Spring naar bijdragen

Ongepaste Wissel Truc


Aanbevolen berichten

 

Als u werkelijk van mening bent dat het "verdwijnen" van een munitiekistje niet iets is waar men zich druk om dient te maken wil ik u adviseren niet meer mee te lezen met dit topic maar uw energie te steken in zaken die (in uw opinie) wel belangrijk zijn.

 

 

Dus ...

 

Als je een andere mening te horen krijgt dan die jezelf hebt, zou de ander het topic maar verder niet moeten lezen. Hulde voor deze verfrissende en vriendelijke bijdrage, maar helaas komt het wel eens voor dat iemand het niet met u eens is. Niet alleen hier, maar overal ;)

 

Nogmaals:

 

Waar hebben we het hier over:

 

Het verwisselen van een cachebehuizing door zeer waarschijnlijk iemand die nog nooit van deze hobby heeft gehoord. Kennelijk was de cache niet al te moeilijk verstopt, zodat hij door een willekeurige voorbijganger is gevonden. Mogelijk is het loggen van deze cache een keer niet zo onopvallend gebeurt, waardoor een dreuzel hem makkelijk kon vinden. Met een beetje pech is dat keihard een cacherip, in dit geval heeft de vinder nog iets in het boekje geschreven en slechts het doosje verwisseld en de spulletjes over geheveld. Is het een keer geen cacherip, is het weer niet goed.

 

Of denk je werkelijk dat iedere dreuzel hier in Nederland op de hoogte is van het spelletje Geocaching, laat staan wat de regeltjes zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Maar dan de vraag wat jij zou doen als je ziet dat er iemand een cache behuizing omruilt? Juich je dat dan toe terwijl je er naast staat?

 

 

Dan hebben we het dus over een heterdaad, waarbij je precies ziet wat er gebeurt. Ons team heeft een jaar of drie geleden een cacheduo betrapt tijdens het rippen van een cache in het zuiden van het land en we hebben daar ook melding van gemaakt hier op het forum. Geen ruilen, maar echt wegnemen. We hebben het betreffende duo uiteraard aangesproken op hun mindere gedrag.

 

 

Het is dat je zelf geen caches hebt

 

 

Wij hebben al jaren diverse caches ;)

bewerkt door Geopolitie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dus ...

 

Als je een andere mening te horen krijgt dan die jezelf hebt, zou de ander het topic maar verder niet moeten lezen. Hulde voor deze verfrissende en vriendelijke bijdrage, maar helaas komt het wel eens voor dat iemand het niet met u eens is. Niet alleen hier, maar overal ;)

 

U geeft zelf aan dat we ons druk maken over iets dat het niet waard is om ons druk over te maken. Om uw reactie kracht bij te zetten haalt u problematiek elders op de wereld aan. Dan vind ik het vreemd dat u er wel energie in steekt door veelvuldig te reageren in het topic. Dat heeft niets te maken met het feit dat ik het niet zou accepteren dat u het oneens bent met mij. hopelijk is de eigenlijke strekking van mijn reactie niet langs u heen gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me de reactie van Heuv wel inkomen. Gaat niet zozeer om de waarde van iets maar veel meer om het feit dat je ergens energie in stopt en een ander dit verpest.

Als iemand de moeite neemt om de spulletjes netjes in een tupperware doosje te doen dan lijkt mij op het minst dat die in het logboekje er iets van zegt.....bekruipt me toch sterk het gevoel dat hij het kistje graag wilde hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

hopelijk is de eigenlijke strekking van mijn reactie niet langs u heen gegaan.

 

 

Dat gaf je al duidelijk aan:

 

wil ik u adviseren niet meer mee te lezen met dit topic

 

Niet meer meelezen, betekent ook niet meer reageren ofwel een verzoek om te verdwijnen.

 

En dat ... omdat je moeite hebt met de mening van een ander.

 

Maar voor de duidelijkheid, wij zijn het uiteraard niet eens als iemand aan andermans

spullen komt, maar dit onderwerp wordt wel enorm opgeblazen, terwijl het hier zeer

waarschijnlijk gaat (zie logjes van 17 en 24 september) om een onwetend iemand die

van buiten de geocaching gemeenschap die een cachebehuizing heeft verwisseld.

