Gast JackHoe Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Twee dagen geleden komt er deze cache online. Het mailtje hiervoor kwam bij mij om 22.34u binnen. Bij de cache atributes staat een maantje met een streep erdoor, wat ik interpreteer als "geen nacht cache". In de cachebeschrijving staat ook nog eens; "Deze cache dus niet 's avonds in het donker proberen te zoeken. Dit ivm de nachtrust van de mensen die er in de buurt wonen." Als ik dan de eerste zeven logjes lees, schaam ik me bijna dat ik een cahcer ben. Op één na allemaal ervaren cachers, waarvan je mijns inziens mag verwachten dat ze een beetje weten wat de "regels" van het spel zijn en ook de cachepagina lezen (zo veel staat er nou ook weer niet op) . Als we er dan op deze manier mee omgaan, kan ik me voorstellen dat steeds meer mensen een negatief beeld krijgen van die "rare schatzoekers"(daar reken ik mezelf trouwens ook onder). Dat er mensen graag als eerste een nieuwe schat vinden kan ik me best voorstellen, maar dit gaat mijns inziens echt veel te ver. Deze mensen moesten zich echt schamen. Terwijl het in de cachebeschrijving staat, toch de rust van mensen verstoren om maar een FTF te kunnen scoren . Diep triest vind ik het.
Viervoeter Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Ik was met stomheid geslagen toen ik in de vroege ochtend even mijn bed uit was. De genoemde cache ligt in een wijk waar ik veel kom. Daarom wierp ik nog maals een blik op deze cachepagina blijken er cachers aan het zoeken geweest te zijn in het nachtelijke uur. Het trok mij gelijk al niet meer om op de vroege zondagmorgen daar heen te gaan en besloot direct mijn plan voor de zondag te laten zoals die is. Wel heb ik rond 5:00 uur vanochtend een note geplaatst om de zoekers er op te wijzen dat de plaatser aangaf dat deze cache 'not recommende at night' is. Waarna ik weer mijn warme bed opzocht.
Malyenki Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 (bewerkt) Het maantje doorgestreept betekent niet dat je 's nachts niet mag zoeken. Dan wordt het alleen niet aangeraden om 's nachts te doen. Wil je dat er 's nachts niemand komt, dan moet je het 24/7 icoon met een rode streep er doorheen erbij plaatsen. edit: tikvautjes eruit gehaald 13 februari 2011 bewerkt door Malyenki
Gast JackHoe Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Bedankt voor de uitleg van het icoontje. De tekst op de cache pagina is ook duidelijk en zou dus misschien aangevuld moeten worden met het doorgestreepte 24/7 icoontje.
Miniatuur Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 En als de cacheowner de cache PMO had gemaakt (geen kans op onervaren cachers), was het ook fout gegaan voor de buren. Alle cachers die in het donker zijn gaan zoeken waren Premium Members. Terwijl er duidelijk vermeld is: ga niet in het donker zoeken.
Waldio Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 En als de cacheowner de cache PMO had gemaakt (geen kans op onervaren cachers), was het ook fout gegaan voor de buren. En waarom meteen weer zo negatief over basic members? En het is bekent dat FTF jagers op elk tijdstip gaan cachen en het liefst de cachepagina niet lezen. Vandaar dat deze cache waarschijnlijk 's nachts gevonden is. 1
Miniatuur Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 [En waarom meteen weer zo negatief over basic members? Deze keer dus niet negatief over basic members. Maar juist onbegrijpelijk dat altijd PM als verantwoordelijke cachers worden gezien. Bij deze cache wordt aangetoond, dat het helemaal niet nodig is om cache PMO te maken. Ook Premium Members gaan soms/vaak de fout in.
Gast JackHoe Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Vandaar dat deze cache waarschijnlijk 's nachts gevonden is. Als ik goed lees is de cache 's nachts niet gevonden. De eerst found logs zijn van overdag. Ik las nu ook een logje dat de melding dat je niet in het donker moet zoeken er later aan zou zijn toegevoegd. Dat plaatst het verhaal in een ander daglicht en als dit klopt is de CO ook mede verantwoordelijk voor de "nachtelijke onrust" ter plaatsen.
brouwertjes Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 En als de cacheowner de cache PMO had gemaakt (geen kans op onervaren cachers), was het ook fout gegaan voor de buren. En waarom meteen weer zo negatief over basic members? En het is bekent dat FTF jagers op elk tijdstip gaan cachen en het liefst de cachepagina niet lezen. Vandaar dat deze cache waarschijnlijk 's nachts gevonden is. Blijkbaar heb jij de cachepagina ook niet gelezen :-)), dan had je gezien dat de cache 's nachts niet gevonden is. PS ik ben blijkbaar geen FTF jager want ik lees de cachepagina blijkbaar beter dan jij
Heracross Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Als je niet wilt dat mensen 's nachts op pad gaan, is er maar één optie: Aan de reviewer vragen of hij 's ochtends (in het weekend) gepubliceerd wordt!!
