Spring naar bijdragen

Chatiqette?


Fotogravinnetje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

@ team nessa

 

Niet iedereen is egt fysiek aanwezig op de chat, de meesten hebben de chat gewoon aan staan en zijn ondertussen met andere dingen bezig. Ik reageer zelf niet meer na 4 keer hoi want dan blijven we alleen maar hoi'en en doei'en en kunnen we geen normalen gesprekken voeren.

 

@ allen

 

Ik kan me zeker vinden in wat Fotogravinnetje zegt. ik ben mischien een onbekende op het forum maar wel een goed bekende in de chat en ik probeer ook elke keer te groeten als ik zelf gaat of komt.

 

De laatste tijd ondervind de chat veel problemen (het zal wel te wijten zijn aan de grote toestroom en de vele berichten) zoals: dat mensen om de 20 minuten gekickt worden, dubbele berichten zelfs drie dubbel, halve lijst met aanwezige, halve namen.

 

Ik heb weer me zegje gedaan, een goeie avond en veel plezier in de chat.

 

Groet Jefmen

Jeffrey

bewerkt door jefmen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een stukje preken:

 

Och, Fotogravinnetje, het is, zoals Casteel het al (waarschijnlijk onbedoeld)aangeeft, de anonimiteit die iemand heeft tijdens het gebruik van de computer.

Veel gebruikers van computers laten zich leven door dat ding en zien niet meer dat je een computer alleen maar gebruikt om het jezelf gemakkelijker te maken. Dat betekent dat bij 'persoonlijk' contact zoals oa in een chatroom ook zal blijken of je uit een beschaafde wereld komt of er probeert bij te horen.

Het is als een brief schrijven zonder aanhef of afzender. Meestal heeft bij die mensen de brief ook geen inhoud.

Ik kom nooit in de chatroom dus weet ik niet hoe het er precies aan toe gaat maar ik kan me er wel iets bij voorstellen gezien de reacties die je ooit hier op het forum leest.

 

Inherent aan een chatroom? Inherent aan de hedendaagse mentaliteit zou ik willen aanvullen.

Het is heel jammer maar er zijn er heel veel die steeds hun eigen gang willen gaan binnen een gemeenschap waarvan ze denken bij te willen horen.

Citaat Casteel: 'Get alive".

Jij hebt dat en gelukkig vele anderen ook. Nu de rest nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat als je ergens binnestapt, je hallo zegt, je vragen stelt en eventueel antwoorden geeft of even meeklets, je afscheid neemt en weg ben je. En of dat nu 2 minuten, 30 minuten of nog langer duurt, dat is aan de chatter. Beleefdheid is toch een zeer kleine Geste, met een groot G.

 

Even vertalen:

 

Engels: to chat => Nederlands: praten, babbelen, keuvelen, snappen

 

Duidelijk. Als je geen van deze Nederlandse vertaling wilt doen, blijf dan weg van een chatroom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik poog me niet te ergeren aan mensen in de chat. Van sommigen weet ik ondertussen dat ze komen en gaan, iets droppen en er dan zonder een woord te schrijven weer vandoor gaan. Ach, ze doen maar, alleen kunnen ze er op rekenen dat ze na een aantal van dit soort acties gewoon geen antwoord meer krijgen op hun vragen.

 

Zelf probeer ik te groeten bij binnenkomst en bij vertrek. Dat laatste lukt niet altijd, soms wordt je eruit gegooid, of mijn kinderen komen thuis en knikkeren me van de computer af, of ik druk mezelf per abuis weg, of . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo iemand die bijzonder veel in de chat zit (vaak genoeg ook zonder daadwerkelijk achter mijn computer te zitten). Een aantal dingen is mij opgevallen en aan een enkele daarvan erger ik mij af en toe buitensporig (ja, mijn eigen schuld natuurlijk).

 

Uit onbekendheid met chat rooms zal ik wel iets heel verkeerds zeggen, maar zoals het onbeleefd is om bij het binnenkomen en verlaten van een ruimte met andere mensen niet te groeten vind ik het ook niet erg sociaal om in die kamer - figuurlijk - met je rug naar het gezelschap te gaan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat met z'n allen doet, of als je in je eentje met de rug naar de deur gaat zitten, en iemand komt stilletjes binnen, dan kan ik iemands binnenkomst ook irl best een keer missen. Als zo iemand dan groet, draai ik me uiteraard om. Maar soms ben je zo druk met andere dingen bezig dat dat even niet kan. En daar zit wel een verschil tussen irl en virtueel: irl is het echt not done om zomaar van alles tussendoor te doen, virtueel is het eigenlijk zelfs vrij normaal dat je niet 100% van je aandacht aan de chat geeft. Ook omdat je kunt teruglezen wat je gemist hebt, en dus eventueel wat later kunt reageren op iets dat al eerder een keer gezegd is. Dat kan een stuk lastiger irl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik poog me niet te ergeren aan mensen in de chat. Van sommigen weet ik ondertussen dat ze komen en gaan, iets droppen en er dan zonder een woord te schrijven weer vandoor gaan. Ach, ze doen maar, alleen kunnen ze er op rekenen dat ze na een aantal van dit soort acties gewoon geen antwoord meer krijgen op hun vragen.

 

Zelf probeer ik te groeten bij binnenkomst en bij vertrek. Dat laatste lukt niet altijd, soms wordt je eruit gegooid, of mijn kinderen komen thuis en knikkeren me van de computer af, of ik druk mezelf per abuis weg, of . . .

 

Zo is dat. En gezellig dat het er normaal gesproken altijd is! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dat met z'n allen doet, of als je in je eentje met de rug naar de deur gaat zitten, en iemand komt stilletjes binnen, dan kan ik iemands binnenkomst ook irl best een keer missen. Als zo iemand dan groet, draai ik me uiteraard om. Maar soms ben je zo druk met andere dingen bezig dat dat even niet kan. En daar zit wel een verschil tussen irl en virtueel: irl is het echt not done om zomaar van alles tussendoor te doen, virtueel is het eigenlijk zelfs vrij normaal dat je niet 100% van je aandacht aan de chat geeft. Ook omdat je kunt teruglezen wat je gemist hebt, en dus eventueel wat later kunt reageren op iets dat al eerder een keer gezegd is. Dat kan een stuk lastiger irl

 

Van de chat hier maak ik geen gebruik, dus ik weet eigenlijk niet wat de gewoonte is.

 

Ook ik vind dat je in een chat gewoon even moet groeten wanneer je binnenkomt, maar ik merk wel dat ik zelf alleen maar chat wanneer ik de gelegenheid heb om direct te reageren.

 

Ik gebruik een chat niet tussendoor, maar alleen voor zeer direct kontakt, een praatje, vraag of een vergadering.

 

Heb ik minder tijd, moet ik (even) iets anders doen dan verlaat ik de chat en blijf er eigenlijk nooit rondhangen.

 

Merk ik dat er, na zo'n 15 minuten, niemand is die reageert, dan vertrek ik ook weer.

 

Ik zeg dan wel even gedag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...