Team Tabak Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 Dan hebben ze daar in Oslo wel een dagtaak, want in juni van dit jaar steleden wij vast dat de stad geplaveid ligt met caches....
Ma-Bu Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 Ba verzint meestal de wat vunziger verhalen die we hier meer niet neer gaan zetten ook niet in een PB ??? ik ben wel benieuwd wat ik moet gaan vertellen als de politie me de vraag stelt ...... Ba verzint meestal de wat vunziger verhalen die we hier meer niet neer gaan zetten ook niet in een PB ??? ik ben wel benieuwd wat ik moet gaan vertellen als de politie me de vraag stelt ......
Nuffie Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 (bewerkt) Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje gênant vind om vlakbij huizen of tuinen te zoeken. Zeker als ik nog niet helemaal zeker ben van het coördinaat. Dat je snel andere mensen irriteert of nog erger, een beetje bang maakt door in hun privé-omgeving te zoeken, vind ik eigenlijk niet kunnen. Meestal valt het wel mee, maar het vervelende gevoel blijf ik toch een beetje houden. De op zich, mooie ( en stoere) verhalen van collega's overtuigen mij niet. Dus wat mij betreft: graag caches in de stille natuur! 26 oktober 2010 bewerkt door Nuffie
Wennepen Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Ach, ik maak me nooit zo druk als mensen me aanspreken. Vanochtend nog... Ik was een nanootje aan het zoeken bij een kerk, komt er opeens een man de hoek omfietsen. Ja, die zag natuurlijk dat ik daar verdacht bezig was. Kwam naar me toe en vroeg of ik wat aan het zoeken was of dat ik iemand van de bouw was (de kerk wordt gerestaureerd). "Nee hoor, meneer, we zijn met een speurtocht bezig." Dat vond hij eigenlijk wel leuk en met een glimlach nam hij weer afscheid...
Retonator Geplaatst 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst 25 oktober 2010 (bewerkt) Ik kan me wel een beetje vinden in het gevoel van Nufie. Gister heb ik heel lang gezocht naar een cache en niks gevonden. Vandaag terug coordinaat was precies goed ik moet alleen wat beter leren zoeken Binnen 1 minuut de cache gevonden. Dit had er vooral mee te maken dat niet heel zeker van mijn lokatie was terwijl hij precies goed was. Hier door zocht ik denk ik wat minder overtuigend. Maar goed het komt nog wel. Als je de log wilt lezen van de cache die ik niet kon vinden kijk dan bij GC2DC70 Log je een cache die je niet kan vinden altijd meten met 'Not Found' . Ik heb nu eerst contact gehad met de legger en na bevestiging weer verder gaan zoeken. Daarna alleen een Found gelogd 25 oktober 2010 bewerkt door Retonator
Twentse Mug Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Ik wil voor Retonator ook nog toevoegen dat ik op een dag 2 keer ben aangehouden door de politie omdat "ik mij verdacht gedroeg". Ook dat kan je overkomen.
Wad-Seekers Geplaatst 26 oktober 2010 Geplaatst 26 oktober 2010 Welkom :-) "Ik maak een speurtocht" gebruik ik vaak. Werkt prima, vooral omdat het dicht bij geocachen ligt. Rugzak, fotograferen, insekten/slakken zoeken ook allemaal bruikbaar. Niet treuzelen maar gewoon die bosjes induiken. In stad/bebouwing vind ik vaak lastiger dan in het veld. Het is daarom wel handig om de cachepagina goed te lezen; zodat je weet wat je kan verwachten. En in drukkere gebieden lees ik de hint altijd vooraf. Over wel/geen notfounds loggen en meer dingen over "gedrag" is ook te lezen in de "basiswaarden". Zie hiervoor mijn handtekening. Ook is er een lijst met caches die extra geschikt voor starters worden geacht. Ook in mijn handtekening.
De Wijngemachtigde Geplaatst 26 oktober 2010 Geplaatst 26 oktober 2010 Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje gênant vind om vlakbij huizen of tuinen te zoeken. Zeker als ik nog niet helemaal zeker ben van het coördinaat. Dat je snel andere mensen irriteert of nog erger, een beetje bang maakt door in hun privé-omgeving te zoeken, vind ik eigenlijk niet kunnen. Meestal valt het wel mee, maar het vervelende gevoel blij ik ook een beetje houden. De op zich, mooie ( en stoere) verhalen van collega's overtuigen mij niet. Dus wat mij betreft: graag caches in de stille natuur! Precies! Voortuincaches zouden verboden moeten worden.
J-Thread Geplaatst 26 oktober 2010 Geplaatst 26 oktober 2010 Je moet wel opletten met wat je zegt, want anders zit je ineens aan mensen vast. Laatst stonden wij in Utrecht een cache te zoeken bij een watertoren, toen er een ouder echtpaar aankwam. We waren plotseling enorm geinteresseerd in de toren, dus toen begon die man toch een verhaal op de hangen... Na 20 minuten hebben we hem vriendelijk bedankt voor alle info en zijn we maar weer weggegaan, de beste man had waarschijnlijk nog uren door kunnen praten over die prachtige toren
De Wijngemachtigde Geplaatst 26 oktober 2010 Geplaatst 26 oktober 2010 Log je een cache die je niet kan vinden altijd meten met 'Not Found' . Ik heb nu eerst contact gehad met de legger en na bevestiging weer verder gaan zoeken. Ik log alleen een DNF als ik ter plekke niks heb kunnen vinden terwijl ik vrijwel zeker weet dat ik op de goede plek was (bv na goedkeuring door een checker), en ook als duidelijk is dat er iets mis zou kunnen zijn (leeg gat in de grond). Ik zie een DNF meer als een soort service voor de maker, die kan uit de log wel opmaken of er geript is of dat ik niet goed heb gezocht. Daarna zie ik wel of ik nog eens terugkomen, nog wat logjes afwacht, of de eigenaar mail.
Retonator Geplaatst 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst 26 oktober 2010 (bewerkt) Bedankt wijngemachtigde en wad-seeker. Ik ben weer wat wijzer . Ik ga dus in het vervolg een DNF loggen als ik hem zoals de naam al zegt niet kan vinden . Ook al weet ik dat ik niet goed zoek of ergens iets fout heb gedaan. Ga ik dan nog een keer dan log ik gewoon een Found. In dit geval laat ik alleen een Found staan en ga ik geen DNF back date om ik de cache legger al op de hoogte heb gebracht en in mijn log heb aangegeven dat ik de eerste keer wat moeite had met vinden. 26 oktober 2010 bewerkt door Retonator
Aanbevolen berichten