Spring naar bijdragen

Commerciele Caches ?


oggy

Aanbevolen berichten

Het maakt mij niet zoveel uit, de voorraad ideeen is groot genoeg.

Ik wil alleen niet twee keer in dezelfde valkuil liggen.

 

Een kort vraagje :

Hoe zou het komen dat deze cache bij

geocaching.com zelfs na een appeal afgekeurd wordt en deze niet ?

De afkeur reden was mogelijk commerciele karakter....

 

Oggy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien vind je hier een deel van het antwoord.

De vraag aan de reviewer is destijds voortgekomen uit verwarring over of het heffen van entreegelden was toegestaan, maar de reviewer zegt hier ook iets over wanneer een cache commercieel is of niet.

 

 

 

Even snel kijkend naar de twee caches onder de links lijkt mij het verschil dat de ene cache 'uitnodigt' om iets te gaan gebruiken in een bepaald restaurant, terwijl de andere cache een puzzel is over verschillende types van een automerk die op de markt zijn gebracht (en verder nergens toe uitnodigt)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is in ieder geval wel duidelijk dat hier sprake is van een grijs gebied. Wil je voorkomen dat je cache t.z.t. door de reviewers wordt afgekeurd, dan kun je het best voor je begint het idee voorleggen aan de reviewers.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Oggy,

 

Naar mijn mening heb je volkomen gelijk. De autocache is in ieder geval duidelijk in tegenspraak met punt 4 “It contains the logo of a business or organization”

Maar, reviewwerk is mensenwerk en het is fijn dat iemand dit vaak ondankbare werk vrijwillig wil doen. Ik kan me voorstellen dat de autocache er per ongelijk doorheen is geglipt.

 

Of is het misschien zo dat de regels m.b.t. “commerciële”-caches tegenwoordig zijn versoepeld? Als dat zo is dan ga ik mijn “damesbladen”-multicache opnieuw aanmelden bij de reviewers.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wijze waarop de vraag gesteld is komt me zeer retorisch voor. Sterker nog, in de openingspost wordt al een "mogelijk" antwoord gegeven.

Vandaar mijn reactie: als je op je vraag een antwoord wil hebben, zul je je tot de reviewer(s) moeten wenden om van hem/haar/hun wel of niet te horen waarom.

Ieder ander antwoord is voor het grootste deel speculatie, want anderen waren niet degene die de eerste cache hebben afgekeurd en de tweede niet.

Je kunt het met de afwijzing bij gc.com eens zijn of niet, maar op een forum als dit deze vraag stellen komt over alsof je hier je gelijk wil halen.

En een tweede keer in een "valkuil" liggen ga je niet voorkomen door hier instemming te verkrijgen dat over de reviewer-beslissing twisten valt.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, het blijft een schemergebied. In NoordHolland is zelfs een team met de naam van hun bedrijf. Hun cache heeft de naam van het bedrijf. En je raadt het al, die ligt bij hun bedrijf.

Klagen helpt niet, revieuwer snapte mij wel maar GS vond het allemaal kunnen.

 

Pas je pagina-naam iets aan en wijzig de tekst.( je moet niet gelijk al beginnen melden dat je GEEN binding heb). Puzzelend nl snapt echt wat er gezocht wordt. Half sterretje erbij, klaar is kees.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langs de andere... Stel dat ik een geweldig Ferrari-fan ben, is het niet onlogisch mocht ik een mysterie of een multi maken met verwijzingen naar dat merkt zonder commercieel oogpunt...

 

Beter gezegd, bij Utrecht vind je een drietal caches die door een fan van de rode bolides zijn gemaakt: coord.info/GC21X1Y

en dat lijkt me geheel legitiem.

 

Idem moet je vaak genoeg logo's zoeken, bijvoorbeeld bij de Logologie-caches.

Om daar commercie in te zien is spijkers op laag water zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...