Spring naar bijdragen

Loggen Zonder Cache Te Vinden


Fantasties

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren met veel plezier TURBO rondje Roosendaal gefietst.

 

Maar op meerdere locaties was ik toch weer verbaasd over het gedrag van cachers. Waarom zijn we zo terughoudend in het loggen van "didn't found it"?

Althans dat is mijn conclusie na het zien van een vol gekalkte boom/tak, papiertje aan een tak en stickertjes op een plankje.

 

Bij het fietsen van zuurtjes gerecyclede Powertrail kwam ik ook een cache tegen die er niet meer leek te zijn (hij stond op disabled). Deze hebben we met alle goede bedoelingen in ere hersteld (dachten we). Achteraf gezien bleek dat de echte cache er gewoon lag maar dat de cachers voor ons deze niet hadden gevonden en wij dus ook niet. Oftewel we hadden gewoon "didn't found it" moeten loggen.

 

De boom/tak bij het TURBO-rondje vind ik het dieptepunt.

 

Dus bij deze mijn vraag; Waarom loggen we niet gewoon een "didn't found" ipv heel moeilijk een "logje" achter te laten?

Ik ben benieuwd naar iedereen zijn mening hierover!

 

Groeten,

Fantasties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zou inderdaad beter zijn gewoon een DNF te loggen. Al geven wij toe dat ook niet altijd te doen, soms omdat muggles het gewoon onmogelijk maken (maar dat is een oneigenlijke variant van de DNF). Meerdere DNF's kan ook betekenen dat de cache echt weg is en dat de CO even een controle doet. Vaak is daarna het probleem snel opgelost en kunnen volgende cachers er weer plezier aan beleven. Overigens hebben wij ook wel een meegemaaakt dat de "vervangende cache" was gelegd, maar dat de originele er nota bene ca. 15 cm vanaf zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DNF is ook een manier om een verhaal te vertellen over je cacheavontuur. En een notfound kan ook een leuk verhaal bevatten.

Rondje turbo is een slecht onderhouden rondje, en slecht gekozen cacheplekken mugglegevoelig (achter een boom onder een brandstapel).

En daar laat ik het bij

Ik heb gisteren ook een aantal DNF logjes gedaan

Juist om een verhaal kwijt te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen naam in het logboekje = geen log op internet !

ook een foto van de plek is geen log het is namelijk geen virtual!

 

gister heb ik ook bijna zo'n not found log moeten schrijven.

maar de aanhouder wint! :thumbup:

 

Found it

09/17/2011

 

#1268

 

vandaag mocht ik weer even courriertje spelen voor de cosmetica producten van mevr.goldwing.

dus de bestemming mijdrecht en met een aantal caches onderweg.

afgesproken tijd van bezorging was 09:30

dus had ik nog een uurtje voor deleverie over.

 

deze puzzel heeft me 2 printjes en veel knipwerk gekost

maar toen ik eenmaal de zin voor elkaar had ging het coord puzzelen een stuk gemakelijker.

op het 0 punt aangekomen kreeg ik 'm er niet uit,na een kwartiertje proberen toch maar naar de volgende cache gegaan.

 

tijdens het loggen van de VTC van deze CO liet ik in de vroege morgen de dochter des huize schrikken ,ik was net klaar met loggen en zij kwam de tuin inlopen met Fikkie ;-)

gelijk ff een melding gemaakt dat de cache diep was weggezakt !

en gevraagd waar er hier een bouwmarkt zit om wat bergings matriaal te halen.

want ik had natuurlijk weer eens geen rugzak meegenomen :-(

 

eerst het pakketje afgeleverd en geplande rondje afgemaakt .

daarna terug naar deze cache .

met het matriaal lukte het toch om na 3 kwartier de cache het daglicht te laten aanschouwen. en mijn naam in het logboekje te kunnen schrijven.

 

ik zie nu dat mijn voorgangers van vandaag de cache virtueel hebben gelogd.

en dat mag niet volgens de regels van Groundspeak!

je mag pas op internet loggen als je daadwerkelijk je naam in het logboek heb staan!

 

p.s ik heb de cache weer zo geplaatst zoals ik hem gevonden heb ;-D

 

de 2 voorgangers hebben niet in het veld gelogd maar wel online :thumbdown:

puzzle in vinkeveen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zegt ook iets over het onderhoud van de cache en de gehele route, als er al meerdere op een alternatieve manier hebben gelogd is het ook een taak van de CO om hier wat aan te doen

 

toch?

 

Het is nog steeds geen reden om alternatief te gaan loggen. Hoe het onderhoud ook is. Maar waarom dan geen didn't found loggen? Is dat een schande ofzo?

