Spring naar bijdragen

Geocachingmodus Vs. Paperless Geocaching


Roelandscout

Aanbevolen berichten

Ik volg deze een beetje omdat ook ik momenteel gebruik maak van een app op m'n adroid, maar inderdaad in het buitenland binnen een uur de melding kreeg dat ik aan mijn datalimiet was (mocht 90 euro aftikken voor even cachen :-(

Dus in NL vind ik de smartphone nog steeds super werken, maar in het buitenland is het een probleem. Dan is het toch wel prettig om paperless te cachen met een gps denk ik.

Laat je weten welke het uiteindelijk geworden is?

Paperless cachen met een GPS is een utopie. Zeker met multies gaat er niet boven pen en papier...

 

Wat betreft je datagebruik in het buitenland: Probeer GDAK eens uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Paperless cachen met een GPS is een utopie. Zeker met multies gaat er niet boven pen en papier...

 

Wat betreft je datagebruik in het buitenland: Probeer GDAK eens uit...

 

Perfect antwoord wolojoli, ik had het niet beter kunnen doen! :thumbup:

 

Ik zie het inderdaad ook niet zitten om een multi "puur digitaal" te doen, met om het even welke combinatie van hard- en software.

 

Ik heb om beroepsredenen een virtueel onbeperkte (1,5 Gbyte) downloadlimiet, en zelfs daarboven blijft het spotgoedkoop. Maar als ik in het buitenland op vakantie ben is het schandalig duur. En bovendien moet je er rekening mee houden dat je in afgelegen gebieden en dichte bebossing soms geen signaal ontvangt. Dus ik doe alles zo veel mogelijk offline.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als premium member kan je PQ aanmaken en dat werkt perfect met de app van geocaching.com

Ook NeonGeo kan met PQ werken. Verder heb ik ook nog Columbus. Maar die ben ik nog aan het proberen.

Mijn HTC heeft een slechte GPS, maar daar gebruik ik mijn Garmin wel voor.

Je maakt van te voren een PQ van het gebied waar je wilt cachen en slaat deze op.

Alleen het online loggen gaat niet, maar daar staat tegen over dat je een fieldnote kunt maken.

Dan log je later als je wel een internet ( WiFi) verbinden hebt.

Vaak heb ik ook een netbook met mapsource bij mij, waarin de PQ's zijn geladen.

Werkt bij mij tot nu toe goed.

Ik krijg Gdak niet goed werkend, maar met genoemde apps gaat het ook. Dus laat ik het daarbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...