Spring naar bijdragen

De Helpdesk Vraagt Uw Aandacht Voor....


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik begrijp ook niet waarom er niet meer found it cachers openbaar “geklaagd” hebben dan het te voorzichtige “ik vrees voor de natuur” van De Wijngemachtigde

Barny

Jawel, dat weet je wel, maar wordt daar bedroefd van. Het puntje is immers binnen en na jou komt toch de zondvloed? Tenminste wel voor de geverbaliseerde geocacher nu. ...

Wat is dat nou voor onzin?

 

Oordeel toch niet zo snel als je niet ter plekke bent geweest.

En die geverbaliseerde cacher heeft zijn/haar puntje helemaal niet binnen, want die heeft de cache (nog) niet gelogd.

Beste Wijngemachtigde,

 

Je leest het precies verkeerd om. Wat jammer nu weer. Barny geeft je juist een publiek compliment (op zijn typische Barny wijze). Hij geeft aan dat je de enige (weliswaar voorzichtig) bent die iets zegt over de natuur. Hij vindt het juist jammer dat er niet meer reageren.

Dat heeft dus niets te maken met eerst bezoeken alvorens een oordeel te hebben. Hij filtert de info uit de logjes. En daar staat niets over natuur verontrusten.

Maar voordat het weer een verkeerd lezen en aannames doen wordt in een draadje wat uiteindelijk over iets anders gaat kunnen we beter ontopic gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus daar verschillen we dus sterk van mening,wirholt

 

Als ik bang zo zijn dat ik door mij handelingen de "natuur" zou beschadigen en ik er eventueel net zo veel waarde als jou aan zal hechten, stopte ik abrupt met het zoeken vinden of lopen van die cache en zal hem dan ook zeker nooit als found loggen

 

Als die opzichter jou van verre kan zien, kon jij hem ook zien, dan doorgaan met de cache omdat de "opzichter" er toch van af moet weten vind ik buiten dat het erg knap is dat jij die "opzichter" van verre al heb kunnen onderscheiden het niet erg getuige van enige voorzichtigheid.

 

Ik ben benieuwd wat jou reactie zou zijn als mensen ook zo onvoorzichtig zijn bij jou cache's

 

Barny

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of en hoe er toestemming is gegeven.

Want als je de reviewer al wilt misleiden leg dan in ieder geval de cache zo neer dat je dit soort perikelen voorkomt.

Is er wel toestemming verleend dan is het allemaal een storm in een glas water en zal de BOA ongetwijfeld contact opnemen met de terreinbeheerder en de PV intrekken.

 

Er is gewoon toestemming verleend voor deze cache door dezelfde instantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

compleet oftopick maar:

 

ach, laat ook maar.

dit soort reakties maakt de noodzaak om alles te qwooten bijna noodzakelijk,

en dat druist weer tegen het beleid ""van zuinig met Qwooten" wat hier gevoerd word in

 

is er een motje die tegen dit soort wantoestanden een verweer heeft?

 

@brouwertjes dan is er helemaal geen probleem toch, maar alleen de CO kan dat beamen of weerleggen, en de gegeven boete verzlveren

ik hoop op een positief einde

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

compleet oftopick maar:

@brouwertjes dan is er helemaal geen probleem toch, maar alleen de CO kan dat beamen of weerleggen, en de gegeven boete verzlveren

ik hoop op een positief einde

Barny

 

De CO heeft inmiddels al een note op de pagina geplaatst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Barny, dat je doorgaat met oordelen zonder de feiten te kennen. De situatie ter plekke maakte het onmogelijk de uitvluchten die je nu verzint uit te voeren. Ga nou niet beweren dat het onvoorzichtigheid was, want daarmee maak je het alleen maar duidelijker dat je de situatie niet begrijpt.

