Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Geovlinder heeft een aantal caches op een rij gezet met de mooist in elkaar geknutselde eindcache.

Zie hierKnutsels NL

Beneden de lijn Hellevoetsluis / Nijmegen houdt het met de creativiteit helemaal op.... Waarschijnlijk vinden we die terug in de opbouw van praalwagens en de manier waarop grote hoeveelheden bier opzij worden gezet tijdens de carnavalsdagen.....

:lol:

• 2 months later...
Geplaatst

Ik geocache nog helemaal niet lang, maar tot nu toe vind ik Nederland al heel creatief hoor als ik eerlijk ben!

Geplaatst

@geovlinder: worden de hier aangemelde caches verwerkt in je lijst? Ik zie er nog geen huismannetjes op staan.

Bijzonder zijn no-picknick 1 t/m 4 en zicht op de IJssel. Wat mij betreft hoort ook "de boot" in Vlissingen bij dit reithje.

Geplaatst

Ik mis zeer veel caches in de lijst van geovlinder. Helaas adement de ze ook een voorkeur uit. Maar overall: met de nachtcache ervaring die ik in duitsland heb opgedaan kunnen we hier in nederland echt niet tippen aan orginaliteit en zijn we snel tevreden. De constatering spijt me zeer, maar kijk eens in de buurlanden om je heen.

Noot: de cachelisting verraadt niet de content !

Geplaatst

Wat mooie en creatieve caches betreft staat Batteries not included op ongekende hoogte. Hij ligt wel bij onze buren, maar is gemaakt door Nederlanders.

Jammer genoeg zit hij nu in het archief, maar er gaan geruchten dat hij weer opstaat,zoja, dan kunnen jullie het zelf gaan beoordelen.

Dus beneden de lijn Hellevoetsluis/Nijmegen is genoeg creativiteit aanwezig.

Geplaatst

Klopt, batteries not included is een van de velen die ik mis. Die wordt overigens weer zwaar overvleugeld met een cache waar hij in 1 naam mee vergeleken wordt: James Bond 007 (DE). Die is er helaas niet meer en komt niet meer terug. Prachtig technisch werk in het veld. Entourage en decor: top (secret). Maar vergeet ook niet hard days night cache (DE) (geen techniek, wel creatief), Kaptain Blaubar (DE) (wel veel techniek en subliem, ook het decorum, erg goed nagedacht over als de cached mislukt, maar minstens ook de opgaven zijn sprookjesachtig) of Lost Place Shark (NL) (als je die doet weet je gewoon dat je dat nooit meer gaat meemaken).

Wij nederlanders hebben ook de neiging de goede dingen te laten liggen tot een kudde gepasseerd is. Ik kan me van recente jaren nog wel enkele toppers herinneren die amper gedaan zijn, en bijzonder uniek in hun soort waren (ook erg avontuurlijk). Als ik er met mede geocachers over praat, zie je de wenkbrauwen fronsen en de monden gaan kwijlen. Ik denk dat wij nederlanders wat traag zijn en wat behoudend te werk gaan. We ervaren de wereld ook zo. Zo is ook onze maat naar wat we leuk vinden.

Mensen: spring uit de box.

Geplaatst

Ik denk dat wij nederlanders wat traag zijn en wat behoudend te werk gaan. We ervaren de wereld ook zo.

Huh? :blink: Da's gemakkelijk; 'wij' Nederlanders. Ik vind het nogal meevallen. Natuurlijk liggen in het buitenland toppertjes, maar ik durf de stelling wel aan dat Nederland de hoogste toppertjesdichtheid kent. Check bijvoorbeeld 'ns Schoonhoven en omgeving. Caches van Dalamot onder andere. Ik denk als 'wij Nederlanders' iets zijn, is het te bescheiden :rolleyes:

Geplaatst (bewerkt)

Denk het niet. Een enkeling zoals Dalomot daargelaten, maakt geen 40% van de caching bevolking. De meeste caches hier zijn ronduit rampzalig.

Jij denkt: ik ken er een paar, dus is iedereen zo. Vriend, ga eens kijken bij je buren, en verbreed je horizon.

P.s. bescheidenheid is niet wat je je zelf toekent :lol:

bewerkt door thex
Geplaatst

Vriend, ga eens kijken bij je buren, en verbreed je horizon.

P.s. bescheidenheid is niet wat je je zelf toekent :lol:

Dank voor de tip, maar we hebben in ongeveer 15 landen caches gedaan. Natuurlijk niet overal zoveel als in Nederland, maar neem een land als Oostenrijk of Frankrijk - waar we weken hebben gecached - daar vind ik vrijwel uitsluitend kokertjes en tupperwarebakjes. Het gaat me niet eens alleen om de verstopplek (waar Dalamot in uitblinkt trouwens), maar ook om de originaliteit van bijvoorbeeld multi's. Vorig weekend nog Mysterieus Verleden gedaan - heus geen cache die uniek is in Nederland; daar zijn er echt meer van - maar zulke geweldig opgezette wandelingen vind ik 'bij de buren' slechts zelden.

