Spring naar bijdragen

Toekennen Geo D'or Lukt (Nog) Niet


Papermill

Aanbevolen berichten

Graag zou ik een Geo d'Or willen toekennen aan "The Game" (GC23432), die ik gisteren (14 jan 2012) heb gelogd.

Als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding:

"Cache 'GC23432' (nog) niet door u gelogd volgens onze database"

Kan iemand mij informeren hoe lang het gemiddeld duurt voordat mijn log verwerkt is?

 

Dank en vriendelijke cachegroet,

team Papermill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De eigenaar van geocaching.nl heeft in september j.l. besloten om met een kleiner team verder te gaan op deze site.

Als gevolg daarvan is ook de programmeur vertrokken.

De functionaliteit zoals : het toekennen van Geo d'Ors, het inlezen van founds en nieuwe caches op de kaart, corrigeer logs etc. hapert daardoor en wordt steeds minder bruikbaar.

Hoe lang dit zo blijft is onduidelijk.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Papermill.

 

Kijk eens via de zoekfunctie rechts boven op de forum site dan zul je vele draadjes vinden over dit onderwerp.

 

Oke op deze site werkt deze GD functie niet goed en gaat pas weer goed werken als er een nieuwe site is waneer dat is weet ik niet.

Nieuwe caches worden niet meer opgeslagen in de data base en kun je dus geen GD toekennen de caches die wel in de data base staan wel volgens de verhalen maar dat heb ik zelf nog niet ontdekt.

 

Suc6 DE GETZIE FAMILY.

 

Marit was me net voor :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Toch is dit een triest verhaal.

Het hele Geo d'Or systeem naar z'n grootje.

En het was zo mooi ...............

Antarctica

 

 

Mee eens :crybaby: :crybaby: :crybaby:

volkomen mee eens ...

loop je als Belg een Nederlandse multi die de moeite is, heeft deze een Geo d'Or logootje staan dat nog maagdelijk op NUL staat en wil je dit verhelpen ... vergeet het dus .. als er bijna 50k caches staan in de wachtrij

 

spijtig, heel spijtig ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal niet spijtig. Hoeveel kwaliteitslogo's willen we hebben. De D'or was ooit een nederlandse vinding, een nederlands initiatief, die nu overgenomen is door de favo. Misschien moet de CO met 0 d'ors zich achter zijn oren krabben.

 

Als straks GPX 2.0 ook de favo meeneemt (nu kan dat alleen in GSAK gebracht worden via GSAK 8 .Com refresh cache api interface) heb je een prachtige tool samen met de gcvote om je caches uit te zoeken en met de favo heb je een mooie manier om een CO te waarderen. Of moeten we net als air miles nu doet voor ieder winkelketen een eigen lokale air miles introduceren, hahahaa wat commercieel handiger is omdat je zo nooit de air in gaat :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Er zullen altijd verschillen van mening blijven. Wat Thex schrijft heeft natuurlijk een kern van waarheid. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat je veel minder Geo d'Ors kunt uitreiken dan Favo's Je gaat er daardoor ook heel verschillend mee om. Het blijft dan ook heel erg jammer als dit niet wordt hersteld. En als Thex geen behoefte heeft aan Geo d'Ors is hij vrij om ze ook niet te gebruiken. Wij voelen die behoefte wel en hopen dat e.e.a. snel weer gaat functioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote nadeel van de favo's is dat er veel te snel veel te veel gegeven worden.... Je moet al wel een heel beroerde cache hebben neergelegd, wil je niet uiteindelijk van iemand een favootje krijgen. Voorheen was men met de geo d' or wat selectiever. Ook al, omdat je er meer moeite voor moest doen. Dat is nog geen reden om ze terug te laten keren, ook al, omdat ze alleen voor Nederlandse caches van toepassing waren en we leven hier nu eenmaal niet op een eilandje.

 

En ook al worden favo's te pas en te onpas toegekend, een cache met 50 van die favopuntjes zal toch naar ik mag aannemen meer gewaardeerd zijn dan die met 3..... Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

En ook al worden favo's te pas en te onpas toegekend, een cache met 50 van die favopuntjes zal toch naar ik mag aannemen meer gewaardeerd zijn dan die met 3..... Toch?

 

Nou niet dus, en dat is een deel van het "probleem" (als er al een probleem is natuurlijk). Als die 50 favo's zijn gegeven aan een cache die bij een event online is gekomen en in één dag door - zeg - 150 teams is gelogd dan vindt slechts één op de drie teams de cache de moeite waard om er een favootje voor af te tikken (overigens is datzelfde favootje waarschijnlijk op de eventsdag bij elkaar gelogd, maar dat ter zijde). Dan ga ik toch liever voor die obscure cache met drie favo's die slechts door drie teams is gevonden ... dat is namelijk een tevredenheidsscore van maar liefst 100%! En ja, dat kunnen - vooral bij dusdanige kleine aantallen - natuurlijk allemaal vriendjes van de legger zijn.

 

En vergeet niet dat een favootje tegenwoordig in mum van tijd bij elkaar geraapt kan worden. Ik meen mij zelfs te herinneren dat in het Geo d'Or tijdperk op gegeven moment ook al de discussie werd gevoerd of het aantal uit te reiken Geo d'Ors niet omlaag moest. Dit was - sorry ... is - één uit te reiken Geo d'Or per 20 gevonden caches en er gingen stemmen op om dat te verhogen naar 25 of zelfs 50. Daartegenover staat in schril contrast dat voor elke tien gevonden caches één favorite uitgereikt kan worden en daarmee zijn ze stukken minder exclusief ... wat zeg ik ... door het lopen, fietsen, rijden van een gemiddelde powertrail kun je meer dan voldoende favorites verzamelen om alle carpool-caches op weg naar huis van een favootje te voorzien! Het uitreiken van een favo aan een multi die een Geo d'Or waardig is wordt hierdoor bijna net zo beledigend als die vriendelijke ober na een heerlijk uitgebreid diner afschepen met een fooi van een duppie.

