Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ze houden dus geen rekening met de wensen van CO's, want als een CO niet wil dat z'n cache besproken wordt op GL, dan treedt de regel - verzoeken door CO´s om verwijdering of aanpassing van gegevens van caches worden niet gehonoreerd - in werking. Nee, de cacher verdient duidelijk meer respect dan de cache-legger, want de cacher mag alles op zijn eigen manier doen, de cache-legger heeft niets meer te zeggen over hoe zijn cache gedaan moet worden. Alleen al vanwege dat disrespect voor CO ben ik een tegenstander van GL. (En ook wel om andere redenen, maar dit heeft voor mij echt de deur dicht gedaan.)

Als iedereen nu eens in plaats van te zeggen: "iedereen moet mij respecteren", zou zeggen: "ik toon eerst respect aan de ander, die ander kan dat respect verliezen door wat hij/zij zegt/doet", dan hadden we al een compleet andere wereld. Maar nee, er zijn steeds meer mensen die vinden dat ze gerespecteerd moeten worden en dat alle anderen hun respect eerst moeten verdienen. Het spijt me, maar wie respect eist zonder eerst de ander te respecteren, die verliest in ieder geval mijn respect....

Ook even een vraagje ... hoe schijnheilig ben je als je op dit forum de moraalridder uithangt en in de praktijk dankbaar gebruik maakt van de mogelijkheden?

Degene met het juiste antwoord krijgt van mij een gratis coord.

Geplaatst

Nog zo'n discussiepunt; Wanneer ben je op de man/vrouw aan het spelen?

Bijvoorbeeld wanneer je boven zo'n verhitte en emotionele vraag een quote, voorzien van naam van een ander neerzet?

Alles lijkt me nu wel ( meerdere malen) gezegd hier.

Ik krijg ook de indruk dat er niet meer goed gelezen wordt.

Het wordt nu posten om het posten en reageren om het reageren.

Ik haak af en ga koffie drinken..

Geplaatst

Hier wordt een beste discussie met een hele hoop frustratie gevoerd omtrent het lekken van coords. Menigmaal wordt er medegedeeld dat ieder het spelletje speelt zoals hij of zij het wil spelen.

Op zich een correcte mening, MAAR geen enkel spel kan zonder spelregels! (Het lijkt mij heel vervelend als ik een potje ga mensergerjenieten,en een medespeler hanteert andere spelregels als ik)

Ik ben zelf niet zo'n hele grote fan van de moeilijke hersenkronkels, maar dat komt met name omdat ik vaak niet begrijp wat de bedoeling is. Vraag ik dan om de eindoplossing? Nee, ik hoop dat iemand mij een beetje de goede richting op duwt. En als dan het kwartje is gevallen en het lukt om de mystery op te lossen, voel ik me super trots! Wat dan nog wel eens een teleurstelling oplevert, is vervolgens de cache locatie. Maar ook dat hoort er bij!

Wat mij hier op het forum op valt is het weinige respect voor elkaar en veel "cowboy" gedrag. Zelf zit ik nooit op twitter, msn, facebook, hyves, of weet ik wat er allemaal nog meer is. En als ik dit alles zo lees, dan ben ik daar heel erg blij om. :yes:

Geplaatst

Nog zo'n discussiepunt; Wanneer ben je op de man/vrouw aan het spelen?

Bijvoorbeeld wanneer je boven zo'n verhitte en emotionele vraag een quote, voorzien van naam van een ander neerzet?

Alles lijkt me nu wel ( meerdere malen) gezegd hier.

Ik krijg ook de indruk dat er niet meer goed gelezen wordt.

Het wordt nu posten om het posten en reageren om het reageren.

Ik haak af en ga koffie drinken..

Die quote waar mijn vraag onder staat is niet zomaar gekozen.

Geplaatst

......

Zo is GeoLeaks inmiddels al, niet iedereen kan zomaar alle oplossingen bekijken.

In feite is het een besloten puzzelclub waarvan het ledental alleen maar gedaald is.

...

Zo is GL dus nog niet. Als ik me aanmeld, dan kan ik alles bekijken. Gewoon alle posts van ieder 'lid' napluizen en klaar. Besloten?

Doe je best, zo is het namelijk niet.

Ach wat maakt mij het ook uit, het zijn toch steeds dezelfde die gefrustreerd reageren en het vlammetje brandend houden

Simpel en eenvoudig.

Hieronder het bewijs dat het WEL zo is.

Als normale gebruiker even bij .... jawel, team nessa gekeken naar de geposte berichten en voila zie hieronder de screenshot.

Tuurijk even wat informatie weggepoetst, want ik wil geen leaker zijn :dribble:

7042b3c2-57f3-47bf-a064-4def136aa0f4.jpg

En wat valt op? Ik kan gewoon alle oplossingen zien. Alle posts. Alles is PUBLIEKELIJK beschikbaar. Fail. Een forum dat zo lek is als een mandje. Wat een baggertroep.

Ik gefrustreerd? Nee hoor. Trek die schoen maar lekker zelf aan en plaats de :bag:

Het zijn ook altijd dezelfde die denken dat ze alles weten en denken elk vlammetje te kunnen doven door een beetje te sproeien. Sorry team nessa, maar hier gaan jullie dus echt de mist in.

Geplaatst (bewerkt)

......

Zo is GeoLeaks inmiddels al, niet iedereen kan zomaar alle oplossingen bekijken.

In feite is het een besloten puzzelclub waarvan het ledental alleen maar gedaald is.

...