De Oliva's Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 knip... Dat plaatst het verhaal in een ander daglicht ..... knip. Zowel icoon als aanwijzing in de text, als grote borden bij het terrein zelf zijn niet voldoende. Een van onze caches ligt in een gebied dat na zonsondergang niet toegankelijk is. Toch heb ik al in een log gezien dat men, trots ook nog, meedeeld dat deze in het donker best moeilijk te vinden was. Lezen is ook een kunst.
Cernunnos Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Ach ja, als het puntje of de ftf maar binnen is. Dat de cache later door klachten opgedoekt wordt, of een natuurbeheerder er op een bepaald moment genoeg van heeft doet er dan niet meer toe toch? Leuke manier van het spelletje spelen.....
eitjes Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Dan maar even een reactie van 'een van deze ervaren cachers': De cachepagina is inderdaad aangepast nadat wij hier zijn geweest. Er staat nu heel duidelijk in de listing dat je verzocht wordt niet 's nachts te gaan zoeken, dat stond er dus bij het uitkomen niet. Door het later wijzigen van de cachepagina lijkt het nu alsof wij onverantwoordelijk bezig zijn geweest. En ja, toch voelde me niet heel erg fijn daar, maar de buren kwamen mee zoeken, vonden het leuk en gingen zelfs extra zaklampen halen uit huis. Dan is het dus kennelijk goed. Het werd pas vervelend toen bleek dat de andere buren wel last van ons hadden (terwijl we ons rustig gedroegen, maar desondanks voor hen toch 'onrust' veroorzaakten). Nadat zij dat aan ons medegedeeld hadden zijn we vertrokken. En, ik lees doorgaans de cachepagina goed, ga geen natuurgebieden in die niet 's nachts opengesteld zijn, doe rustig in de buurt van woningen, doe voorzichtig met de natuur en met andermans spullen. Ik geloof overigens niet dat mijn gedrag veranderd is zijn ik PM ben geworden...
De broekies Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 (bewerkt) Ach ja, als het puntje of de ftf maar binnen is. Dat de cache later door klachten opgedoekt wordt, of een natuurbeheerder er op een bepaald moment genoeg van heeft doet er dan niet meer toe toch? Leuke manier van het spelletje spelen..... Triest om te zien dat er hier een grote groep geocachers aan de publieke schandpaal worden genageld Er is al duidelijk in een log aangegeven dat de cachebeschrijving later is aangepast en dat initieel in de beschrijving niet stond dat je niet snachts de cache mag zoeken. Kun je zeggen: dat is het woord van de logger. Maar schijnbaar gaan we volledig hieraan voorbij om maar weer eens de mensen die graag aan FTF meedoen aan de schandpaal nagelen. edit: mensen moeten ook eens goed opletten wat de attributen betekenen. De attribuut 'geen nachtcache' betekent dus niet, ik herhaal, niet dat de cache niet in de nacht mag gedaan worden, maar dat het geen nachtcache is. Precies zoals het er staat. Ook het geen 24/7 attribuut zegt niet dat je er snachts niet mag komen. Het enige dat het zegt is dat het niet op elk moment van de week bereikbaar is. Is de cache niet in de nacht te doen, dan moet je dus in de beschrijving dit melden. - Robert 13 februari 2011 bewerkt door De broekies
Waldio Geplaatst 13 februari 2011 Geplaatst 13 februari 2011 Ik lees toch echt: Vanavond kwam deze online en omdat het 5 minuten van mijn huis is dacht ik ga er even snel heen. [knip] Morgen met daglicht nog maar eens een poging. De overburen kwamen met zaklampen meezoeken en vonden het wel grappig. Morgen ga ik bij daglicht zoeken en kijken of hij er dan wèl ligt. Poging twee in daglicht gaf geen ander resultaat dan gisteravond
Aanbevolen berichten