 

Een niet cacher kent onze regeltjes niet, net zoals een kind nog geen verkeersregels kent ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een kind weet wel dat hij niet moet oversteken als er een auto aan komt rijden. Ook een niet cacher met een klein beetje fatsoensnormen begrijpt dat je iets wat niet van jou is zomaar mee kunt nemen of omruilen. Een vrij zwak argument in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... maar dit onderwerp wordt wel enorm opgeblazen, terwijl het hier zeer

waarschijnlijk gaat (zie logjes van 17 en 24 september) om een onwetend iemand die

van buiten de geocaching gemeenschap die een cachebehuizing heeft verwisseld.

 

Alles wat hier boven genoemd is, is de mening van die cacher die dit niet kan waarderen,

jammer dat uitgerekend de Geopolitie met een oordeel komt.

Ik dacht dat die juist objectief zou moeten zijn.

 

Wie zegt dat de persoon die de cache heeft gevonden bij toeval,

zoals in de logjes van 17 en 24 september, niet al een tupperware box

heeft gevonden ipv de munitiekist. Dan wordt het weer een heel ander verhaal.

 

Het gaat mij echt niet om het feit dat de een duurder kan zijn dan het ander,

maar gewoon om het principe.

 

Ieder heeft zo zijn mening en mag dat vinden, maar hou het daar dan ook bij,

en ga niet de mening van een ander overschreeuwen.

Dat wordt helaas al te veel gedaan op het forum.

 

"The Heuv"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hm, dit is echt niets nieuws. Een cache van mij is een paar jaar geleden ook zoiets overkomen. Kistje weg en in plaats daarvan netjes een plastic zak. Leek mij destijds ook typisch iets van een andere cacher.

 

Sindsdien bewerk ik mijn kistjes met veel verf en slagletters, zodat ze altijd herkenbaar zijn.

 

Ook ik heb daar destijds melding van gemaakt op het forum dacht ik.

 

Edit: en inderdaad op 10 augustus 2006 dit gepost: Kistje gejat

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt allerlei dingen gaan bedenken en of verzinnen.

Maar het is gewoon diefstal.

En gezien de feiten en omstandigheden naar aller waarschijnlijkheid een collega-cacher.

 

Iets voor de Geo-politie dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Alles wat hier boven genoemd is, is de mening van die cacher die dit niet kan waarderen,

jammer dat uitgerekend de Geopolitie met een oordeel komt.

Ik dacht dat die juist objectief zou moeten zijn.

 

 

Het team van Geopolitie probeert juist nuance aan te brengen in de discussie, ooit schreef Kruimeldief prachtig:

 

Zodra je een eigen TB of Geocoin in een cache plaatst, moet je hem als verloren beschouwen.

 

Datzelfde geldt voor het plaatsen van een cache, in welke vorm dan ook. Blijft die een jaar zonder onderhoud

liggen, dan zit je aardig, red je dat twee jaar dan heb je geluk, is het langer dan ben je een geluksvogel ;)

 

Wil je geen onderhoud aan een cache hoeven plegen, plaats dan geen cache. Wil je geen TB of Geocoin kwijtraken,

stop ze dan niet in een cache. Heb je moeite als zo af en toe iets kwijtraakt, stop dan met geocachen en ga

veilig postzegels verzamelen. Onderhoud plegen aan een cache heeft iedere cache eigenaar mee ingestemd door

het aanvinken van wat vakjes op het cache aanvraagformulier. Dat vakje staat er niet voor niets.

 

Niemand vindt het leuk als er eens iets kwijtraakt of afgenomen wordt, maar het is helaas de realiteit. Wie

dat nog niet in de gaten heeft, leeft helaas in een illusie. Er zijn altijd oneerlijke mensen geweest en dat

zal helaas ook wel zo blijven. Dat we het met die oneerlijke mensen niet eens zijn, spreekt uiteraard voor zich!

 

Ik hoop dat je mijn betoog nu wel begrijpt: nuanceer en laat je niet uit het veld slaan :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt allerlei dingen gaan bedenken en of verzinnen.

Maar het is gewoon diefstal.

En gezien de feiten en omstandigheden naar aller waarschijnlijkheid een collega-cacher.

 

Iets voor de Geo-politie dus!

