Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

2022? Tien jaar geleden had ik nog nooit van Geocachen gehoord. Intussen geniet ik van het oplossen van puzzels, het wandelen of fietsen in de natuur. Af en toe kijk ik op het forum. Dan lees ik diverse meningen, bijvoorbeeld dat het vroeger beter was en dat mensen die na een bepaald jaartal begonnen zijn eigenlijk geweigerd hadden moeten worden. Soms ben ik het eens, soms oneens. Maar ik vind en ga mijn eigen weg. Er zal de komende jaren vast wel veel veranderen. Ik hoop dat ik over tien jaar nog steeds geniet van cachen, met de mogelijkheden die er dan zijn. Dat ik er alleen, in een team, of samen met andere cachers nog regelmatig op uit trek om te genieten van de natuur, kunst, een stadwandeling....... en ondertussen een schat vind.

Maar eerst wordt het 2012, gelukkig nieuwjaar allemaal. Dat het een jaar mag worden zoals je wenst/hoopt!

Geplaatst

Voor mij is de vraag "hoe ik er dan zelf uitzie" in 2022 veel belangrijker.

In 2022 ben ik namelijk juist (zo God het wil) aan mijn welverdiende pensioen begonnen.

Ik zou dan, net als die Delftse Wortel hele dagen kunnen gaan Geocachen.....

Maar kan ik dat dan nog wel.... en belangrijker....wil ik dat dan nog wel.

Mijn tweede boot ligt al bijna een jaar op de tekentafel.... een "fluister"sloep... misschien kan ik die dan eens op m'n gemak afbouwen.

En dan lekker hele dagen gaan varen.....door die laatste, wanhopig gekoesterde stukjes natuur die ons land dan nog heeft.

Stukjes natuur waar overigens geen echte caches meer liggen. Alleen nog waymarks, waarbij je met een Wherigo / Chirp achtige doorontwikkelde technologie op je iPad, op de juiste plaats aangekomen, de cache op je scherm krijgt die je vervolgens virtueel kunt openmaken / uitpakken.

Deze zit natuurlijk vol met virtuele goodies, bugs en coins, die net zo virtueel worden geruild.

Zo wordt de natuur gespaard en worden teleurstellingen voorkomen.

Niks afgekloven balpennen en kapotte McDonald prulletjes in halfvolgelopen slecht onderhouden fake Tupperware waar in eeen kapot plasticzakje een beduimeld kladblokje zit waarvan de pagina's te nat en te beschimmeld zijn om met het bijgeleverde potloodje nog een krabbel in te zetten en waar verdorie je sticker ook niet op blijft plakken.

Nee niets van die ellende, gewoon alles digitaal! Mmmm...mischien toch wel weer leuk....ik was altijd dol op computerspelletjes.

Geplaatst

In 2022 zijn er geen losse gpsr's meer maar worden alleen nog gebruikt door de cachers van voor 2001.

We hebben allemaal een chip ingebouwd en op onze iris zit een virtual management system gekoppeld aan een aantal systemen waaronder het navigatiesysteem.

Je denkt aan geocaching.com en logt vervolgens virtueel in. Je ziet voor je ogen de lijst met caches en bediend het keuzemenu met je ogen en hersens.

Daarna krijg je de route naar de cache virtueel in beeld en krijgt onderweg randinformatie over het gebied en de bezienswaardigheden die opgevangen worden door al je zintuigen.

Het loggen gaat op een soortgelijke manier, geen vieze handen meer of het probleem van pen vergeten. Het logboekje is vervangen door iets nieuws.

'We are geocachers, we will assimilate you'

Geplaatst

2022, misschien dat ik dan eindelijk tijd voor mijn (klein)kinderen heb? Niet meer verplicht het bos in, als dat nog bestaat, maar serieus aandacht geven en 1x in mijn leven eindelijk Monopoly of Risk uitspelen? Niet meer dwangmatig rondrennen op jacht naar eeuwige roem waar niemand naar omkijkt! Niet meer zenuwachtig je Iphone en ander elektronisch geneuzel afgeprogrammeerd op geocaching.com voor alweer dat o zo belangrijke egocentrische puntje erbij! En....niet meer nodeloos tijdverdrijf op dit idiote forum om zo mogelijk nog grotere mafkezen van ongevraagde antwoorden te voorzien.

Nee, eindelijk vrij...............waarom zou ik nu al niet beginnen? HAPPY NEWYEAR :beerchug:

Helder (altans voor sommige nooit) :beerchug:

Geplaatst

Ik voorzie over 10 jaar een enorm kleine nano, de pico cache, die bovenop een 2 kilometer hoge berg in Dronten ligt. Als ik nog beter in de toekomst kijk zie ik dat masterchef hem gelegd moet hebben. Om er te komen heb je wel nieuwe technieken nodig, de whereiwaschirp die virtueel uitgerust is met een 3d lees en gehoorsensor en aangestuurd wordt middels een infrarood laser die maar liefst tot 10 km komen kan.

Daarnaast mag je je mede geocachers van elektrische schokken voorzien in de gradaties 1 tot en met 5 als ultieme dank voor een goede found. Een nieuw spel is daarom heen ontstaan: het niet kunnen vinden van de persoon, maar juist het mijden daarvan. Een nieuwe ranking: de not-found zal wel tot een eeuwige discussie gaan leiden. Iedere Geocacher is daartoe getagged met een wearable tag die een nep identificatie kan uitzenden.

