Spring naar bijdragen

Not Found


superstein

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Gister zijn twee van mijn caches nietgevonden. Dat kan natuurlijk maar...........

Als je de log leest blijkt dan de betreffende cacher nauwelijks heeft gezocht om verschillende redenen. (muglers, tijd)

Is het dan niet meer voor de hand liggend om een 'note' te schrijven ipv een 'not found'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Dit is een not found! hij of zij heeft de cache niet gevonden.

In de not found log wordt netjes geschreven waarom de cache niet gevonden is.

 

Een not found hoeft niet te betekenen dat de cache weg is, maar kan om allerlei redenen zijn.

 

Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Exact... de cache is niet gevonden, dus terechte logs. Als er veel "not founds" zijn omdat men niet kan zoeken ivm de drukte (veel muggles), dan is dat misschien een signaal de cache te verplaatsen naar een wat rustiger locatie...

 

Wij kregen zo ooit eens via een not found te horen dat nabij een van onze cacheplaatsen vaak jeugd rondhing. Wij wisten dat niet want wij waren er nooit geweest op de bewuste tijdstippen- dus de cache even een 150 meter verplaatst en einde probleem.

 

Not founds kunnen je als cacheowner soms ook belangrijke informatie leveren die verder gaat dan het vermist zijn van de cache.

 

Edit, ja dat kan via een note ook. Maar maakt dat uit?

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Not founds kunnen je als cacheowner soms ook belangrijke informatie leveren die verder gaat dan het vermist zijn van de cache.

Edit, ja dat kan via een note ook. Maar maakt dat uit?

 

Een note valt minder op!

De not found lees je gelijk want hij valt op tussen de mail!

 

Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er toch echt op dat voor velen een DNF not done is alsof het een afgang is oid. Dat is het dus niet wat mij betreft. Gewoon een onderdeel van het spel.

Je gaat op zoek met als doel de cache te vinden. Als je hem dan niet gevonden hebt dan log je een DNF. Vind je hem later wel log je hem alsnog als found.

Een note is om in andere gevallen wat door te geven.

 

Maar het lijkt ook wel of sommige cache owners liever geen, of niet teveel DNF bij hun cache willen hebben. Zie het dan inderdaad als signaal en kijk of je er wat aan moet doen of niet.

Sommige caches zijn gewoon wat lastiger te vinden dan anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je dan een multi loopt met een onbekend aantal WP's en na twee WP's kun je niet verder. Dit kan door het weer komen, je niet weet wat je met de info moet van een WP, je hebt geen tijd meer omdat je niet weet hoelang het nog gaat duren.

Log je dan niet, een note of en DNF?

 

Als je naar een tradi gaat. Je stapt de auto uit, je ziet al door de vele muggelers die kun je niet loggen, zonder nog maar gezocht te hebben. Tenzij je misschien wel 2 uur wilt wachten.

Log je dan niet, een note of een DNF?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk gemerkt dat cache-eigenaren liever geen not-found op hun pagina zien en het is zelfs zo geweest dat een not-found verwijderd is (niet alleen van mij trouwens).

Hierdoor is het voor mij nu wel duidelijk dat ik geen not-founds meer plaats, want het contact daarna met de cache-eigenaar was verre van vriendelijk en correct en ik heb dit liever niet weer. Dan maar niks melden.

Eigenlijk vind ik ook dat een not-found niet door een cache-eigenaar verwijderd mag worden. Het is immers mijn log en mijn beleving en ik heb die cache om een bepaalde reden niet kunnen vinden?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je dan een multi loopt met een onbekend aantal WP's en na twee WP's kun je niet verder. Dit kan door het weer komen, je niet weet wat je met de info moet van een WP, je hebt geen tijd meer omdat je niet weet hoelang het nog gaat duren.

Log je dan niet, een note of en DNF?

 

Als je naar een tradi gaat. Je stapt de auto uit, je ziet al door de vele muggelers die kun je niet loggen, zonder nog maar gezocht te hebben. Tenzij je misschien wel 2 uur wilt wachten.

