Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben de trotse eigenaar van een micro cache.

Dit is een foto-rolletje welke magnetisch onder een bankje zit geplakt.

Nu heb ik met enige regelmaat dat de magneetjes loslaten van het foto-rolletje.

Ik heb deze mageetjes met secondelijm, bisonkit en plakband proberen vast te plakken, maar niets is stevig genoeg voor langere tijd.

Ik heb over het foto-rolletje een sticker zitten die ik graag zichtbaar hou, dus ik kan niet een groot stuk duck-tape over het rolletje plakken.

Wat is nu de beste manier om dit permanent stevig te maken?

Heeft iemand suggesties?

Geplaatst

Er zijn ook ronde magneetjes met een gaatje in het midden. Dan kun je hem vastmaken met een moertje en boutje. Succes!

Geplaatst
Ik heb over het foto-rolletje een sticker zitten die ik graag zichtbaar hou, dus ik kan niet een groot stuk duck-tape over het rolletje plakken.

Wellicht een idee om eerst de magneet met het ducttape aan het fotorolletje te bevestigen, en DAARNA pas de sticker aan te brengen? :wub:

Geplaatst

je moet iets hebben wat tegen langdurige inwerking van vocht, uv en lage temperaturen kan. De meeste lijmsoorten houden op bij -20 graden. Ok, komt niet vaak voor.

De suggestie magneetje in de koker te plaatsen, of vastbouten is geen slechte.

Geplaatst

Met deze magneet lukt het om met hem aan de binnenkant (bodem) van een filmkokertje voldoende aantrekkingskracht te houden:

Schwarzer Magnet, Ring, Neodym, 28mm

Neodym-Magnet in schwarzem Epoxy, Ringform, 28mm Durchmesser, 3mm dick, Innendurchmesser 22mm, hält über 5kg, axial magnetisiert (von einer Kreisfläche zur anderen). Passt in den Boden oder Deckel vieler Filmdosen, hält durch die Filmdose noch bis 0,4kg
Geplaatst
Ik heb deze in gebruik, aan de buitenkant geplakt met ducktape. Werkt prima!

Met duck-tape werkt voor mij niet omdat ik speciale weerbestendige stickers heb laten maken.

En als ik die op duck-tape plak, ziet het er niet meer mooi uit..

Ik vind die magneten met ringen wel wat, die de prof. aandraagt.

Alleen jammer dat er dan zoveel verzendkosten bijkomen.

Geplaatst

Misschien een nano maken? Die zijn vaak wel magnetisch. Maar of daar een sticker op past.... ;)

Ik zat te denken aan de dop. Als je daar nu eens een magneet met duck tape vast maakt?

Geplaatst (bewerkt)

Watervaste kit die je gebruikt om sanitair af te dichten. Rond magneet onder in de micro, opvullen met watervaste kit en je kan er jaren tegen aan. Je moet het logrolletje wel iets smaller maken (ong. 5 mm) maar het gaat jaren mee. Ga het ronde magneet (met gat) niet met een schroefje vast zetten want dat is nooit 100% waterdicht.

Edit 1: was een leuk bankje trouwens :-)

Edit 2: indien er toch gekozen wordt voor de optie om de magneet met een schroefje vast te zetten, zorg ervoor dat het gat in de magneet een verzonken gat heeft en er gebruik wordt gemaakt van een verzonken schroef. Anders zal hij nooit plat tegen het metaal aan zitten. En dan kun je altijd nog wat kit gebruiken om het waterdicht te krijgen.

Edit 3: succes!

bewerkt door parreg
Geplaatst

Je kan ipv een magneet ook een omega- clip gebruiken om de canister in te hangen. Nadeel: bij intensief (en ruw) gebruik kunnen ze uitbuigen en dienen ze regelmatig te worden vervangen.

Moet je wel de clip aan het bankje vastschroeven natuurlijk.

Geplaatst (bewerkt)
Moet je wel de clip aan het bankje vastschroeven natuurlijk.

Volgens mij was is het een metalen bankje. Een magneet is dan natuurlijk een goede oplossing. Bovendien beschadig je het meubilair niet met een magneet. Tenminste .. klik .. een flinke jongen die deze even los krijgt.

bewerkt door parreg
Geplaatst
Ga het ronde magneet (met gat) niet met een schroefje vast zetten want dat is nooit 100% waterdicht.

Dat loopt wel los....euh...blijft vast zitten.

Siliconenkit is ook erg goed om de magneet onder je potje te plakken. Tenzij de trekkracht van de magneet groter is dan de kleefkracht van de kit!!

Het gaatje met schroef en bout kan best, beetje kit ertussen en goed aandraaien. Dat is meer waterdicht dan het dekseltje wat op een filmkokertje zit!

Meeste potjes lekken langs de deksel. En dat terwijl er op ieder potje een dekseltje past ;):blink:

Maar de beste oplossing is de magneet IN het potje met wat kit zodat hij er niet uitvalt.

Geplaatst (bewerkt)

Zelf ben ik creatief met dit model tandenstoker doosje.

3149671_1_Jordan_Tandenstokers_Normaal.jpg

Want als het schanier los zit wil het deksel nog steeds sluiten.

Hier in heb ik vervolgens een plafonmagneet ingestopt. (zijn sterke magneten)

t_13043201.jpg

Echter heb ik het oogje er wel van afgezaagt.

De magneet is sterk genoeg om door het plastiek goed te blijven hangen.

Om te voorkomen dat de magneet steeds uit het doosje valt. Heb ik deze vastgezet met een plaatje.

(lijm liet steeds los)

En als logboek gebruik ik een op maat geknipt watervastlogboek.

419230_m_h_s.jpg

bewerkt door hesselannema
Geplaatst
Ga het ronde magneet (met gat) niet met een schroefje vast zetten want dat is nooit 100% waterdicht.

Daar heb je dan weer rubbertjes voor ;)

Edit 2: indien er toch gekozen wordt voor de optie om de magneet met een schroefje vast te zetten, zorg ervoor dat het gat in de magneet een verzonken gat heeft en er gebruik wordt gemaakt van een verzonken schroef. Anders zal hij nooit plat tegen het metaal aan zitten. En dan kun je altijd nog wat kit gebruiken om het waterdicht te krijgen.

Oké, het hangt van soort metaal af, maar zou het boutje zelf ook niet magnetisch worden...?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...