Flappie2909 Geplaatst 24 april 2004 Geplaatst 24 april 2004 Ik heb als starter nu 11 van de 12 pagina's doorgeworsteld maar kom nergens tegen of de 60CS in zijn basisuitvoering (dus zonder dat je er kaarten bij koopt) voor geocaching geschikt is. Verder heb ik gelezen dat je kaarten ook zelf kunt inscannen. Is dat nog een alternatief?
Peetee Geplaatst 24 april 2004 Geplaatst 24 april 2004 1. Ik heb als starter nu 11 van de 12 pagina's doorgeworsteld maar kom nergens tegen of de 60CS in zijn basisuitvoering (dus zonder dat je er kaarten bij koopt) voor geocaching geschikt is. 2. Verder heb ik gelezen dat je kaarten ook zelf kunt inscannen. Is dat nog een alternatief? 1. Elke moderne gangbare gps is geschikt voor geocaching, dus ook de 60CS. 2. Of dat voor een 60CS bruikbaar materiaal oplevert weet ik niet. Je zult in ieder geval de autoroutingfunctie niet kunnen gebruiken.
synto Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Je hebt in Notter laagsteprijsgarantie, dus ze evenaren in elk geval de prijs van DSH. maaruh... 80 euro meer voor een paar sensoren die toch al niet al te nauwkeurig zijn... da's wel bijna 200 ouderwetse guldentjes... Ik zie bij Notter toch dezelfde GPS voor 200 EUR meer dan als je hem importeert via gpsdiscount+tax.
ronnie Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Verder heb ik gelezen dat je kaarten ook zelf kunt inscannen. Is dat nog een alternatief? Laat je niets wijsmaken, Kaarten inscannen, en vervolgens in de GPS laden KAN NIET. De gps60C/CS is natuurlijk geschikt voor geocaching. Maar waarom zou je zo'n dure GPS kopen, als je toch niet van plan bent om er kaarten bij te kopen die je kan gebruiken voor autorouting. Want dat is nou juist een van de specialitieten van de GPS60C/CS. Anders kan je b.v. net zo goed een Legend, of een Vista kopen, ben je veel goedkoper uit.
elsinga Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Je hebt in Notter laagsteprijsgarantie, dus ze evenaren in elk geval de prijs van DSH. Ik zie bij Notter toch dezelfde GPS voor 200 EUR meer dan als je hem importeert via gpsdiscount+tax. Da's ook niet gek als je bedenkt dat een US GPS altijd goedkoper is en de garantie alleen gaat over via de NL importeur Sailtron betrokken apparaten.
deBruineBeren Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Da's ook niet gek als je bedenkt dat een US GPS altijd goedkoper is en de garantie alleen gaat over via de NL importeur Sailtron betrokken apparaten. Krijgen de amerikanen dan geen garantie op hun GPS ? Of zijn de onderdelen/arbeidsuren hier in Europa zo veel hoger dan in de VS ? Volgens mij moet je aardig als brugman kunnen l*llen op de 200 euro recht te praten. En waarom kan het in Denemarken dan wel veel goedkoper dan in Nederland ? Daar zijn de kosten van arbeid nog veel hoger dan in Nederland.
elsinga Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 dBB, ik heb geen flauw idee. Ik weet ook dat je een GPS in Denemarken veel goedkoper kan verkrijgen dan hier, maar waarom? Wellicht minder invoerrechten, grotere partijen, minder marge? Bij kopen in de US is inderdaad vaak garantie niet aan de orde en staat ook de tax niet vermeld. En daar komen dus de invoerrechten, BTW en verzendkosten nog bij. En in Denemarken is de BTW hoger dan hier... maar wellicht de invoerrechten niet, geen idee.
Elja Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Heb de naheffing van m'n GPSmap 60cs uit de states gekregen.. 110,16 euro.. aan de FedEx te betalen.. Wist natuurlijk wel dat het eraan zat te komen, maar hoopte toch dat ik er doorheen geglipt zou zijn.. Elja
elvis_prez Geplaatst 5 mei 2004 Geplaatst 5 mei 2004 Ook elvis_prez heeft gisteren nog een verrassing gekregen van Fed-Ex, ook hier gaat het om een naheffing (invoerrechten + BTW) op een Amerikaanse 60c: 91 euri. Op de buitenkant van het pakketje was op geen enkele manier op te maken dat douane e.e.a. bekeken zou hebben. Je weet dat de kans er in zit....................... Groets.
Calanque Geplaatst 5 mei 2004 Geplaatst 5 mei 2004 Wijze les voor iedereen, boven een waarde van 175 euro doet Fedex, UPS en US postal service automatisch aangifte, daarom kunnen ze ook zo snel leveren. Normaal ligt ieder pakketje (via reguliere airmail) als het niet door een prive persoon is gestuurd minstens een week bij de douane. Ik denk dat het meer dan reeel is om er gewoon vanuit te gaan dat je belasting moet gaan betalen. Maar goed je bent dan nog goedkoper uit. Tevens is het handig dat als je bijvoorbeeld via Schiphol naar het buitenland gaat, en belangrijker weer terug, om het betalingsbewijs van de douane mee te nemen want ze kunnen zien dat hij uit het buitenland komt en als je niet kunt aantonen belasting betaald te hebben kun je alsnog dokken met boete. Je kan het wel terug krijgen als je het origineel komt brengen maar toch wel lastig. Beste is nog het door familie, vrienden of zakenrelaties prive te laten opsturen via verzekerde reguliere mail. Dan ben je er bijna zeker van dat je niet hoeft te betalen.