Log je dan niet, een note of een DNF?

 

Tja, je blijft grensgevalen hebben, waar de een een DNF, de ander een note en weer anderen helemaal niets loggen. We kunnen proberen die grens heel exact te bepalen, maar je kunt altijd weer gevallen bedenken die weer net op de grens liggen. Is het dan erg als we dan niet allemaal op dezelfde manier reageren?

Normaal gesproken, als ik gezocht heb, dan log ik een DNF of een Found. Als ik niet gezocht heb en ook niets gevonden, dan is er meestal geen reden om te loggen. (Behalve als ik vind dat de CO moet weten waarom ik niet kon zoeken.) Het begrip "zoeken" blijft alleen wat rekbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Superstein: Even een vraag, heb je er problemen mee dat er een not found gelogd is?

 

Zelf log ik altijd een not found als ik gezocht heb en de cache niet gevonden heb. Als ik het te druk vind en niet wil zoeken, heb ik ook niet gezocht en log ik in principe niet. Is me iets opgevallen dan log ik waarschijnlijk met een note.

 

Ik vind het ook raar dat de sfeer rond een not found log negatief is. Je kan het ook positief opvatten dat je cache goed verstopt is (en dat is toch het doel van het spel ;))

 

In het geval van de start van de topic, heeft die persoon hem niet gevonden en vertelt dat. Precies waar de did not found log voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk gemerkt dat cache-eigenaren liever geen not-found op hun pagina zien en het is zelfs zo geweest dat een not-found verwijderd is (niet alleen van mij trouwens).

Hierdoor is het voor mij nu wel duidelijk dat ik geen not-founds meer plaats, want het contact daarna met de cache-eigenaar was verre van vriendelijk en correct en ik heb dit liever niet weer. Dan maar niks melden.

Eigenlijk vind ik ook dat een not-found niet door een cache-eigenaar verwijderd mag worden. Het is immers mijn log en mijn beleving en ik heb die cache om een bepaalde reden niet kunnen vinden?!

 

en zo gaan we dus naar de klo*en.

DNF logjes zijn van de cacher die 'm plaatst en niet van de CO !!!!

 

Laat maar weten welke cache :angry: , die wil ik ook wel DNF'n.

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

 

 

ZUURTJE'S TIEN GEBODEN:

 

* Help newbies

 

* Log DNFS

 

* Place Regulars

 

* Learn & educate

 

* Respect Nature

 

* Cache In Trash Out

 

* Trade Up

 

* Move Travelers

 

* Hide Well

 

* Post Photo's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je een DNF geen favorite kan geven. Wij hebben er ook zo één: Altan Towers

 

 

Persoonlijk kan ik het wel waarderen als er een DNF gelogd wordt op een cache. Het hangt er een beetje vanaf of ik er iets mee doe. Als iemand slechts 7 caches heeft gevonden en alleen maar roept dat WP zus en zo weg zijn, dan doe ik er weinig mee. Maar als het lijkt dat er echt iets weg is ga ik er achteraan.

Ik realiseer me ook dat als de laatste log een DNF is van een aantal weken oud dat volgende cachers af kan schrikken. Dus ondanks dat ik weet dat er niets aan de hand is maak ik een rondje en plaats een note bij de cache.

bewerkt door CCWAM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voorbeeld van

Meer dan 4 worden tekst die dan ook nog positief zijn. Zelfs voor een DNF zou een cache eigenaar blij moeten zijn.

Het gaat tenslotte om de beleving.

 

Valt me echt op dat je veel bewuster met de natuur/omgeving bezig bent door cachen.

Zalige verslavende hobby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, concreet voorbeeld :

Ik heb " je kunt de boom in " gedaan. De cache zien hangen, echter ik ben geen boomklimmer.

Ik heb er een fieldnote van gemaakt, wel gevonden, niet kunnen loggen.

 

Nu mijn vraag, had ik deze dan eigenlijk als niet gevonden moeten loggen?

persoonlijk denk ik, wel gevonden, niet kunnen loggen, dus fieldnote

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...