 

dat zeg ik niet, ik log ook een DNF als ik de cache niet kan vinden, maar het kan zijn dat er een mail naar de CO is gegaan met foto's en wat al niet meer dat ze er wel geweest zijn en er "toestemming voor loggen is gegeven" Ik praat het niet goed maar het is gevaarlijk aannames te doen gebaseerd wat je ziet in het veld...... Pluis eens een logboekje na en vergelijk dat met wat er op het internet is gelogd..... iedereen speelt het spel zoals hij/zij dat beleefd... er zijn ook mensen die lopen de cache en loggen niet in het logboek en online...... dat kan ook nog

 

Maar je hebt een punt hier dat is waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Turbo Rondje Roosendaal voegt helemaal niets aan het geocachen toe. Het voegt slechts puntjes toe aan de lijst van de cachers.... Niet meer en niet minder. En dan krijg je dit soort situaties. Uiteraard hebben wij het rondje in het voorjaar ook gedaan. Iemand met meer dan 8500 founds bestond het toen op een plek waar 6 mensen achter elkaar geen cache gevonden hadden (wij ook niet en dus hebben we een dnf gelogd...) gewoon een nieuw doosje neer te leggen, waarvan hij kennelijk een voorraadje in de auto had liggen... Nieuw rolletje er in en voila... op naar de 8693 caches..... Allemachtig nog aan toe.... Wij hebben hem aangeschreven en gevraagd wat het toevoegde aan zijn cachebeleving.... Als antwoord kregen wij terug... "Niets, maar ik help de cacheowner hiermee, want het valt niet mee om meer dan 100 caches te onderhouden....." Zelden zulke kul gehoord.... We hebben er maar niet meer op gereageerd... Vervolgens de cacheowner aangeschreven. Na enige tijd als antwoord gekregen, dat dit zeker niet de bedoeling was en dat het logje verwijderd zou worden.... Het staat er nu nog......

 

Zolang we zelf maar met z'n allen inzien, dat een dergelijk rondje in Roosendaal uitsluitend en alleen bedoeld is om het totaal van je aantal caches op een bedroevend simpele op te voeren is het prima. Het was voor ons ook de laatste keer, dat we ons aan een dergelijk voorval gestoord hebben. Nu gaan we er vanuit, dat mensen die dit soort waarden hanteren het blijkbaar nodig hebben om hun eigen cachersego op te krikken. Wij gaan het pas doen op het moment dat de belastingdienst aankondigt bij het vinden van 10000 cachers tot een verlaging van de IB over te gaan met 10 %!!!! Dan loont het om jezelf in de maling te nemen.....

 

Kortom, het is leuk hoor, al die trails met dit soort hoeveelheden caches maar naar onze mening wordt het geocachen er door gedevalueerd. Overigens waren wij de afgelopen weken in de UK, waar veel trails gelegd zijn in een fantastische wandelomgeving. De ene tocht nog mooier dan de andere.... Dan kun je slechts vaststellen, dat het Turbo Rondje Roosendaal het summum van cachersarmoede is....

 

Maarrrrr, voordat er weer een hoop commentaar komt.... Wij hebben het rondje dus ook gedaan en hebben dus ook meer dan 100 puntjes aan ons totaal kunnen toevoegen...... Jazeker!!! Maar op die korting van de tax kunnen we nog wel een paar jaartjes wachten.....

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar gaat deze discussie heen?

 

Zonder specifiek op Rondje Roosendaal in te gaan. Een powertrail vind ik toch wel een apart fenomeen.

 

Normaal ga ik voor de uitdagende Multi's en daar kom je niet zo vaal 'alternatieve' logmethodes tegen.

Voor mij zat de uitdaging in het in 1 dag afronden van de hele route (zonder door roeien en ruiten te gaan).

En als bonus ben ik daarbij nog een paar andere teams tegen het lijf gelopen.

 

"Dan kun je slechts vaststellen, dat het Turbo Rondje Roosendaal het summum van cachersarmoede is.... "

Mhoah dat is jouw conclusie, zeker niet de mijne.

 

 

Het lijkt er bij mij op dat een DNF als 'ik kan niet zoeken' wordt opgevat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het fijne van geocachen is, dat we allemaal op een andere basis op pad gaan. De één gaat voor de puntjes, de andere gaat voor de uitdaging en een derde gaat voor de prachtige plekjes in de natuur. Na 3000 puntjes heb je een redelijk inzicht van wat je leuk vindt en van wat je armoe vindt. En dan is er voor MIJ slechts één conclusie... nl. die ik gegeven heb, maar ik respecteer een ieder, die vindt, dat hij (of zij) een leuke dag in Roosendaal doorgebracht heeft.

 

Het Rondje Roosendaal geeft voor veel mensen de kick om op één dag een record aan puntjes binnen te halen. Als die wens aangetast wordt door het missen van een paar caches worden de excessen als boven beschreven in de hand gewerkt. Het één heeft dus wel degelijk met het ander te maken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker heeft het een met het ander te maken. Maar na een moeilijke lange multi de uiteindelijke cache niet vinden is ook frustrerend kan ik je verzekeren.

Bij mijn eigen cache heeft dat bijvoorbeeld voor het nodige onderhoud gezorgd. Hoeveel teams wel zijn gaan graven ondanks het nadrukkelijke verzoek/bevel niet te gaan graven is niet op 1 hand te tellen. Wat cachers toch al niet doen om maar onder die "DNF" uit te komen..

 

Maar ik ga dan ook niet alternatief loggen. Het zal waarschijnlijk door de massa komen. Als 1 persoon gaat loggen op een boom dan volgt de rest vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...