Spring naar bijdragen

Een Team Maken


kruijf

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een eTrex Vista HCx en ik heb daar de OSM fietskaart van de benelux inzitten, gewoon direct op een sd kaartje. Ik heb wat verschillende mappen uitgeprobeerd, maar vind deze toch het prettigst.

 

De gmapsupp.img zet je direct op je sdkaartje

De windows installer gebruik je om in mapsource te zetten (ik vind het geen prettig programma, dus ik gebruik "basecamp)

 

http://sites.google.com/site/openfietsmap/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat geloof ik graag ja.

Alleen moet ik eerst nog even een gps bestellen anders word het lastig.

 

Een smartphone doet het ook goed hoor!! Ik gebruik zelf de HTC Desire en daarnaast een Garmin Etrex legend voor de multies.

Lees hieronder woonplaats soest ikzelf woon in Eemnes.

 

suc6 met cachen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kaart is niet echt nodig, het voorkomt alleen dat je per abuis aan de verkeerde kant van de sloot uitkomt of dat je een bospad kiest dat uiteindelijk toch niet de goede kant op gaat. In het begin heb ik het zonder kaart gedaan (alleen die totaal onbruikbare basiskaart), ging prima en zo had ik rustig de tijd om te kijken wat ik wilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kaart is buitengewoon handig en kan je veel tijd schelen. Maar de kompaspijl werkt natuurlijk ook prima..... Een mooie kaart om te cachen is de Topo Benelux 2010 kaart van Garmin. Is ook routeerbaar. Zelfs op bospaadjes of misschien moet ik zeggen júist op bospaadjes. Maar kost natuurlijk wel wat duiten. Misschien kun je het beter eerst eens gewoon met de pijl proberen! Je komt altijd bij de cachelocatie aan en daar zal je toch gewoon zelf moeten zoeken. Maar dat is één van de leukere onderdelen van het spel!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is bij ons gewoon wat verwarring ontstaan.

Een vriend van me probeert zich te registreren op het nl forum maar dat lukt niet, een gmail adres word niet toe gelaten als je geen team hebt ofzo.

Maar waar bij mij ook verwarring zit als je op .nl op mijn cache pagina klikt, word ik door verwezen naar .com.

allemaal wat verwarring voor een paar beginners, maar we gaan lekker door met uitzoeken.

 

Het verschil tussen geocaching.nl en geocaching.com staat onder andere in deze startershandleiding.

Als het goed is heb je die, met het maken van je account hier automatisch toegestuurd gekregen.

 

Wanneer je vriend moeilijkheden blijft houden met het maken van een account op deze site, kun je ook een ticket aanmaken met een vraag tot hulp erin.

Een ticket kun je aanmaken via de frontpage en daarna 'contact us'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Sivota voor deze nuttige toevoeging!

 

Inmiddels wordt er op de helpdesk inderdaad gewerkt aan het aanmaken van een account voor de vriend van Kruijf. En ja, dan sturen we een handleiding voor starters mee!

De verwarring is ontstaan omdat wij vroegen onder welke teamnaam we de vriend konden inschrijven en de vriend antwoordde dat hij geen teamnaam had.

Nog niet eerder zijn we tegen deze verwarring aangelopen, maar inderdaad kunnen we beter spreken van een nickname, omdat je bij team aan meerdere personen kunt denken, wat natuurlijk lang niet altijd het geval is.

Alleen.... is dan de vraag of de term nickname geen verwarring zaaien zal ... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in ieder geval al wat wijzer geworden, en ben in afwachting van mijn gps.

Hopelijk is die vrijdag al hier want dan ben ik vrij, en kan ik mijn eerste stappen zetten in cache land.

Als ik me tenminste dan weer wat beter voel, combi van hooikoorts en verkoudheid is geen goeie.

 

En een bedankje voor het team voor het snelle reageren, voor het aanmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even een heel andere vraag moet ik een speciale kaart op de gps zetten of gewoon de kaart die er op zit?.

De kaart die erop zit kennen we niet (maar is waarschijnlijk alleen een basemap) dus dat is moeilijk te zeggen. Kijk anders eens op http://www.velomap.org/download/ scroll hier naar ongeveer halverwege de pagina en download de kaarten die je nodig denkt te hebben van europa, via mapsource kun je deze overbrengen naar je GPS. Ik gebruik deze kaarten omdat deze goed bij gehouden worden, ze zijn afkomstig van OSM, en worden zeer regelmatig 'ververst'.

 

Je kunt natuurlijk altijd een GPS kaart bij je GPS kopen maar die zijn aardig aan de prijs :thumbdown: .

 

Groetjes en succes,

 

Knalpottix

 

Klopt het dat je dan een exe bestand download?

 

Toch maar gekozen voor de osm fietsmap.

bewerkt door kruijf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag nog even benadrukken Sanpetev al zei: een kaart heb je niet nodig. Ik zou zelfs willen stellen dat het je vaardigheden vergroot als je eerst puur op GPS leert navigeren. Kaarten zijn puur voor comfort, maar vertroebelen de kunst van het navigeren nogal gemakkelijk wanneer je hiermee geen ervaring hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..........maar inderdaad kunnen we beter spreken van een nickname, omdat je bij team aan meerdere personen kunt denken, wat natuurlijk lang niet altijd het geval is.

Alleen.... is dan de vraag of de term nickname geen verwarring zaaien zal ... B)

 

Suggestie, houd het gewoon bij Nederlands en vraag: Onder welke (Geocache)naam wil je worden ingeschreven/geregistreerd?

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag nog even benadrukken Sanpetev al zei: een kaart heb je niet nodig. Ik zou zelfs willen stellen dat het je vaardigheden vergroot als je eerst puur op GPS leert navigeren. Kaarten zijn puur voor comfort, maar vertroebelen de kunst van het navigeren nogal gemakkelijk wanneer je hiermee geen ervaring hebt.

 

Ik vind dit zonder meer een goede tip en zal het ook zeker proberen.

Ik heb wel de osm fietskaart vast op een sd kaartje gezet, het kan maar zo dat ik hem voor meer doeleinden ga gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...