 

Team Wilp, we zouden wel willen, maar dan moet er wel een redelijke kans op succes zijn. In dit geval gaat het om een eenmalig incident.

 

Gaat het om een structureel gebeuren, met veel voorvallen in een klein gebied dan wordt de kans van slagen opeens veel groter. Jaren geleden was er een zeer aktieve cacheripper bezig in Brabant, Wij hebben toen enkele maanden aktief gecached in die omgeving om uiteindelijk vlak na de rippers aan te komen bij een cache. Dat was voor ons het toetje na de maaltijd. We zagen het gebeuren en hebben die cachers er gelijk op aangesproken. Het duo was op dat moment uit de anonimiteit gehaald en de rips waren gelijk afgelopen.

 

Het enige wat The Heuv kan doen is navraag doen bij andere bezoekers, tot die tijd blijft het bij speculeren wat er nu werkelijk gebeurd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles leuk en aardig. Blijft het feit dat we niet afstandelijk hoeven te gaan doen als iets gejat wordt. Het is toch belachelijk als iemand LOL heeft als er van een ander - zonder toestemming en medeweten - wat wordt geruild (voor wat dan ook) of wordt ontvreemd.

 

Vanzelfsprekend weet elke cacher die een cache plaatst of een TB/Coin in een cache stopt dat er risico aan verbonden is. Maar om dit nu als LOL te gaan aanmerken, dat gaat ieder te ver. Tenminste, de mensen die een 'normaal innerlijk gevoel' hebben.

 

Het is NIET leuk. En het is NOT DONE door medecachers. Punt. En als het daadwerkelijk een niet-cacher is, oke, dan is het kl*te. Als het wel een mede-cacher is, dan moet deze opgespoord worden en verbannen.

 

Maar laten we het topic niet uit het oog verliezen. Gebeurt dit vaker? Wat doe je er tegen, of kan je er tegen doen, of minimaliseren dat het gebeurt.

 

Dit is allemeaal belangrijker dan de opmerking "LOL". Daar heeft niemand baat bij en wekt argwaan (!!), frustratie en ergenis.

 

Dus wie o wie heeft er nog zinnige opmerkingen voor "The Heuv" en alle andere doelgerichte geinteresseerden??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt allerlei dingen gaan bedenken en of verzinnen.

Maar het is gewoon diefstal.

En gezien de feiten en omstandigheden naar aller waarschijnlijkheid een collega-cacher.

 

Iets voor de Geo-politie dus!

Team Wilp, we zouden wel willen, maar dan moet er wel een redelijke kans op succes zijn. In dit geval gaat het om een eenmalig incident.

 

Een moord is vaak ook een eenmalig incident, maar geen reden om geen gedegen onderzoek te doen. Nu is dit natuurlijk niet te vergelijken met het verwisselen van een cache, maar het geeft mijns inziens weer een slap argument aan waardoor ik de indruk heb dat de zogenaamde Geo-politie niet zo veel voorsteld en niet echt bekwaam is op het voor politie veronderstelde gebied. Het versterkt het idee dat het vehaal dat mij ooit is verteld dat je om bij de politie te mogen werken niet te veel IQ zou mogen hebben. Ik weet niet of dit zo is, maar de reacties van de Geo-politie geven mij wel de indruk dat dit wel eens zou kunnen kloppen.

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een moord is vaak ook een eenmalig incident, maar geen reden om geen gedegen onderzoek te doen. Nu is dit natuurlijk niet te vergelijken met het verwisselen van een cache, maar het geeft mijns inziens weer een slap argument aan waardoor ik de indruk heb dat de zogenaamde Geo-politie niet zo veel voorsteld en niet echt bekwaam is op het voor politie veronderstelde gebied. Het versterkt het idee dat het vehaal dat mij ooit is verteld dat je om bij de politie te mogen werken niet te veel IQ zou mogen hebben. Ik weet niet of dit zo is, maar de reacties van de Geo-politie geven mij wel de indruk dat dit wel eens zou kunnen kloppen.

 

 

Weer wat vriendelijke woorden, hulde Jack :thumbup:

 

Topic starter zou uiteraard ook nog online aangifte kunnen doen bij de sterke arm:

 

http://www.politie.nl/aangifte

 

Misschien dat die wel in aktie komen voor dit ernstige misdrijf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...