Je opmerking over bescheidenheid neem ik graag ter harte :blush:

Geplaatst

Ik heb net al een aantal aanraders laten zien. Denk ook eens aan alle treintunnels in nord-rhein westfalen, pak een aantal lost places bookmarks van onze oosterburen. Ik laat me wel eens adviseren door topcachers in duitsland. Dan krijg je ook de goede adressen. Het zijn er veel, te veel, ik ben bang dat ik dit nooit aan kan. Maar dat is dan ook maar goed ook.

Heb jij hier een vogelhuisje gezien wat morse tegen je praat als je morse seint ? Ik noem maar eens wat. Wij zitten heel vaak (niet altijd !!!!, uitzonering ebvestigd de regel) met niet dynamische mooie eindcaches.

Een ander aspekt: wij zijn nogal van de rommel opruimen (zwerfafval daargelaten). In belgie en duitsland laten ze oude complexen en panden nog al eens staan. En dat geeft ruimte voor ons geocachers. Iets wat ik een andere hobby ook terug komt: fotografie. Wij hebben alleen enkele verlaten treinstations en de baronie, maar voor typische urban fotografie moet je in belgie zijn. Beide aspekten zijn met elkaar te verbinden: we zijn gewoon te veel volgens de regels en te netjes hier. En dan blijft alleen dat prachtige vlakke landschap over. Verder bemoeien we ons graag met onze medelanders (iets wat op dit forum niet onbekend verschijnsel is), en dat levert meteen onbedoelde kanalisering van het gewenste eindplaatje, in plaats van: ervaar wat jij gewoon als leuk ervaart en heb lak aan de rest (wat ik eigenlijk ook in did draadje negeer).

De lijst van geovlinder (goed dat ze die maakt) ademt wat meer de sfeer uit van de familie cacher. Prima ! Maar er zijn ook andere aspekten: natuurbelevenis, avontuur, inspanning, uitdaging, extreem, puzzel, fysieke hulpmiddelen, out of the box issues, cache begeleiding (schaduwcachen), gedurfde zaken, illegaal, mystiek. Ik kan wat noemen: een doosje op een druk perron welke je met een meegebracht sleuteltje moet openen (DU). Gedurft, want het betreft een deutsche bahnzugehor. Geen toestemming. Is maar een simpele micro, maar moeilijk te traceren en te pakken. Kijk, dat zie je hier in nederland niet, dat iemand gaat zitten rommelen aan dat soort spullen van een ander. Je hoort de kritiek hier al, maar eigenlijk: best leuk !

Ik durf te stellen dat in zijn hart niemand het oneens is met wat ik hier schrijf: iedereen zoekt binnen zijn eigen fysieke en financiele grenzen een beetje lol.

En dat betekent: ruim aanbod, out of the box, grenzen verleggen, mooie wandelingen (kort en lang), bijzondere plekken, aandacht voor de family cacher, maar ook bijzondere toeters en bellen. En die laatste zie je hier niet vaak, te weinig (relatief voor het aantal gelegde caches).

Geplaatst

THEX, ik ben het helemaal met je eens :thumbup: Overigens kan je met zwerfafval ook hele mooie WP's maken :rolleyes:

Ik zou er nog iets aan toe willen voegen, maar dan begint het vingertje wijzen en gezeur weer.

Dus ik laat het hierbij en ga binnenkort maar eens richting Oberhausen :ph34r:

Geplaatst

Regelmatig kom ik toch best wel wat creativiteit tegen. Zelf probeer ik hier met mijn "Geen moeilijke puzzels.." een hééél klein steentje aan bij te dragen. Het mooist vind ik zelf de caches die je van veraf kunt zien, maar door de meeste cachers, en zeker niet door buitenstaanders, als zodanig herkend worden. Bijkomend voordeel is dat je een cachecontrole, bij wijze van spreken, van 100 meter afstand kunt doen :thumbup:

Geplaatst

@ Thex. Daar heb je gelijk in. Wij zoeken met het Team Wildhogs ook in Luxemburg, België en Duitsland naar uitdagende caches in grotten, op rotswanden, in oude bunkers, noem maar op. Punt is wel - je noemt dat zelf ook al - dat deze caches vaak geen toestemming hebben. Onlangs zei de legger van Dungeons & Mountains (geweldige cache: twee keer gedaan :thumbup: ) dat ook op dit forum. En daar wringt wel een beetje de schoen. Natuurlijk heb je gelijk als je stelt dat we in Nederland te opruimerig zijn- als het gaat om 'lost places' - maar ook de toestemming krijg je nooit rond. Wij azen al een tijdje op het leggen van een abseilcache op een viaduct, maar geen enkele kans dat je dit rond krijgt.

Dus ja, je hebt gelijk, maar 'we' meten wel met twee maten. In Nederland moet alles veilig-en-met-toestemming zijn, terwijl in het buitenland dit geen eis is. Beetje appels en peren verhaal dus.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...