Zo is GL dus nog niet. Als ik me aanmeld, dan kan ik alles bekijken. Gewoon alle posts van ieder 'lid' napluizen en klaar. Besloten?

Ach wat maakt mij het ook uit, het zijn toch steeds dezelfde die gefrustreerd reageren en het vlammetje brandend houden

Simpel en eenvoudig.

Hieronder het bewijs dat het WEL zo is.

Als normale gebruiker even bij .... jawel, team nessa gekeken naar de geposte berichten en voila zie hieronder de screenshot.

Tuurijk even wat informatie weggepoetst, want ik wil geen leaker zijn :dribble:

.. geblaat ..

En wat valt op? Ik kan gewoon alle oplossingen zien. Alle posts. Alles is PUBLIEKELIJK beschikbaar. Fail. Een forum dat zo lek is als een mandje. Wat een baggertroep.

Ik gefrustreerd? Nee hoor. Trek die schoen maar lekker zelf aan en plaats de :bag:

Het zijn ook altijd dezelfde die denken dat ze alles weten en denken elk vlammetje te kunnen doven door een beetje te sproeien. Sorry team nessa, maar hier gaan jullie dus echt de mist in.

Ik weet niet wat jij verstaat onder lek, maar je moet je nog altijd aanmelden en registeren. Onder lek zijn van een forum/site, als IT'er zijnde, versta ik toch iets anders.

Als je een account moeten hebben om iets te zien is iets niet publiekelijk toegankelijk omdat je akkoord ga met de voorwaarden van een site.

bewerkt door Geo-Ewoud
Geplaatst

Die quote waar mijn vraag onder staat is niet zomaar gekozen.

En dat lijkt me nu net wat Sivota bedoelt...

Geplaatst

....

Ik weet niet wat jij verstaat onder lek, maar je moet je nog altijd aanmelden en registeren. Onder lek zijn van een forum/site, als IT'er zijnde, versta ik toch iets anders.

Als je een account moeten hebben om iets te zien is iets niet publiekelijk toegankelijk omdat je akkoord ga met de voorwaarden van een site.

:blink: Let op: nou komt ie.

Ik registreer me (in dit geval bij aardlek) en ga akkoord met voorwaarden. Het kost noppes, gratis, er is niemand die mij tegenhoudt om te registreren. Het is open en vrij voor iedereen om te registreren. Dus, vrij toegankelijk voor IEDEREEN.

En nou komt het volgende: ja ik moet akkoord gaan met de voorwaarden, de Terms Of Use so to speak. En guess what, al die cachers hebben bij GC.com ook een voorwaarde 'getekend', namelijk 'Het Niet publiceren van hints en oplossingen op een public medium'. Steek de kop in het zand. :bag:

En ik als ITer weet dondersgoed waar ik het over heb.

Geplaatst

Even los van wat ik vind van geoleaks. (want dat geloof ik nu wel).

Het gaat hier niet om de mensen die registreren, en de voorwaarden accepteren, maar juist om de mensen die niet eens zijn met wat daar gebeurt. En natuurlijk is het publiekelijk, Want iedereen kan een account aanmaken. OK, er is daar wel iemand (Team Firefox) die het prachtig vindt om op de knopjes te drukken (bannen), maar in eerste instantie is het natuurlijk open en niet besloten.

Dus als je discussie wilt voeren over het fenomeen geoleaks, heeft het niets met de voorwaarden van het forum te maken, maar met de uitvoering, de gedachte.

- Robert

Geplaatst (bewerkt)

En Groundspeak staat ondertussen ook al niet meer achter hun eigen standpunt, want:

In the coming days we will announce a change to the Terms of Use, Section 4 paragraph (m) which states:

You agree not to:

(m) Publish, on any Groundspeak owned web property, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

(zie http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=285047&view=findpost&p=4889609 )

bewerkt door kalkendotters
Geplaatst

Het gaat hier niet om de mensen die registreren, en de voorwaarden accepteren, maar juist om de mensen die niet eens zijn met wat daar gebeurt. En natuurlijk is het publiekelijk, Want iedereen kan een account aanmaken. OK, er is daar wel iemand (Team Firefox) die het prachtig vindt om op de knopjes te drukken (bannen), maar in eerste instantie is het natuurlijk open en niet besloten.

Dus als je discussie wilt voeren over het fenomeen geoleaks, heeft het niets met de voorwaarden van het forum te maken, maar met de uitvoering, de gedachte.

- Robert

Ik focuste mij op publiekelijk toegankelijk, als je niet akkoord gaat met de site voorwaarden kan jezelf ook niet aanmelden. Dus niet publiekelijk. Als alles zichtbaar is zonder account kan je pas spreken van publiekelijk/ openbaar.

Zoals je ook kan zien zit georidders in het niet opgeloste gedeelte. Toegankelijk voor iedereen, mits ze akkoord zijn gegaan met de voorwaarde van registratie/ aanmelding. Ik vind toegang tot iets wel een belangrijk punt gezien er wordt gediscussieerd, over publiekelijk(openbaar), voor iedereen toegankelijk terwijl dat niet zo is. Als je niet akkoord gaat met voorwaarden = geen toegang. Forums zijn zonder registratie niet zichtbaar = dus niet openbaar.

Geplaatst (bewerkt)

......

...

Komt anders behoorlijk gefrustreerd over.

bewerkt door team nessa
Geplaatst

- Robert

Ik kreeg net het verwijt dat ik het op de man/vrouw speelde. Iets met 2 maten en meten.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...