Spring naar bijdragen

Loggen Zonder Cache Te Vinden


Fantasties

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bij het fietsen van zuurtjes gerecyclede Powertrail kwam ik ook een cache tegen die er niet meer leek te zijn (hij stond op disabled). Deze hebben we met alle goede bedoelingen in ere hersteld (dachten we).

 

Een natte logrol vervangen, oke. Maar een ogenschijnlijk verdwenen cache vervangen kan je toch beter aan de eigenaar overlaten, tenzij je dat met hem hebt afgesproken. Want alleen de eigenaar weet waar de cache oorspronkelijk lag, en zoals je zelf al constateerde kan soms blijken dat de cache gewoon aanwezig was en de cachers verkeerd zochten.

 

Zelf zonder overleg een vervangende cache neerleggen wordt in het algemeen beschouwd als een vorm van perse puntje willen scoren. Niet doen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een heel eenvoduige mening over, maar die is mede gevormd door mijn werk.

 

Het zal me mijn reet roesten dat men dat doet, je bedonderd enkel jezelf. Ooit komt het uit en dan sta jezelf voor caramba.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb geen problemen met DNF, ik had er gisteren een stuk 8. Maar heb idd ook meegedaan met het ludieke loggen van een drietal caches. Gewoon omdat we het grappig vonden hoe mensen toch een logplek hadden gemaakt, Bijv losse appiertjes onder een steen waar ooit een rolletje was. Ook heb ik er DNF-jes bij nr. 94 schijnt leuk en mooi verstopt te zijn, en heb ik niet kunnen loggen, want ik vond hem niet. Andere heb ik wel gevonden, maar zat er zoveel papiermaché in, dat ik geen plek meer vond om mijn TAG te loggen. OOk die heb ik found. Volgens de hardcore rules ook geen Found waarschijnlijk.

Wij doen het voor de lol. Moesten lachen om de logplekken, en hebben meegedaan. Het eindoordeel laat ik graag aan de legger. Die kan de logs verwijderen, en ook dat zou ik snappen.

 

Afgeven op een rondje, waar blijkbaar velen wel geweest zijn, vind ik weer minder. Op het onderhoud valt idd veel af te dingen, daarom archiveert hij hem ook vermoed ik.

De boterhamzakjes, die ook gewoon een logger heeft achtergelaten waarschijnlijk heeft iedereen wel gelogd... Ook niet echt de originele cache denk ik.

 

Ik heb veel plezier gehad in het rondje, de meeste zijn wel erg voor de hand liggende oppikkers, en dan enkele toch net wat anders... Toch weer een dagje buiten lekker gefiets, hoosbui op mijn dak, heerlijk. Ik wacht op een nieuw rondje, Rotterdam, 200 stuks? Ik ben er klaar voor...

 

Even voor de duidelijkheid: ook ik ben niet voor blijvende schade aanbrengen in bomen e.d. Wel in plezier hebben in het cachen en ieder het op zijn manier te laten doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doel ook op de loggers die loggen zonder er geweest te zijn. Die zijn er best vaak. Kwam ze ook al eens in een cache van mezelf tegen. Ik weet niet of ik er iets tegen heb dat je zelf een papier neerlegt als je ziet dat de cache is geript. Vind ik eigenlijl wel een dienst naar anderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ultieme vorm daarvan is dat wij eens de derde naam in het logboekje waren, maar dat er al 8 namen online stonden, waaronder de "zogenaamde" 2e en 3e to find... Vind de discussie over het zelf neerleggen van een "noodcache" moeilijker, maar mijn mening is, geen cache gevonden is geen log....(dus ook geen noodcache) Dan maar een need maintenance logje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een van de twee "virtueel loggers" die zogenaamd oneerlijk spelen {puzzle vinkeveen).

Niet terecht vind ik, want wij hebben de cache echt gevonden, alleen was hij helemaal de boom ingerold. Aangezien het volgens mij niet de bedoeling is dat we een boom vernielen, hebben we foto's naar de CO gestuurd en de situatie uitgelegd. Pas na zijn mail dat hij vond dat we hem mochten loggen hebben we 'm gelogd.

Als ik een cache niet kan vinden log ik 'm ook als not found (zoals we dezelfde dag ook met een andere cache hebben gedaan, ESO Spoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in Duitsland bij aankomst bij een cache horen we landgenoten tegen Duitse cachers zeggen: "Nee wij konden hem ook niet vinden maar we loggen hem gewoon als gevonden." :crybaby::crybaby:

Bij de volgende cache van het rondje de cachers hier op aangesproken. Weinig acceptatie. Bij de opmerking "Dus je doet 't voor de puntjes was het antwoord: ja."

 

Het betrof hier een powertrailtje. Als het dan om de punten gaat, ga dan niet naar buiten, maar log alles gewoon achter de PC. B)

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach loggen kan op allerlei manieren. Gisteren was het Cito en Purk had de nodige moeite gedaan oom een mooie multi neer te leggen in een vreselijk mooi gebied. Een van de cachers heeft haar neus laten zien bij aankomst en is toen bij een boswachter in de auto gestapt om heel andere dingen te doen dan een rondje lopen. Groot was mijn verbazing toen ook dat ze wel de cache gelogd heeft... De Log geeft aan dat de boswachter heeft laten zien hoe mooi het gebied is en dat de tocht dus ook wel mooi zal zijn... hoe erg hou je jezelf dan voor de gek.. Kortom alles voor de puntjes...

 

Nou Purk, wij hebben geweldig genoten van je mooie wandeling, van de Schotse Hooglanders onderweg, de vlinders en de bijzettafelpaddestoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, het is net als in de Tour de France

 

Je hebt wielrenners die rijden hem op EPO en winnen en je hebt wilerenners die rijden hem op pasta en pindakaas en die worden laatste. En voor die laatsten heb ik respect, die eersten zijn losers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, en hier kan ik het mee eens zijn. Foto, toestemming CO, al dat soort zaken.

 

 

:crybaby: Neehee :crybaby:

 

Het enige bewijs dat een cache gevonden is is de teamnaam in het logboek / op de logrol. Foto's zijn slechts geheugensteuntjes voor herinneringen. Cachers zouden eens af moeten leren om cache-eigenaren lastig te vallen met dergelijke voorstellen en cache-eigenaren zouden het niet meer moeten voorstellen.

 

Als het rolletje onder de boom is gerold heeft de cacher pech (want geen log dus geen found) en heeft de cache-eigenaar werk te doen (een veiliger plek voor zijn rolletje zoeken ... tip: ammoboxen rollen nauwelijks).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach loggen kan op allerlei manieren. Gisteren was het Cito en Purk had de nodige moeite gedaan oom een mooie multi neer te leggen in een vreselijk mooi gebied. Een van de cachers heeft haar neus laten zien bij aankomst en is toen bij een boswachter in de auto gestapt om heel andere dingen te doen dan een rondje lopen. Groot was mijn verbazing toen ook dat ze wel de cache gelogd heeft... De Log geeft aan dat de boswachter heeft laten zien hoe mooi het gebied is en dat de tocht dus ook wel mooi zal zijn... hoe erg hou je jezelf dan voor de gek.. Kortom alles voor de puntjes...

 

Nou Purk, wij hebben geweldig genoten van je mooie wandeling, van de Schotse Hooglanders onderweg, de vlinders en de bijzettafelpaddestoelen.

 

Dit gaat toch over diegene die haar eigen caches ook heeft gelogd? :bangin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...