Spring naar bijdragen

Chatiqette?


Fotogravinnetje

Aanbevolen berichten

Ik ben zo iemand die bijzonder veel in de chat zit (vaak genoeg ook zonder daadwerkelijk achter mijn computer te zitten). Een aantal dingen is mij opgevallen en aan een enkele daarvan erger ik mij af en toe buitensporig (ja, mijn eigen schuld natuurlijk).

 

Ik erger me nog niet eens heel erg aan mensen die binnenkomen en zonder iets te zeggen weer weggaan, al zou ik het beleefder vinden om even te groeten.

 

Nee, waar ik mij wel aan erger, en als het in korte tijd vaker gebeurt erger ik me natuurlijk erger, is dat mensen binnenkomen, een vraag stellen en binnen een minuut weer weg zijn, zodat je geen tijd hebt om rustig naar je computer te komen, de vraag te lezen, een antwoord te bedenken en/of op te zoeken.

Of nog onbeleefder: een vraag stellen, antwoord krijgen, en dan zomaar weer verdwijnen. Zonder bedankje, zonder groet....

 

Waar is de beleefdheid gebleven? Of is dat niet nodig in een chatkanaal?

 

Het is nu al een paar keer in korte tijd achter elkaar gebeurd dat ik moeite steek in het geven van antwoorden op vragen en dat er vervolgens geen enkele respons meer komt. En eerlijk gezegd demotiveert mij dat om nog behulpzaam te reageren... Dat is toch niet de bedoeling?

 

Is het mogelijk, mensen die de chat bezoeken, om een stukje beleefdheid te betrachten en een klein beetje geduld? Ik zou dat in ieder geval hogelijk waarderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Fotogravinnetje,

 

Jij als moderator zou beter moeten weten. :yes:

 

Is het dan ook niet beter om de persoon in kwestie te benaderen en

hem op deze "vout" te wijzen??

 

Vriendelijke Groet,

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Keske27,

Als het ging om maar 1 persoon zou ik dat zeker doen. Het lijkt alleen min of meer een trend te worden. Vandaar dat ik het hier maar eens te berde breng, om te voorkomen dat ik op een gegeven moment echt kwaad word omdat ik mijn ergernis niet heb geuit.

Daarom heb ik het ook meer als verzoek willen formuleren dan als eis. Maar als ik nu van verschillende kanten te horen krijg dat het gewoon inherent is aan 'chat', dan leg ik me er misschien wel gewoon bij neer. Maar zoals ik ook al aangaf: het demotiveert wel om nog behulpzaam te reageren, terwijl genoeg mensen graag wat hulp krijgen in de chat en ik gewoonlijk bereid ben om die hulp te bieden voor zover het in mijn macht ligt. Ik wil liever niet de beleefde mensen er ook onder laten lijden dat mijn motivatie om te helpen aan gort geholpen is door de niet-beleefde mensen...

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we nu gaan eisen dat mensen moeten groeten als ze een chatroom binnenkomen of dat ze, na het stellen van een vraag, langer moeten wachten omdat een andere chatter nog niet achter z'n computer zit, zijn we toch wel heel zielig bezig. Er bestaat meer op de wereld dan computers. Get alive!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vijf minuten wachten is toch niet teveel gevraagd? Een antwoord opzoeken alleen al kan een paar minuten duren. Reageren kost ook weer tijd. Als je dat geduld niet hebt, zet je vraag dan op het forum en stel hem niet (ook) in de chat. Is dat zo'n rare gedachte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraag stellen en niet op antwoord wachten vind ik ook lomp. Als je dat in het ecjt doet: naar mensen toelopen, een vraag stellen en meteen weglopen zonder op antwoord te wachten, vind bijna iedereen dat raar. In een chat schijnt meer toegestaan te zijn.

 

Maar inderdaad effe kijken wie er is en weer meteen weggaan doe ik ook wel eens. Jec kunt immers anders niet zien wie er is en of er druk gecommuniceerd wordt.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ergens op visite gaat wordt ik welkom geheten als ik voor de deur staat (en daar reageer ik op) .. als ik een restaurant bezoek wordt ik welkom geheten bij binnenkomst (en daar reageer ik op) .. als ik een chat binnenkom waar ik niet begroet wordt ben ik zo weer vertrokken .. dus ja .. ik ben ook wel eens binnengewandeld en vertrokken zonder een woord ..

 

Dus ik ben waarschijnlijk een van diegene waar jij je aan erger .. ik ben alleen bang dat ik er niets aan zal doen ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je goed leest, zie je dat DAT het niet is waar ik me aan erger. Er kunnen verschillende redenen zijn voor weggaan zonder iets gezegd te hebben (incl problemen met het in de chat komen). Maar misschien is het handig om te weten dat ik niet kan horen dat er iemand binnenkomt, maar wel dat iemand wat zegt? Dus als ik niet achter m'n computer zit, zal ik mogelijk wel reageren als iemand groetend binnenkomt, maar niet op iemand die zwijgend binnenkomt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote

Ik erger me nog niet eens heel erg aan mensen die binnenkomen en zonder iets te zeggen weer weggaan

quote

 

in mindere mate dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...