Spring naar bijdragen

Politie Ook Aan Het Cachen


de_som

Aanbevolen berichten

Volgens een tweet van de plaatselijke buurtbrigadier (brigadierCRAmsg op twitter) is hij blijkbaar ook aan het cachen geweest, vermoedelijk zonder GPS maar blijkbaar toch gevonden. Ik ben benieuwd of ze hem ook loggen:

 

Tweet: brigadierCRAmsg Henk van den Berg

Goed oplettende anonieme meldster dacht dat er #drugs verstopt lagen bij station #Maarheeze. Bleek echter een buisje v Geocaching te zijn!!

bewerkt door de_som
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Natuurlijk denken mensen meteen weer aan slechte dingen, drugs, bom, terrorisme.. Zo triest.

 

Een carpool cache bij ons is ook gerapporteerd geweest bij de plaatselijke politie omdat men zich er "verdacht gedroeg".

Helaas is die nooit meer teruggekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen me nog een voorval te herinneren van een munitiekistje onder een brug in de provincie Utrecht. Toen ging men van een bom oid uit, terwijl het een geocache bleek te zijn. :ph34r:

Tja, better safe than sorry. Want als men er niets aan had gedaan en het was een bom geweest, dan hadden ze ook weer de wind van voren gekregen.

Voor de politie is het leveren van maatwerk erg moeilijk, dus aan ons de uitdaging de cache dusdanig te verbergen dat zelfs zij deze niet vinden :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen me nog een voorval te herinneren van een munitiekistje onder een brug in de provincie Utrecht. Toen ging men van een bom oid uit, terwijl het een geocache bleek te zijn. :ph34r:

 

Volgens mij was het in de buurt van een metrostation in Schiedam. Of er zijn meerdere van die voorvallen geweest dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen me nog een voorval te herinneren van een munitiekistje onder een brug in de provincie Utrecht. Toen ging men van een bom oid uit, terwijl het een geocache bleek te zijn. :ph34r:

Tja, better safe than sorry. Want als men er niets aan had gedaan en het was een bom geweest, dan hadden ze ook weer de wind van voren gekregen.

Voor de politie is het leveren van maatwerk erg moeilijk, dus aan ons de uitdaging de cache dusdanig te verbergen dat zelfs zij deze niet vinden :rolleyes:

 

 

De kans dat je een Geocache tegenkomt is nog altijd groter dan de kans op een bom. :thumbup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Tsja :D.. eigenlijk moeten mensen beter geïnformeerd worden voor geocaching! Zondag had ik een familie verjaardag en ik heb wel 10x uitgelegd wat geocahing was :D, een paar gingen het waarschijnlijk doen.

 

Opzich wel een apart verhaal maar voor zo'n gebeurtenis moet je niet een al te strenge agent hebben.. je weet maar nooit!

 

Veentje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Schiedam (GCT97F) is een keer de Explosive OpruimingsDienst geweest omdat iemand in de metro dacht dat er een bom werdt geplaatst. Cache is daarna wel weer terug gekomen.

 

Zelf ben ik nu 3x 'lastig' gevallen door de politie tijdens het cachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reactie op de titel van dit topic:

De politie bestaat uit mensen, en mensen hebben vaak hobbies :thumbup:

 

Tsja :D.. eigenlijk moeten mensen beter geïnformeerd worden voor geocaching!

Hier ben ik het niet mee eens. Ten eerste zijn er mensen die wel geïnformeerd zijn en dingen slopen uit nieuwsgierigheid of omdat ze niet met hun handen van andermans spullen af kunnen blijven of een andere reden. Daarom ben ik persoonlijk niet zo scheutig met het vertellen over mijn hobby, behalve aan een paar vrienden.

Ten tweede, en misschien belangrijker: als men niet zou reageren op vreemd gedrag, dan gaat het volgens mij echt mis met onze maatschappij. Cachers schrikken vaak als ze aan het loggen zijn en er loopt iemand voorbij. Dit gedrag zie ik ook bij dealers hier in de stad. Geen wonder dat een buurtbewoner dan de politie belt over verdacht gedrag.

Een ammobox wit schilderen is wellicht ook een optie?

 

Ik heb een paar keer meegemaakt dat iemand me "in het kader van de buurtpreventie" vroeg wat ik aan het doen was. Ik leg uit dat ik met een spel bezig ben en laat ik mijn GPS zien. Daarna neem ik me voor toch meer de tijd te nemen om te wachten opdat iemand weg is.

Ik ben ooit aangehouden door de marechaussee. "Wat bent u aan het doen?" "Aan het geocachen." "O, ga dan maar door".

 

Één van de lolletjes van het spel voor mij, is dat niet iedereen van het bestaan van geocaching weet, ook niet weet dat er iets ligt wat ik graag zo onopvallend mogelijk wil voorzien van mijn naam. Elke keer als ik betrapt wordt, ben ik daar dus niet in geslaagd. Als je je onopvallend probeert te gedragen, val je juist op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Heb dit briefje wel eens in een cache gevonden:

 

d9d4181d-972c-465b-bb16-293c92c83406.jpg

 

Dus kan me wel voorstellen dat de politie af en toe eens wat nakijkt B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dat geld voor eigenlijk alle caches, doe het zo onopvallend mogelijk, of kom terug.

Maar de zo vaak besproken voortuincaches heb ik inmiddels helemaal van mijn zoekzlijst geschrapt.

Na een hele genante ontmoeting met de bange en verontrustte buurvrouw van zo'n lokatie.

Soms kán je gewoonweg niet onopvallend loggen, en ben ik weg, zie de lol van zulke lokaties niet eens in.

Op afgelegen en rustige plekken zou wat langer zoeken best kunnen en leuk zijn, maar op drukke lokaties zou het zo moeten zijn dat de cache ook snel gepakt zou kunnen worden, door duidelijke en niet mis te vertane hints.

Al dat langdurige gezoek ís gewoon verdacht.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...