Spring naar bijdragen

Wandelkaart Nodig??


limy

Aanbevolen berichten

Hallo medecachers

Ik ben nog maar net begonnen en moet dus nog wel het een en ander leren.

Maar ik vroeg me af of het werkelijk nodig is dat je een wandelkaart/fietskaart moet installeren?

 

Ik heb er zelf wel een wandelkaart inzitten maar nu vroeg een kollega die ook wil beginnen met geocaching of dit

nodig is....dus wie kan ons hier mee helpen

 

Happy caching! (team limy)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wandelkaart is nooit nodig, "Follow the Arrow" werkt altijd, het kan alleen wel eens zo zijn dat je bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van een slootje uitkomt.

 

Wandelkaart is wel erg handig, met name bij multi's kun je vooraf controleren of het volgende WP mogelijk is en de kans op omlopen wordt een stuk kleiner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver. Niets is nodig, maar het is oh zo gemakkelijk. De topo Benelux kan ik van harte aanbevelen, maar ook de andere wandelkaarten kunnen prima gebruikt worden voor geocaching. Ik zou ze niet meer willen missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook topo kaarten op mijn Dakota zitten en het is verhipte handig, net als in de vorige antwoorden al gezegd werd, de kans op omlopen of voor een sloot te komen te staan wordt vele malen kleiner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zomer op vakantie in Schotland. Kaarten in de GPS geladen (mapsource), maar net niet genoeg: het reisschema veranderde en we kwamen zover westelijk dat we stukken kaart misten. De caches stonden wel in de GPS, dus dan maar 'blind' of beter gezegd met een topgrafische (papieren) kaart. Ik zou bijna zeggen: da's nog veel leuker!

Kortom: kwestie van smaak...

Als alles maar nauwkeurig genoeg wordt (bijvoorbeeld een GPS zonder afwijking) dan is er niks meer aan en bloed het cachen vanzelf dood.

 

T-bones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook gratis alternatieven. Op deze http://garmin.na1400.info/routable.php site kun je van de hele wereld routeerbare kaarten downloaden. Oke, ze zijn verre van compleet maar coveren wel de hele wereld en je kunt van te voren zien wat je krijgt. Voor Nederland is de dekking behoorlijk goed en als je de kaart wilt verbeteren dan ben je van harte welkom om mee te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook gratis alternatieven. Op deze http://garmin.na1400.info/routable.php site kun je van de hele wereld routeerbare kaarten downloaden. Oke, ze zijn verre van compleet maar coveren wel de hele wereld en je kunt van te voren zien wat je krijgt. Voor Nederland is de dekking behoorlijk goed en als je de kaart wilt verbeteren dan ben je van harte welkom om mee te werken.

 

Ik gebruik ook zo'n alternatief: ITN Converter (www.benichou-sortware.com). Even door de Franse tekst heenworstelen (het programmaatje zelf is (ook) in het Vlaams) en downloaden. Ik bereid de te zoeken cachen thuis voor. Benelux en Duitsland met de mapsource kaarten. Daarbuiten gebruik ik dit programmaatje. Het geeft de cachelocaties genummerd weer op een kaart (editeer). Met daarnaast een legendalijstje.

Helaas heeft het programmaatje geen printfunctie (althans die heb ik niet kunnen ontdekken) maar met printscreen krijg ik het uitstekend afgedrukt. Ons heeft het in Frankrijk, Duitsland, Oostenrij, Zwitserland en Liechtenstein goede diesnten bewezen. Vooral daar waar de TomTom vond dat wij toch echt aan de verkeerde kant van dat reeds gememoreerde slootje/resp berg moesten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...