 

Er kan natuurlijk eindeloos gediscussieerd worden over wat de juiste verhouding tussen het aantal founds en het aantal uit te reiken favorites is, maar puur gevoelsmatig zeg ik dat de huidige 10:1 ratio nergens op slaat (bovendien zijn er ook op dit forum wel eens vaker eindeloze discussies gevoerd die op den duur toch eindig bleken).

 

Edit: Lettertje eraf ... lettertje erbij ... lettertje vervangen

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote nadeel van de favo's is dat er veel te snel veel te veel gegeven worden.... Je moet al wel een heel beroerde cache hebben neergelegd, wil je niet uiteindelijk van iemand een favootje krijgen. Voorheen was men met de geo d' or wat selectiever. Ook al, omdat je er meer moeite voor moest doen. Dat is nog geen reden om ze terug te laten keren, ook al, omdat ze alleen voor Nederlandse caches van toepassing waren en we leven hier nu eenmaal niet op een eilandje.

 

En ook al worden favo's te pas en te onpas toegekend, een cache met 50 van die favopuntjes zal toch naar ik mag aannemen meer gewaardeerd zijn dan die met 3..... Toch?

 

 

Die redenering klopt niet. Het aantal favopunten dat caches in verhouding tot elkaar hebben is precies gelijk aan het aantal geo d'ors ten opzichte van elkaar. Alleen in absolute zin zijn de getallen een factor 2 groter.

 

[...]

En ook al worden favo's te pas en te onpas toegekend, een cache met 50 van die favopuntjes zal toch naar ik mag aannemen meer gewaardeerd zijn dan die met 3..... Toch?

 

Nou niet dus, en dat is een deel van het "probleem" (als er al een probleem is natuurlijk). Als die 50 favo's zijn gegeven aan een cache die bij een event online is gekomen en in één dag door - zeg - 150 teams is gelogd dan vindt slechts één op de drie teams de cache de moeite waard om er een favootje voor af te tikken (overigens is datzelfde favootje waarschijnlijk op de eventsdag bij elkaar gelogd, maar dat ter zijde). Dan ga ik toch liever voor die obscure cache met drie favo's die slechts door drie teams is gevonden ... dat is namelijk een tevredenheidsscore van maar liefst 100%! En ja, dat kunnen - vooral bij dusdanige kleine aantallen - natuurlijk allemaal vriendjes van de legger zijn.

 

En vergeet niet dat een favootje tegenwoordig in mum van tijd bij elkaar geraapt kan worden. Ik meen mij zelfs te herinneren dat in het Geo d'Or tijdperk op gegeven moment ook al de discussie werd gevoerd of het aantal uit te reiken Geo d'Ors niet omlaag moest. Dit was - sorry ... is - één uit te reiken Geo d'Or per 20 gevonden caches en er gingen stemmen op om dat te verhogen naar 25 of zelfs 50. Daartegenover staat in schril contrast dat voor elke tien gevonden caches één favorite uitgereikt kan worden en daarmee zijn ze stukken minder exclusief ... wat zeg ik ... door het lopen, fietsen, rijden van een gemiddelde powertrail kun je meer dan voldoende favorites verzamelen om alle carpool-caches op weg naar huis van een favootje te voorzien! Het uitreiken van een favo aan een multi die een Geo d'Or waardig is wordt hierdoor bijna net zo beledigend als die vriendelijke ober na een heerlijk uitgebreid diner afschepen met een fooi van een duppie.

 

Er kan natuurlijk eindeloos gediscussieerd worden over wat de juiste verhouding tussen het aantal founds en het aantal uit te reiken favorites is, maar puur gevoelsmatig zeg ik dat de huidige 10:1 ratio nergens op slaat (bovendien zijn er ook op dit forum wel eens vaker eindeloze discussies gevoerd die op den duur toch eindig bleken).

 

Edit: Lettertje eraf ... lettertje erbij ... lettertje vervangen

 

 

Relatief maakt het toch niks uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het punt is, dat je voorheen aan het loggen was bij geocaching.com en vervolgens naar geocaching.nl moest om via een aantal handelingen een geo d' or te kunnen toekennen. Dat was voor velen al snel een brug te ver en ook is niet iedereen lid van en bekend op geocaching.nl

 

Nu is er tijdens het loggen op geocaching.com slechts één muisklikje nodig om een favorietje toe te kennen.

 

Of dat uiteindelijk tot dezelfde verhoudingen leidt weet ik niet. Ik ga er geen studie van maken. Feit is wel, dat ik voorheen een geo d'or absoluut hoger ingeschat zou hebben dan een favorietje nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het punt is, dat je voorheen aan het loggen was bij geocaching.com en vervolgens naar geocaching.nl moest om via een aantal handelingen een geo d' or te kunnen toekennen. Dat was voor velen al snel een brug te ver en ook is niet iedereen lid van en bekend op geocaching.nl

 

Nu is er tijdens het loggen op geocaching.com slechts één muisklikje nodig om een favorietje toe te kennen.

 

Of dat uiteindelijk tot dezelfde verhoudingen leidt weet ik niet. Ik ga er geen studie van maken. Feit is wel, dat ik voorheen een geo d'or absoluut hoger ingeschat zou hebben dan een favorietje nu.

 

Is een briefje van 10 euro meer waard dan 2 briefjes van 5 euro?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...