Spring naar bijdragen

En We Hebben Een Winnaar !!!


Bloodwoosj

Aanbevolen berichten

Jawel, aan de andere kant van de grote plas is het weer eens zo ver.

Een nieuw wereldrecord is onlangs (27 sept) gevestigd door team ventura kids, dat binnen 24 uur het leuke aantal van 1157 caches wist te vinden en te loggen.

Sjappoo, bis bis.

 

In eerste instantie was het doel om de powertrail serie E.T. 001 t/m E.T. 1021, liggend langs de zogenaamde Alien Highway in Nevada (US of A, waar anders?) te doen op één dag.

Om vervolgens het bestaande dagrecord van 1105 caches te verbeteren werden er nog een paar aan vastgeknoopt. Met zijn vieren in een jeep (klikkerdeklik voor een foto van jeep en geocachers, toevallig ook nog onderweg hun 25000e cache vindend) en 10 gallon extra benzine erbij, werden slechts 165 mijl afgelegd voor deze recordpoging (gossie, hoeveel zuipt die jeep dan wel niet per mijl???).

 

Terzijde, volgens het profiel van ventura kids staan ze momenteel op ca. 24500 caches.

Zouden ze een logachterstandje van zo'n kleine 500 caches hebben opgelopen vorige week?

 

Eens kijken, 24 uur x 60 min = 1440 minuten.

1440:1157 = 1,2446 minuut per cache, oftewel afgerond 1 minuut en 15 seconden per cache.

Sjappoo, bis bis. Tromgeroffel. Handgeklap !!!

 

Maar wat ik me nou afvraag als ik die foto genomen langs de Alien Highway eens goed bekijk, waar blijkbaar alle caches op dezelfde manier bij dezelfde punten om de 0,1 mijl verstopt liggen: "Zouden die gasten op deze recordpoging überhaupt een keertje de GPS aan hebben gehad?".

 

Heren Amerikaanse Reviewers, hartelijk dank voor deze klucht die niets meer met geocachen van doen heeft. :thumbdown:

Ter herinnering bij deze nog eens een keertje een citaat uit de guidelines:

- "Please don't hide a cache every 600 feet just because you can"

- "GPS usage is an essential element of geocaching. Therefore, although it is possible to find a cache without a GPS, the option of using accurate GPS coordinates as an integral part of the cache hunt must be demonstrated for all physical cache submissions."

 

Geocachen, het spelletje dat ieder op zijn eigen manier speelt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Och, waarschijnlijk is het een gebied waar weinig tot niets leuks te verstoppen is, dan is zo'n powertrail toch leuk...het zal vast geen andere originele caches in de weg staan. Maar 25000 caches voor 1 team., ook dat vindt ik al een mijlpaal....

 

en dat gps gebruik, ik kom tegenwoordig best weleens wat logjes tegen dat ze alleen een Google Earth printje en de hint gebruikt hebben.

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af hoe je in godsnaam binnen 1,5 minuut van de ene logrol naar de andere kan (instappen, gordel om, 160 meter rijden, gordel los uitstappen) inclusief uitpulken, loggen, "netjes" oprollen en weer terugleggen. En dat dan de hele dag door.........hoe afgestompt ben je dan???

Maar dat ben je sowieso met 25000 founds. Tenzij er 25 powertrails zijn, dan ben je met 25 dagen klaar. Boeiend........ :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch lijkt het me ook een keer leuk om te doen!

 

Ik ga wel mee, gewoon om eens te proberen of dat echt haalbaar is.

 

 

Er is ook een powertrail in zweden (ongeveer 250 bij Halmstad) Is dat iets? vrijdag avond heen, overdag cachen, zaterdag avond terug, kunnen we gewoon op zondag om 10 uur in de kerk zitten.

 

Of in Denemarken bij Gorlose (moeten wel streepjes door de O)

bewerkt door Heracross
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...