Spring naar bijdragen

Ongepaste Wissel Truc


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

heeft iemand al gezien dat er nieuwe caches zijn uitgekomen terwijl dit draadje liep.... :) ja het is vervelend dat het gebeurd het kan een dreuzel zijn of een medecacher maar zeg nu eerlijk een mooie tupperware doos of een roestig munitie kistje(overtrokken natuurlijk). de vraag (ook al hier gesteld) lag de cache in hetzicht, waren er mensen in de buurt die hem makkelijk konden omruilen......

 

Ik ga naar het westland monopoly spelen... 39 caches in een mooie omgeving :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet hoor. Wij zijn beginnende cachers. En ik zat vanmorgen dit verhaal te bespreken met mijn man. En idd, ik denk dat het heel plausibel is dat een cacher per ongeluk de kist kapot heeft gemaakt en toen de cache netjes achter heeft willen laten door een tuperwaredoos te halen en die er om heen te doen. Blijkbaar is dit met veel zorgvuldigheid gebeurd. De spulletjes zijn keurig netjes verpakt.

 

Niet handig dat ze de eigenaar van de cache niet gemaild hebben. Maar, na dit topic gelezen te hebben, weet ik nu wat ik zou moeten doen om het op een nette manier op te lossen. Als ik dit niet gelezen had, dan had ik mss ook wel gewild dat die cache netjes gemaakt of vervangen zou worden.

Het is nl. een hele leuke sport, dat cachen.

 

Ik geloof niet dat iemand dit heeft willen stelen en al helemaal een "niet cacher" of dreuzel niet. Die nemen gewoon alles mee en gaan het niet netjes vervangen door een tuperware doos.

 

Hopenlijk leest de "dader" dit ook en wil het graag uitleggen omdat het (denk ik) niet met opzet allemaal gebeurd is.

 

Dat neemt niet weg dat ik me de frustratie van de eigenaar me voor kan stellen.

bewerkt door Indy & Jones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén van de promofilmpjes van Groundspeak laat zien hoeveel werk je wel niet kunt maken van een simpel ammokistje. Allerlei camouflagemethoden, lakken in schutkleuren, motiefjes in de lak verwerken (zoals bladeren), van binnen ook nog eens lakken in de grijze/groene/etc kleur enzovoorts.

 

Mijn punt is dat zo'n kistje onderdeel van de cache is. Wat mij betreft is zomaar een kistje veranderen in een doosje ook het veranderen van een cache.

Overigens ben ik zulke mooi bewerkte ammokistjes nog niet tegen gekomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog; dan meld je dat gewoon bij de legger, shit happens, dat weet elke legger.

 

Dat zei ik al Nessa, wij zijn net begonnen en dan moet je maar weten waar je de eigenaren van de cache en zo kan vinden. Je kunt toch niet meteen alles weten. :cry:

 

En een oude munitiekist, het slot kapot maken, dat is niet zo moeilijk hoor. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een raar gegeven dat een minutiekistje veranderd in een tupperware doos, zonder toedoen van de cache owner. Toch weiger ik te geloven dat het het werk is van "kwaadaardige" medecachers.

 

Persoonlijk zou ik toch eerder richting dreuzels denken, natuurlijk meestal zullen zij alles meenemen... Maar ik kan me de gedachtengang wel voorstellen: ergens in het bosje bij je in de wijk ligt een minutiekistje. Dat heb je al een keer bij toeval ontdekt, nou ja bij toeval. Je was eigenlijk benieuwd, waarom hele gezinnen, zonderlinge eenlingen en andere groepen of individuën op dezelfde plek het pad verlaten en ergens de struiken in duiken.

 

Daar vind je een berg takken of een betontegel, als je die aan de kant schuift kom je een groot geheim tegen een metalen kistje. Er zit een briefje in met uitleg wat er plaats vind en waarom dat kistje daar ligt. Goed het zal wel, je verbergt het kistje weer netjes en keert huiswaarts. Een aantal weken later ben je je garage aan het opruimen, je hebt iets dat je goed wilt bewaren, maar ja waar doe je het in? Een metalen kistje zoals er in het bosje ligt, dat zou ideaal zijn. Waar halen ze het vandaan? Je hebt geen idee, maar ja het is wel een ideale verpakking.

 

Uiteindelijk vind je voor jezelf een compromis, dat kistje kan ook wel vervangen worden door een tupperware doos van de Blokker. Die is immers ook waterdicht en het gaat de mensen van het spelletje meer om de inhoud dan de verpakking. Je verpest hun hobby niet en zelf heb je een mooi metalen kistje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha,

Ik heb inderdaad vorige week ergens een minutiekistje uit de grond getrokken en mee naar huis genomen... :ph34r:

En er niet eens de moeite gedaan om een tupperware doos terug te stoppen. Was een cache van mezelf, gevonden door de lokale jeugd.

bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zei ik al Nessa, wij zijn net begonnen en dan moet je maar weten waar je de eigenaren van de cache en zo kan vinden. Je kunt toch niet meteen alles weten

 

Die info staat allemaal op de cachepagina, gewoon even de tijd nemen om te lezen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een raar gegeven dat een minutiekistje veranderd in een tupperware doos, zonder toedoen van de cache owner. Toch weiger ik te geloven dat het het werk is van "kwaadaardige" medecachers.

Ik wel, ook onder cachers lopen zielepoten en dieven rond! Zo ben ik al diverse dingen ongevraagd kwijtgeraakt en zeker niet door toevallige passanten. Een micro in een nepsteen, steen weg, micro ligt er nog. Op een plek die je niet spontaan vindt aan een doodlopende weg. Werk van een cacher.

Munitiekist weg, inhoud achtergelaten in een plasticzak inclusief geocoins! Werk van een geocacher.

Beide lokaties waren goed verstopt en ver buiten de bewoonde wereld. OK, als je blind logt terwijl er net een kudde muggles voorbij loopt dan ben je gewoon dom bezig! Wacht dan even met terugstoppen zodat niemand ziet waar je loopt de klooien.

Twee keer de hele kist weg, ja dat waren muggles (groepje jongeren die al een keer gewaarschuwd waren door de terreinbeheerder). Derde kist weggehaald door een visser of een cacher!

Ik weet zeker dat cachers kisten jatten voor hun eigen gewin of in ieder geval eigen cache!

 

Uiteindelijk vind je voor jezelf een compromis, dat kistje kan ook wel vervangen worden door een tupperware doos van de Blokker. Die is immers ook waterdicht en het gaat de mensen van het spelletje meer om de inhoud dan de verpakking. Je verpest hun hobby niet en zelf heb je een mooi metalen kistje...

OK, dat is dan geen volledig RIP, maar wel erg achterbaks! Rare manier om toch je geweten te sussen. Je blijft gewoon van een ander zijn spullen af!

Maar nogmaals, er worden dingen gejat door zowel muggles als cachers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

"The Heuv", ook wij vinden het droevig dat er op die manier met je spulletjes wordt omgegaan; juist om die reden hebben wij onze stash stevig verankerd..... Als je er nog behoefte aan hebt kunnen wij je uit de brand helpen met een 'nieuw' munitiekistje. We gaan er van uit dat je als ervaren Geocacher binnen no-time achter onze gegevens bent, mail ons en/of anders bel je even aan direct op het eindpunt van GC2946W. Drinken we saampjes een bak koffie en babbelen na over onze gezamenlijke 'spobby'.

B)

Grtz J@n en M@rgreet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...