Spring naar bijdragen

Geocachingmodus Vs. Paperless Geocaching


Roelandscout

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik ga ervan uit dat ik dit topic onder het goede gedeelte in dit forum heb geplaatst. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik het graag :).

 

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede GPS. Tot op heden was ik nog aan het klungelen met app's op mijn telefoon, maar aangezien ik steeds vaker naar het buitenland ga (ook om te geocachen), leek me dit niet meer handig omdat ik daar internet voor nodig heb. Al een tijdje heb ik Garmin op het oog en ik wilde een simpele GPS met als enige eis dat ik geocaches kon opslaan, inclusief alle informatie, op mijn GPS. Nu kwam ik al gauw de term 'Paperless geocaching' tegen. Dit houdt in dat ik dan leuk GPX-files kan downloaden en alle informatie op mijn GPS heb staan. Al snel kwam ik bij de Etrex 10 van Garmin uit.

 

Vandaag was ik me verder aan het oriënteren en kwam ik de term 'Geocaching mode' tegen. Nu bleek opeens dat het assortiment groter werd en ik bijvoorbeeld ook de GPS 60 voor geocachen kan gebruiken.

 

Maar, wat is nu concreet het verschil tussen de twee termen? Iemand?

 

Geo-groeten,

 

Roeland

bewerkt door Roelandscout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De gps60 kan niet paperless cachen.

Paperless cachen betekent: alle relevante cache informatie op je gps: dus een gpx laden, want daar staat alle informatie in.

Geocaching mode op de gps60 betekent niet anders dan dat je een gevonden cache kan afvinken als gevonden, niets meer dan dat.

Geocaching mode op een gps62 betekent: je instellingen zijn geschikt gemaakt voor geocachen en wandelend dus juiste kaart, lopen op pijltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching mode: Je kunt waypoints in de gps zetten die 'geocaches'zijn. Daarmee kun je die waypoints dan markeren als 'gevonden'

Paperless geocaching: de GPS kan de complete beschrijving van de geocache opslaan, en zo kun je (theoretisch) zonder papier een geocache zoeken, vinden en loggen.

Alle nieuwere modellen van Garmin kunnen tegenwoordig 'paperless cachen'.

Nadeel is wel dat het nog niet echt geschikt is om papierloos multicaches te doen, omdat je daar vaak heen en weer moet scrollen in de beschrijving, en/of aantekeningen moet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn HTC HD2 is helaas Vodafone branded, hetgeen het zeer moeilijk maakt om er Android op te zetten. Voorts loopt het ding vaak vast, en is de batterij snel leeg. Vergeet ook niet dat Smartphones net iets minder schokbestendig zijn ;)

 

O, maar voor Windows Mobile zijn ook goeie applicaties te krijgen hoor: kijk maar eens naar GCzII

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn HTC HD2 is helaas Vodafone branded, hetgeen het zeer moeilijk maakt om er Android op te zetten. Voorts loopt het ding vaak vast, en is de batterij snel leeg. Vergeet ook niet dat Smartphones net iets minder schokbestendig zijn ;)

 

Schok-, water en stofbestendig valt wel een mouw aan te passen. Zie het draadje over de Motorola Defy.

 

Een groter probleem is dat de batterij gauw uitgeput is als de smartphone voortdurend de schermverlichting aan heeft. De smartphone heeft dat nodig, terwijl de GPSr meestal overdag ook zonder schermverlichting goed af te lezen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg deze een beetje omdat ook ik momenteel gebruik maak van een app op m'n adroid, maar inderdaad in het buitenland binnen een uur de melding kreeg dat ik aan mijn datalimiet was (mocht 90 euro aftikken voor even cachen :-(

Dus in NL vind ik de smartphone nog steeds super werken, maar in het buitenland is het een probleem. Dan is het toch wel prettig om paperless te cachen met een gps denk ik.

Laat je weten welke het uiteindelijk geworden is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...