Spring naar bijdragen
  • 0

Krijg Het Niet In Orde! :-(

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

Ik probeer al een hele tijd de onroute wandelkaart Nederland op mijn garmin oregon te zetten. Telkens als ik dit gedaan heb via mapsource; en ik zet de gps op; dan zegt hij "can't authenticate maps".

Wat doe ik fout?

In de mapsource staat ook naast die onroute wandelkaart nadat ik deze ontgrendeld heb: "niet geverifiëerd" ipv ontgrendeld

alvast bedankt voor uw reactie

Kannekien

bewerkt door Kannekien

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ontgrendeld voor mapsource is nog niet ontgrendelt voor je specifieke gps. Simpel.

Zou er meer over kunnen uitleggen, maar 1) dat mag niet hier, 2) als ik aanvullende info vraag krijg ik het meestal niet, ben dus gestopt met hulp bieden. Sorry.

• 0
Geplaatst

Hallo,

Ik probeer al een hele tijd de onroute wandelkaart Nederland op mijn garmin oregon te zetten. Telkens als ik dit gedaan heb via mapsource; en ik zet de gps op; dan zegt hij "can't authenticate maps".

Wat doe ik fout?

In de mapsource staat ook naast die onroute wandelkaart nadat ik deze ontgrendeld heb: "niet geverifiëerd" ipv ontgrendeld

alvast bedankt voor uw reactie

Kannekien

Kopen die kaart.

Heb je een neiuwe GPS? En een gekochte kaart?

Als beiden ja is, dan kun je contact opnemen met Onroute.

Is de laatste nee, dan mogen we je niet helpen en is google je hulp.

• 0
Geplaatst

Even een vraag namens een vriendin die inmiddels ook met het cachevirus is besmet: zij wil voor zichzelf een gps gaan kopen, net zoals ik twee jaar geleden heb gedaan. Toen ik 'm kocht heb ik daarbij ook een topografische wandelkaart aangeschaft. Kan mijn vriendin nu mijn wandelkaart op haar gps zetten? Ik denk uit jullie reacties af te leiden dat dit niet legaal is en dan gaan we dit ook niet doen :no: , maar ik wil het even zeker weten voordat ze misschien onnodig een dure kaart aanschaft. Alvast bedankt voor jullie reacties.

• 0
Geplaatst

Waarschijnlijk krijg je de kaart niet eens geinstalleerd op een andere GPS. Maar vraag je eens af: Is het wel nodig om een dure tope-kaart aan te schaffen? Zou het niet beter zijn om te starten met gratis kaarten? Dure kaarten aanschaffen kan altijd nog!

• 0
Geplaatst

Ontgrendeld voor mapsource is nog niet ontgrendelt voor je specifieke gps. Simpel.

Zou er meer over kunnen uitleggen, maar 1) dat mag niet hier, 2) als ik aanvullende info vraag krijg ik het meestal niet, ben dus gestopt met hulp bieden. Sorry.

Omdat jij geen hulp krijgt als je er om vraagt bied je geen hulp aan anderen. Zielig!! En om dat te benadrukken geef je dat als antwoord op een vraag. Extreem zielig!!!

Sorry dat ik uitval, maar dit is echt het toppunt van zelfmedelijden en egoisme.

• 0
Geplaatst

Omdat jij geen hulp krijgt als je er om vraagt bied je geen hulp aan anderen. Zielig!! En om dat te benadrukken geef je dat als antwoord op een vraag. Extreem zielig!!!

Sorry dat ik uitval, maar dit is echt het toppunt van zelfmedelijden en egoisme.

Beetje late reactie :bag:

• 0
Geplaatst

Een nogal late reactie idd maar......

Ik ken Thex niet maar ik denk dat hij heel iets anders bedoelt dan dat jij eruit opmaakt.

Zoals ik het lees krijgt hij meestal geen (aanvullende) info van een eventuele vraagsteller.

Dus als hij probeerd te helpen en vragen stelt om meer inzicht in een probleem te verkrijgen krijgt hij dáár geen antwoord op.

Gericht helpen word dan een 'raadspelletje' en daar heeft hij geen zin in en is daarom dus gestopt.

Dát is tenminste wat ik lees....... en persoonlijk kan ik dat heel goed begrijpen (en herkennen).

• 0
Geplaatst

Een nogal late reactie idd maar......

Ik ken Thex niet maar ik denk dat hij heel iets anders bedoelt dan dat jij eruit opmaakt.

Zoals ik het lees krijgt hij meestal geen (aanvullende) info van een eventuele vraagsteller.

Dus als hij probeerd te helpen en vragen stelt om meer inzicht in een probleem te verkrijgen krijgt hij dáár geen antwoord op.

Gericht helpen word dan een 'raadspelletje' en daar heeft hij geen zin in en is daarom dus gestopt.

Dát is tenminste wat ik lees....... en persoonlijk kan ik dat heel goed begrijpen (en herkennen).

De spijker op z'n kop.

• 0
Geplaatst

Maar nog steeds een vreemde reactie. Niet iedereen geeft geen aanvullende informatie. Wat kan de vraagsteller daar nu aan doen. Je kunt stoppen met iemand te helpen die geen aanvullende informatie geeft. En als je helemaal niet meer wilt helpen, zeg dan gewoon niets.

• 0
Geplaatst

<knip>heb ik daarbij ook een topografische wandelkaart aangeschaft. Kan mijn vriendin nu mijn wandelkaart op haar gps zetten? Ik denk uit jullie reacties af te leiden dat dit niet legaal is en dan gaan we dit ook niet doen :no: , maar ik wil het even zeker weten voordat ze misschien onnodig een dure kaart aanschaft.

Dat hangt van de kaart af.

Voor zover ik weet:

Onroute kaarten mag je legaal op 2 gpsen plaatsen. Je kan daarvoor bij de verkoper een extra code aanvragen.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Ah, dat is goed om te weten, dankjewel Wad-seekers. Ik ga informeren bij Waypoint en laat hier weten wat het antwoord was.

bewerkt door jometdebanjo
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...