Spring naar bijdragen

Reputatiessysteem


Gast

Reputatiessysteem  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat van je van het reputatiesysteem?

    • Mag blijven, is een goede aanvulling
      17
    • Vind het niets, werkt stemmingmakerij in de hand
      129
    • Ik heb er geen problemen mee (neutraal)
      16


Aanbevolen berichten

Jazeker, ik heb nog net de voorlopige tussenstand gezien:

 

1. TFF

2. MacDD

3. Waldio

 

Uitgerekend drie Globalcachers, de enige Nederlandse cachingsite die wel een ´positief en niet-anoniem´ reputatiesysteem in gebruik heeft en daar zijn totaal geen klachen over. Geen stiekum gedoe, maar gewoon transparant, voor iedereen zichtbaar en positief :thumbup:

 

Als dat allemaal zo geweldig is daar? wat doe je hier dan nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ach, ik vind het goed dat ze hier ook iets dergelijx uitproberen.

 

En het is ook goed dat ze gelijk alle mogelijkheden uitproberen, dan kun je terugkrabbelen naar de grootste gemene delere. Is makkelijker dan andersom.

 

Ennuh cammocrew, dat is weer eens een maffe opmerking. Je ,maakte het weer groter dan het was. Alhoewel ik ook wel iets had van "Firefox, dat is ou net niet nodig, gaat weer puntjes kosten" Of jij kunt nog ergens lezen wat de tussenstand is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, ik heb nog net de voorlopige tussenstand gezien:

 

1. TFF

2. MacDD

3. Waldio

 

Uitgerekend drie Globalcachers, de enige Nederlandse cachingsite die wel een ´positief en niet-anoniem´ reputatiesysteem in gebruik heeft en daar zijn totaal geen klachen over. Geen stiekum gedoe, maar gewoon transparant, voor iedereen zichtbaar en positief :thumbup:

Inderdaad en dat is ook het enige forum waar er geen verschil is tussen team leden en forum gebruikers. Iedereen is daar het zelfde en iedereen wordt daar het zelfde behandeld.

 

@modjes, kunnen jullie de stand niet bekijken voor ons en even melden?

 

[PS] FF, wij zijn gelijk als het gaat om user rating! ;)

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als dat allemaal zo geweldig is daar? wat doe je hier dan nog?

 

 

Een domme opmerking, ik heb het over het reputatiesysteem daar. Je leest weer eens wat je wil :lol:

 

Ach...het is niet je eerste opmerking over die site....

Nu gaat het hierover, straks weer daarover en bij alle eerdere gelegenheden over weer andere zaken die daar allemaal beter (zouden) zijn.

Het valt me gewoon op dat je weinig mogelijkheden onbenut laat om die geweldige site hier te promoten.

 

Ik word daar gewoon een beetje flauw van.

 

Vandaar mijn opmerking...wat doe je nog hier. (behalve miepen en anderen promoten)

 

Draag eens iets structureels bij in de discussie zou ik zeggen...

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Draag eens iets structureels bij in de discussie zou ik zeggen...

 

 

Je leest opnieuw alleen maar wat je lezen wil om weer om je heen te kunnen schoppen :lol:

 

Je draagt namelijk zelf totaal geen nieuwe ideeen in de discussie aan. Van wie kwam het idee

voor een ´niet-anoniem en positief´ reputatie systeem:

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17199&st=0

 

Of ga je opnieuw spijkers op laag water zoeken? Je zou ook zelf het draadje kunnen verlaten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja dat is waar ook.

 

Alweer het vierde draadje over zo'n neuzeldingetje als dit.

 

Prima bijdrage, nog bedankt daarvoor... :no:

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn mening herzien en omgezet in “goed idee”.

 

De aanleiding daarvoor is dit draadje zelf. Een draadje waarin om een mening wordt gevraagd en dat vervolgens wordt overgenomen om elkaar punten te geven. En waarin ook verdachtmakingen worden geuit zoals “machtscentrum”. In andere draadjes lees ik ook verscholen dreigende taal “wees een man als je durft”. Een beperkt aantal forum gebruikers vind het steeds weer nodig om op allerlei meningen te schieten, terwijl discussiëren veel constructiever is. Door de vele nietszeggende reacties is het vaak niet eenvoudig om een antwoord op de vraag te vinden, of een inhoudelijke reactie/mening.

