Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Vanochtend met stijgende verbazing de logjes van voor 27 juni bij Caching Texel 38 - Krimweg (GC25YV6) doorgelezen ...

Werkelijk bizar. Vooral het stukje

"Ook ik heb (twee maal) te vergeefs naar de cache gezocht. Bij thuiskomst vandaag bleek uit de logs dat hij daadwerkelijk verdwenen was.

Aangezien ik

a) het eiland leeg wil hebben als ik terug ga en

B) de plaats waar de cache thuis hoort zonder twijfel gevonden heb, gezien eerdere logjes

ben ik zo vrij om hem toch als "found" te loggen."

Geplaatst

3 x maal terug geweest.

Maar hij is weg.

Dus log ik hem maar als "found it".

Kijk, dat is nog eens logica B)

Geplaatst
Vanochtend met stijgende verbazing de logjes van voor 27 juni bij Caching Texel 38 - Krimweg (GC25YV6) doorgelezen ...

"3 x maal terug geweest. Maar hij is weg. Dus log ik hem maar als "found it"."

"helemaal naar de andere kant van het eiland..... is er niets anders dan een "gaat waar ie in kan" dat we kunnen vinden. Ik hoop dat we onze moeite mogen belonen met een found (details over de plek kunnen we mailen naar de eigenaar)"

"Deze niet gevonden maar wel het plekje waar het moet zitten."

Oh! Nu begrijp ik het spelletje pas. B) Al die Not Founds die ik gelogd heb, waren helemaal niet nodig. Er waren nl voldoende gaten op de cacheplek waar de cache daadwerkelijk in kon. Dat niemand me even heeft gewaarschuwd dat ik dan toch als Found mocht loggen. :lol1:

Serieus: Ik zou me schamen als logger en als cachelegger zou ik deze logs verwijderen (na aankondigingsmail).

Fire5

Geplaatst (bewerkt)

Logquote:

11:00 helemaal naar de andere kant van het eiland..... is er niets anders dan een "gaat waar ie in kan" dat we kunnen vinden.

Ik hoop dat we onze moeite mogen belonen met een found (details over de plek kunnen we mailen naar de eigenaar)

Op zich een leuke plek, TFTC Einde logquote

Huh? B) Welke cache?

bewerkt door flet
Geplaatst

Is het geen goed idee als we alle gaten in Nederland gaan uitpeilen?

Die vervolgens als cache op een aparte site plaatsen. Daar kunnen dan de mensen terecht die hun eigen regels willen hanteren. :crybaby:

Geocachers die ook nonchalant zijn in het onderhoud kunnen dan een gat claimen. Dan krijgen ze ook nog leuke logs in hun mailbox.

Volgens mij is dit een goede oplossing van het steeds weer terugkerend probleem over de mentaliteit van een aantal cachers.

Je kunt dan een Geo d'Or toekennen aan het mooiste of het grootste gat. :lol1:

Ik zeg:...Doen! B)

Geplaatst

Heb even gekeken, er zijn inderdaad een hoop waymarks in de categorie "gaten" B)

Geplaatst

Laatst was onze cache geript, we ontvingen een keurig mailtje dat een team onze multi (6km) niet kon vinden. Wel hadden ze restanten van de camouflage aangetroffen en tevens klopten de eindcoordinaten. Toen hebben we bij het plaatsen van een nieuwe cachedoos hun teamnaam in het logboek geschreven en toestemming gegeven om te loggen. Mooi opgelost toch?

Geplaatst
Laatst was onze cache geript, we ontvingen een keurig mailtje dat een team onze multi (6km) niet kon vinden. Wel hadden ze restanten van de camouflage aangetroffen en tevens klopten de eindcoordinaten. Toen hebben we bij het plaatsen van een nieuwe cachedoos hun teamnaam in het logboek geschreven en toestemming gegeven om te loggen. Mooi opgelost toch?

B)

Geplaatst

Ook team Le Comte heeft zelf wel eens aangegeven dat gelogd kon worden toen de restanten van onze cache gevonden waren.. De cacher had nl. gewoon het logboekje in handen. Er zat alleen geen kistje meer omheen.

Geplaatst
Serieus: Ik zou me schamen als logger en als cachelegger zou ik deze logs verwijderen (na aankondigingsmail).

Dat is nou juist het beangstigende ... het lijkt zowel voor de - toch niet onervaren - eigenaar als de "vinders" - waarvan sommige toch aardig wat "founds" op hun naam hebben - de normaalste zaak van de wereld te zijn.

De cacher had nl. gewoon het logboekje in handen. Er zat alleen geen kistje meer omheen.

Hetgeen ons brengt tot de volgende vraag: wanneer is er sprake van een cache die gevonden kan worden? In de praktijk ben ik de volgende gevallen tegengekomen:

- Is een logrolletje of -boekje in een plastic zakje een cache?

- En een leeg filmkokertje?

- En als daar nou een etiketje opzit met een GC-code?

- Een keurig tussen de deuren van een elektriciteitshuisje gepropte stashnote?

- En als laatste de lege munitiekist aan een touwtje.

Strikt genomen denk ik dat alleen het eerste nog onder de officiële definitie van een geocache valt en de rest dus als zwerfafval betiteld kan worden (het opruimer daarvan valt, mits tijdig aangemeld enzo, wellicht nog te loggen als CITO-event).

Geplaatst

Je zou kunnen denken aan een technische oplossing.

Alle cachers zijn geregistreerd met een iris-scan en vingerafdrukken. Alleen met behulp daarvan kun je een cache openen en je naam zetten. Dit wordt geregistreerd met behulp van een permanente webcam-verbinding of iets dergelijks. En alleen als dat akkoord is mag je een log op internet schrijven.

Geplaatst

Ik zou zeggen dat in theorie alleen de eerste vinder van een geripte cache evt met een logboekje-zonder-doosje in handen staat.

Die stelt nl. de cachelegger ervan in kennis, die op zijn beurt de cache tijdelijk offline zet.

Hoe die eerste vinder en de cachelegger het wb het loggen elegant kunnen lossen is in eerdere posts al gezegd.

Kom op, zeg, moeten we nu alles definiëren en regeltjes voor maken? Het lijkt de politiek wel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...