dj bel Geplaatst 10 mei 2004 Geplaatst 10 mei 2004 Na een weekendje cachen vanuit Landal Vennebos kan ik mijn enthousiasme over de 60 cs niet onder stoelen of banken steken; dus voor wie het weten wil - route navigatie met city select v6 ; fantastisch; herberekening bij afwijking van de route en eerst een poging om je terug op de route te krijgen met een mededeling als "probeer hier een u-bocht te maken. Ondanks amerikaanse basiskaart functioneert de 60cs met city select naar tevredenheid. -bevestiging en kabels; met een deel van de nieuwe fietsbeugel voor de 60 serie en een postbode-elastiek is de oude raambeugel van de vorige gps goed bruikbaar gebleken. Geen risico meer dat de gps onderweg uit de voor telefoons bedoelde beugel glipt. Met slechts twee nieuwe ronde stekkers voor de gps kan je eenvouding 1 stroomkabel voor in de auto maken, en als je nog een serieriele ingang aan je pc hebt, met een voormalige modemkabel ook eenvoudig een nieuwe seriele kabel maken. USB is sneller, maar mocht dat niet op je oude pc zitten kom je zo eenvoudig aan een nieuwe kabel. Toch weer een leuke besparing die in de software kan. - kaart geheugen; met metroguide past heel nederland in het geheugen, maar heb je geen routenavigatie. Met city select past niet heel Nederland erin, maar meer als 3/4 ook genoeg in mijn beleving. Route navigatie is een absolute aanrader. -sateliet ontvangst in een beregend bos; goed, veel beter als de Vista, dus wel degelijk een argument om over te stappen, althans ik heb daar zeker geen spijt van -bij gebruik van het compas is het noodzakelijk het compas iedere keer nadat het apparaat uit geweest is, te calibreren. Dit gaat snel en is zeker geen overbodige luxe. Het gebeurde mij ook nu dat de pointer bij route navigatie -niet over wegen- de pointer heen en weer slingerde en regelmatig 180 graden de verkeerde kant op wees. Door deze ervaring misten we Bolle ook al, maar dit weekend ging er toch een lampje branden; na de calibratie van het compas hadden we een perfect wijzende pointer met een nauwkeurigheid van 5m. Helaas werd ik ook geplaagd met aanslag van 100 euro in een Fedex envelop na 2 weken. Erg nee, altijd nog weer goedkoper als in Nederland. Dit hebben we weer geinvesteerd in city select. Mijn ervaring met de 60cs met city select is dus buitengewoon positief. Het is het geld meer dan waard mee door de uitstekende routenavigatie en de ontvangst.
dj bel Geplaatst 10 mei 2004 Geplaatst 10 mei 2004 Wat met name erg handig gebleken is - dat wil ik nog even kwijt - is dat je met de routeberekening je wandeling enorm kunt inkorten als dat gewenst is, door op de kaart een weg te zoeken die dichter bij de cach ligt dat je huidige vertrekpunt, vervolgens markeer je dat punt op de weg en laat je de route via de weg berekenen. Inplaats van nog 2,3 km te lopen konden we zo Toterfout tot op 180m bereiken wat in kinderprotest - we willen skelteren - na 3 caches wel een uitkomst was.
schatzoeker Geplaatst 6 september 2004 Geplaatst 6 september 2004 Vier weken geleden ging mijn 60CS opeens niet meer uit. Ik heb de batterijen eruit moeten halen om de gps uit te kunnen schakelen. Het inschakelen ging ook niet goed daarna. Maar de volgende pogingen had ik geen problemen meer, tot vandaag. Na vanmiddag een cache te hebben gelopen wou ik nog even de track nakijken waar we hadden gelopen en nu kreeg ik alweer het toestel niet aan. Een kwartier mijn vinger blauw zitten drukken op het aan uit knopje en eindelijk ging hij weer aan. Toen weer een dikke 10 minuten proberen om hem uit te schakelen. En nu blijft hij dit doen. Niet aan of niet meer uit. Heeft iemand dit ook of heeft iemand een oplossing. Anders wordt het morgen Notter bellen!
dusee Geplaatst 7 september 2004 Geplaatst 7 september 2004 al een masterreset geprobeerd? zie functieoverzicht 60 laadt anders de nieuwste firmware versie nog een keer en kijk wat hij dan doet?
schatzoeker Geplaatst 7 september 2004 Geplaatst 7 september 2004 Bij versie 3.50 gaf hij de eerste keer dit probleem. Heb toen een masterreset uitgevoerd om weer in het systeem te komen. Maar dit hielp niet. Na veel drukken op het knopje ging hij uiteindelijk weer eens aan. Dacht dat het toen aan de nieuwe versie lag en heb versie 3.43 weer geinstalleerd. Maar ook dat heeft geen uitkomst gebracht. Heb vanmorgen Notter gebeld en deze raadde mij aan de vakantie er mee door te sukkelen en na de vakantie hem op te sturen zodat zij hem konden onderzoeken of opsturen naar de importeur. Dat doen we dan maar. Vanmorgen bij een cache ging hij vrij snel aan. Maar ik kreeg hem weer niet uit. Heb de batterijen er uiteindelijk moeten uithalen om hem uit te zetten.
Aanbevolen berichten