 

Als ik zou weten dat natuurbeheerders grote bezwaren tegen een cache zouden hebben, dan zou ik zo'n cache niet gaan zoeken. Al helemaal zou ik, als het mijn cache was, hem daar niet laten liggen. Zeker niet als er dichtbij goede alternatieven zijn. Samenwerking met natuurbeheerders komt de naam van geocaching ten goede en maakt onze hobby ook op de langere termijn mogelijk. (Tenzij je meer houdt van lantarenpaal caches.)

Begrijp ik het goed dat schade aan de (weinige in ons dichtbevolkte landje overgebleven) natuur voor jou ondergeschikt is aan je privé plezier in je hobby?

Dan verschillen we inderdaad sterk van mening.

Als er meer cachers zijn met zo'n mening begrijp ik ook waarom natuurbeheerders steeds moeilijker doen over het leggen van caches en cachen in de natuur dus steeds moeilijker wordt.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de cache-zoeker deze cache waar het overging niet logt is misschien wel begrijpelijk omdat dan bijna iedereen die dit spelletje speelt en naar de log van die cache kijkt gelijk weet wie buiten zijn boekje lijkt gegaan te zijn.

 

En krijgt nu die cachezoeker of legger (of beiden) een prent aan zijn broek?

 

@ brouwertjes:

Trouwens wel onhandig als dezelfde instantie niet van de toestemming afweet. Maar misschien is de BOA wel een andere geworden? Tenslotte zijn de gemeentes Reeuwijk en Bodegraven gefuseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry motjes ik wilde dit netjes per PB doen, maar er kunnen maar 400 karakters geschreven worden, als ik in mijn berichten wil schrappen dan twitter ik dat wel, nu had ik duidelijk een tekort aan plaats per PB

 

Hoi Wirholt,

 

 

Ik reageer even zo omdat het anders wel erg off-topick gaat worden,

 

Het bevreemd me omdat jij zegt dat het dat het een te kwetsbare stukje natuur is maar dat je er wel heen banjert om hem te loggen,

 

Ik zeg dat als ik het voor mij inziens te kwetsbare natuur is gewoon de cache niet doe, dat is het verschil. En ook toch komt dat regelmatig voor dat ik half uitgegraven bomen zie omdat ergens een cache met liggen, meestal log ik dat wel in een stevige not fond

 

De fonst van de cache gaat zeker bij mij niet voor alles, en ook zal ik nooit een niet cacher. Laat staan een Vrijwilliger van de natuurorganisatie (zijn de ergste) de cache aanwijzen, om mijn daden op een of andere manier te verzachten, dat is een beetje waar ik tegen in verweer ben.

 

Als ik ze hoeveel jaren jij al cachet, had ik dit zeker niet verwacht

 

 

Vr groets

 

 

Willem aka Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, ik weet niet of het off-topic is, dus toch maar een publiek antwoord.

Weer insinueer je iets, zonder je aan de feiten te houden. Lezen is ook een kunst. Ik schreef toch al dat als ik geweten had dat de natuur zo kwetsbaar was, dat ik de cache dan niet gedaan zou hebben. Ik kwam er pas achter, toen ik door de opzichter op het matje geroepen werd.

 

Over feiten gesproken. Waarom begin je nu over vrijwilligers?

 

En over ervaring gesproken.

Dat iemand die al zo lang aan geocaching doet als deze cachelegger, nog steeds niet begrijpt dat goed overleg met natuurbeheerders veel beter is voor de reputatie van geocaching, dan stiekum mensen in kwetsbaar gebied brengen, verbaast mij nou weer.

 

Wat mij ook tegenvalt is dat jij, die het zo belangrijk vindt dat caches behouden blijven en ondanks je jaren ervaring, toch vindt dat ik uit moet gaan van de verkeerde intenties van cacheleggers en daarom mijn mond moet houden tegenover de terreinbeheerders. Je zou toch zo langzamerhand moeten weten dat het op den duur tegen ons gaat werken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenslotte zijn de gemeentes Reeuwijk en Bodegraven gefuseerd.

 

 

Dit heeft niks te maken met de gemeentes Bodegraven en Reeuwijk.

