woonadres...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik daar ook geen problemen mee en krijg de hele lijst.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

Misschien levert zoeken met de Quick links je meer op.

http://www.geocachingadmin.com/

 

Je kunt ook even kijken op het Groundspeak forum of er meer klachten van deze aard zijn (of nog komen binnenkort) of zelf een berichtje plaatsen.

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showforum=8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ook iets mis met het zoeken op naam.

Wij houden de ontwikkelingen van de stippen bij met: http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?key=stip+op+de+kaart&submit4=Go

Deze link geeft nog maar één cache. In de Lier.

Het kan ook zijn dat de zoekbcriteria zijn aangepast, dat heb ik nog niet onderzocht.

Klopt.

Probeer eens met het woordje "met" erbij en je krijgt al een veel uitgebreidere lijst: http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?key=met+stip+op+de+kaart&submit4=Go

Het ligt gewoon aan wat je als zoekcriterium invult.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal wel aan mij liggen.

Bij Find My Location staan mijn thuiscoördinaten. Maar als op FML klik dan krijg ik de melding Sorry, I could not determine your position en veranderen de coördinaten in 98103.



Bij mij werkt het invullen van de (gehele) postcode + spatie NL (nog) prima,

maar je kunt natuurlijk ook in het vak eronder jouw thuiscoördinaten invullen en daarop zoeken.

Dan krijg je ook caches rond jouw woonadres...

Maar zo kan het dus ook. Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is merkwaardig. Als ik gewoon ben ingelogd en ik druk op "Find my location", dan worden de door mij ooit ingevulde thuiscoördinaten weergeven en met een druk op de zoekknop verschijnen dan keurig netjes alle caches, te beginnen bij de dichtstbijzijnde. Dat is toch wat jij wilt? Of begrijp ik je misschien niet helemaal goed en wil je iets anders? Ik werk overigens met Firefox, maar ik kan me niet voorstellen, dat het gebruik van de browser invloed kan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...