 

Track-leader schreef dat een reputatiesysteem niet bijdraagt aan het doel van geocaching.nl. Daar ben ik het niet mee eens. Naar mijn idee zou het forum als een uithangbord voor geocachend Nederland kunnen functioneren. Een forum waar geocachers zich thuis voelen en elkaar helpen, van informatie voorzien, en discussiëren. Op dit moment is dat te weinig het geval. Veel geocachers, vooral de ervaren geocachers, laten het forum links liggen. Dat vind ik jammer en een gemiste kans.

 

Een reputatiesysteem kan het forum verbeteren door de gebruikers duidelijk te maken hoe “de gemeenschap” denkt over de reacties van die geocacher. Let wel “de reacties van een geocacher”. Het systeem kan geen reputatie aan de persoon geven. Geocachers die inhoudelijk zeer sterke reacties geven zijn misschien maar matige geocachers in het veld. Geocachers die nare reacties geven zijn wellicht heel aardige mensen als je ze live spreekt. Dat kan en dat hoeft geen probleem te zijn. De reactie wordt immers beoordeeld, niet de persoon. Mensen reageren nu eenmaal anders als ze veilig achter de pc zitten.

 

Een gebruiker kan snel zien of een inhoudelijk antwoord betrouwbaar is als het komt van iemand met een goede forumreputatie. Ook zou het informatief kunnen zijn als mensen worden gewezen op hun functioneren op het forum. Forumgebruikers kijken zelf immers ook naar hun profiel. Als er 1 forumgebruiker is die zijn/haar gedrag aanpast dan is dat winst. Het is daarbij wel nodig dat de totaaltelling kan worden opgevraagd. Desnoods alleen door de forumgebruiker zelf.

 

Naar mijn idee zouden de termen van het reputatiesysteem duidelijker moeten worden. Iedereen zou positief moeten starten. Een balk van 100->0 waarbij iedereen start op 60. De rode kleur niet na 1 min stem maar pas veel later, of geen kleuren, alleen een getal. Bij de totaal telling zou de term kunnen zijn “medeforum gebruikers beoordelen de reacties van dit forumlid als…” De teksten bij de + en - knopjes onder de post mogen ook anders, die zijn nu onbegrijpelijk. “Beoordeel deze reactie positief” en “beoordeel deze reactie negatief”, lijkt me beter. En negatief knopje is noodzakelijk, zonder die knop kan de forumreputatie van iemand nooit dalen.

Geocaching.nl zou iedereen duidelijk moeten maken waar de knopjes voor dienen en hoe je ze moet gebruiken. Wat mij betreft zijn die er niet voor om aan te geven of je het met iemand eens bent maar om aan te geven of de reactie constructief is, iets bijdraagt aan de vraag of discussie. Hierover was geen duidelijkheid toen het systeem werd aangezet. En daardoor heeft het een valse start gemaakt.

 

Tot slot. Ik ben en blijf benieuwd wat de zwijgende meerderheid van dit systeem vind. Het totaal aantal uitgebrachte stemmen lijkt me nog niet erg representatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie de toegevoegde waarde niet zo. Of het stemmingmakerij in de hand werkt weet ik niet, maar het geocache forum is toch vooral bedoeld voor advies en om ervaringen te delen en is geen "opinieforum" (althans in mijn visie).

 

Edit: hoewel dit draadje wel weer aardig 'opinie" is....

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie (ondanks de veel te ingewikkelde nuances, die door sommigen worden aangedragen) nog steeds geen enkele toegevoegde waarde. Het is hier en het blijft hier een discussieplatform en als iemand flauwe kul neer pent, dan wordt hij of zij daar vanzelf wel op gewezen. En dan het liefst met argumenten! Niet alleen met een afbraakminnetje. Daar kunnen we helemaal niets mee. Althans ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een stomme vraag, maar waarom kunnen de door de moderators geplaatste reacties niet beoordeeld worden?

Omdat ze bang zijn dat er slechte reputatie's worden gegeven door sommige (denk daarbij aan mensen van andere forums).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...