De provincie Zuid-Holland geeft hier toestemming voor en met een hele waslijst aan strenge eisen.

Eén van die eisen is bijvoorbeeld dat elk jaar beginnend bij januari de toestemming schriftelijk verlengd dient te worden.

 

Ik kan mij niet voorstellen dat alle caches hier overigens aan voldoen. Waarom niet?

Omdat mijn eigen cache momenteel ook geen toestemming heeft. Maar na het lezen van dit topic is de toestemming alsnog aangevraagd.

 

Een andere eis is dat er niets aan de natuur wordt veranderd. Dus niets gespijkers, geschroefd, etc.

En nog eentje is dat er niets verstopt mag worden verder als 2 meter (dacht ik, kan ook anderhalf zijn) van het pad.

 

Alle caches die door hun gevonden worden en niet op hun lijst staan worden in beslag genomen en kunnen niet terug gekregen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, dat wist ik niet. Ik nam aan dat de meeste caches met toestemming van gemeentes (natuurlijk ook andere instanties als het gebied van bijv. Natuurmonumenten is) waren. Alleen wel erg ingewikkeld dat je elk jaar opnieuw toestemming moet vragen. En dat de provincie ook zo maar een cache kan meenemen. M.a.w. wordt de cache dus door de provincie geript.

 

En ik dacht dat een BOA in opdracht van een gemeente werkte, vandaar mijn reactie.

 

Nogmaals sorry, er staat zelfs bij : handhaver provincie zuidholland. Heb daar overheen gelezen.

 

;) Weer een domme opmerking van mij op dit forum ;)

bewerkt door expir_bofh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medecachers,

 

Helaas kon ik niet eerder reageren omdat ik in het buitenland zat, en pas vannacht/vanmorgen om 0:30 mijn mail kon lezen. Het betreft inderdaad CC#6. Om een lang verhaal kort te maken: er is inmiddels contact geweest met de beheerder van het gebied, afspraak staat voor volgende week om een andere locatie te zoeken. Als de natuur verstoord wordt of de cache in verboden gebied ligt, dan moet deze weg. Simpel zat.

 

Voor de cache is overigens formeel toestemming verleend; van de drie locaties die ik heb aangevraagd is er één afgekeurd omdat deze in verboden gebied lag. De andere twee (waaronder de huidige locatie van de cache) zijn in orde bevonden. Dezelfde organisatie zegt nu dat de cache toch in verboden gebied ligt. Rara hoe kan dat?

 

Daarnaast heb ik contact gezocht met de desbetreffende cacher. Nog geen reactie ontvangen, maar ik ga ervan uit dat hij zich nog meldt. Vanzelfsprekend is de cache voorlopig ge-disabled.

 

Ik hoop dat hiermee de hele situatie is verduidelijkt.

 

Gr,

Arjen

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat is duidelijk. En zo hoort dat! Dank daarvoor!

 

Gelukkig zijn we de realiteit niet nodig om elkaar hier in de haren te vliegen, dat lukt zo ook wel.

 

Ik ga er van uit dat dit probleem netjes opgelost wordt.

Ik ken de cache die Wirholt bedoeld. En klopt, hij is uit de begintijd. Maar dan nog is het niet prettig om langs groene bordjes 'Niet Betreden' te moeten om hem te pakken. Een CO is en blijft m.i. verantwoordelijk voor zijn cache, zoals de eigenaar van de cryptocache keurig doet. En bij veranderende omstandigheden de cache aanpassen -of weghalen. Anderen (zoekers) in verlegenheid brengen is NIET de bedoeling van het spelletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er eerst weer heel wat negatieve berichten moeten komen terwijl de CO'ers zelf niet eens iets hebben kunnen zeggen. Zorg eerst dat je weet waar je over praat voordat je begint en niet zomaar meteen een persoon zwart maken.

 

@CO'ers, goed werk en bedankt voor het snel duidelijk maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...