Het T5 cachen heeft een hoogte punt genomen, waarbij de bijna dood-ervaring-cache de mooist uitgewerkte variant is. Flashmobs doen we niet meer aan, het is gewoon te druk geworden. Boomklimmen is verboden, want de schors houdt niet meer. Uiteraard zijn de natuurorganisatie overstag gegaan, en hebben zich verplicht tot minimaal hosten van 10 caches per hektare.

Geplaatst

Het T5 cachen heeft een hoogte punt genomen, waarbij de bijna dood-ervaring-cache de mooist uitgewerkte variant is. Flashmobs doen we niet meer aan, het is gewoon te druk geworden. Boomklimmen is verboden, want de schors houdt niet meer. Uiteraard zijn de natuurorganisatie overstag gegaan, en hebben zich verplicht tot minimaal hosten van 10 caches per hektare.

bijna-dood-ervaring, boomklimmen verboden?

Daar is een nieuwe cache geboren anno 2022, het hoogspanningsmast-klimmen-onder-spanning! Magneetcaches in de top of (met 5 sterren en danger-yes.gif ) tussen de draden.

Geplaatst

't Is een overbodige dicussie. In 2012 houdt het op met deze wereld, althans volgens de Inca's en volgens Nostradamus? Nou dan. :P

Geplaatst

Het is 2022. Ik neem plaats in mijn ultra gestroomlijnde ligfiets voorzien van human powered driewiel aandrijving en automatisch startende boordcomputer. Mijn bril uitgerust met GPS, internetradio en geocache zoeksysteem maakt contact met deze boordcomputer en een vriendelijke stem vraagt naar mijn bestemming. Ik zeg dat ik wil geocachen en vraag naar de nieuwste multicache op circa 5 km afstand. Vier mogelijke bestemmingen blijken er te zijn en een korte omschrijving wordt door dezelfde vriendelijke stem voorgelezen. Na een keus gemaakt te hebben verschijnt de navigatie informatie op het windscherm en fiets ik rustig naar de bestemming. Onderweg laat ik mij de cache informatie voorlezen waarbij tegelijkertijd alle informatie in het werkgeheugen van mijn bril wordt opgeslagen. Aangekomen bij het eerste waypoint verlaat ik de fiets die automatisch wordt vergrendeld. De polscomputer die niet groter is dan een horloge neemt de taak van de fietsboordcomputer rimpelloos over en op het oprolbare flinterdunne beeldscherm dat om mijn andere pols is gewikkeld kan ik de kaart en mijn positie zien. Heerlijk relaxed wandel ik door een prachtige omgeving. Keurig op tijd krijg ik via de brilaudio routeinformatie en de wp opdrachten verstrekt. De antwoorden die ik slechts fluisterend hoef uit te spreken worden automatisch verwerkt in het geocache zoeksysteem. Na de laatste opdracht te hebben uitgevoerd krijg ik alle gevonden antwoorden met eventuele openstaande te vragen te horen. Gelukkig mag ik in de high tech tijd van 2022 nog steeds zelf nadenken en na mijn keus voor de eindbestemming kenbaar te hebben gemaakt wordt ik tot op 30 cm nauwkeurig naar het eindpunt gebracht. Gevonden! Met weemoed denk ik terug aan al die keren in het verleden dat we eindeloos zochten naar weer zo'n ingenieuze verstopplek. Of met prikstokken in de weer waren tot we "bonk" hoorden. Maar,in 2022 geven de meeste langoedbeheerders daar geen toestemming meer voor. Geen nood, het zoeken blijft, de aanwijzing is meer dan eens nodig. De prikstok is nu vervangen door een virtuele laserstraal waarmee op de juiste plek een 3d coordinaat moet worden aangewezen. Dat kan net zoals in 2012 een holte achter een boomstam zijn, een vogelhuisje of een plek onder een steen. Een levensechte projectie van een kikker voorzien van het galactische geocachesymbool komt vrolijk springend en kwakend te voorschijn. Afbeeldingen van tb's draaien in een cirkel om kikker's kopje. Even aanraken met de virtule laser en de tb gaat mee op reis. Eenmaal terug bij de ligfiets neemt de fietsboordcomputer de taak van de polscomputer over. De vriendelijke stem vraagt of ik de cache als gevonden wil loggen en na mijn bevestiging spreek ik mijn log in. Vervolgens wordt de cache gelogd en krijg ik te horen hoeveel er voor mij deze cache gevonden hebben en hoeveel mijn totaal is. Daarna kan ik kiezen uit doorgaan met geocachen of een andere bestemming. Eenmaal thuis geeft de boordcomputer een overzicht van de dagproductie. Aantal kilometers, aantal gevonden en evt niet gevonden geocaches, totaal tijd, fietstijd, wandeltijd, en, al naar gelang de activiteiten van de dag, het advies om op tijd naar bed te gaan.

Geplaatst

2022: de 161 meter regel wordt (vanwege ernstig ruimtegebrek) veranderd in 16,1 meter; veel cachers zien weer mogelijkheden om ergens een nano neer te leggen.

Antarctica

Geplaatst

In 2022 is het gros weer gestopt omdat de hype over is en alleen de die hards die nog alles zelf geleerd hebben zonder gelijk op forums te roepen "wat moet ik doen" blijven over.

Geen pmn caches meer die gelegd worden "omdat ik er al 50 heb gevonden" en "omdat het moet"

Was het maar 2022....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...