Spring naar bijdragen

Kruimel Wijsheden


Aanbevolen berichten

In dit topic een verzameling van wijsheden van Kruimeldief.

 

Om te beginnen deze:

 

Een not found is een not found. Niet meer en niet minder. Als iemand de cache volledig gelopen heeft, hij zeker denkt te weten dat hij alles goed heeft gedaan, alle waypoints heeft gevonden en meer van dat spul, daarmee als resultaat heeft dat hij de cache toch niet heeft weten te vinden, dan is het een not found en het is wel zo netjes dat gewoon ook te loggen. De volgende cacher weet dan dat de cache best wel eens moeilijk kan zijn. De cacheplaatser kan nog eens achter zijn oren krabben en nadenken of hij het misschien iets gemakkelijker moet maken. Het komt zo nu en dan voor dat het lijkt dat de cacheplatser zijn cache gewoon niet gevonden wil hebben .

 

Waarom zou het de volgende zoeker afschrikken? Natuurlijk, de cache kan pleite zijn. Maar, en dat is 99,9% het geval, de vorige zoeker heeft een foutje in zijn berekeningen of heeft op de cacheplek gewoon niet goed gekeken. Dat niet goed kijken kan natuurlijk ook komen doordat op dat moment de GPs gewoon afwijkt ivm het weer of andere factoren.

 

Als je de zoektocht halverwege afbreekt omdat je geen tijd meer hebt of geen zin meer hebt, dan is het een ander verhaal. Zulke logjes hoef ik niet te zien. Schrijf dat allemaal maar als je nog eens terugkomt en dan de cache wel hebt gevonden.

 

En voor mij geldt, als de cache geript is, en je hebt daar overduidelijke bewijzen van, het is en blijft een not found. Goed jij kunt er niets aan doen, maar de cache is er gewoon niet meer en je kunt hem niet ter plekke meer loggen en dan ook niet als een found loggen op de cachepagina. Jammer, pech.

 

Er zullen er vast nog velen volgen, want het forum staat er vol mee. Dus als je een wijsheid van Kruimel tegenkomt, mag je hem hier plakken als quote.

 

Voor degenen die niet weten wie Kruimeldief is, hij is jarenlang teamlid geweest van gcnl en is nog steeds de Nederlandse reviewer (samen met zijn Kralenfee).

Oja en hij zei nogal eens wijze dingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik laat hem toch met rust? Juist zo gaat men wellicht geen vragen stellen, die hij allang tig keer heeft beantwoord.

 

Het is goed bedoeld, maar bij jou komt het dus verkeerd over?

Jammer, dat is mijn bedoeling niet. Er wordt alleen nog steeds vaak verwezen naar zijn quotes, dus ik dacht ze makkelijk op 1 plek te verzamelen.

 

Eerder een eerbetoon aan zijn wijsheid, zo zie ik het tenminste.

Hopelijk vinden anderen het wel fijn, zo te lezen in een ander topic, wat de aanleiding is van dit topic, wel.

 

Maar gelukkig hoef je het niet te lezen en ook niks te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets mee mis hoor dit topic, maar wellicht is het ook een idee om ze in de wiki's te stoppen. Wellicht is dat zelfs meer de geeigende plaats.

 

En je hebt gelijk hoor Kruimel heeft een groot spoor aan wijsheden achtergelaten :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF graaien in het archief:

 

Prachtige kerels, echte geocachers, ok, wel de 2e generatie, maar daarom niet minder, in tegendeel.

 

Ik kijk op de klok en zie hoe vergankelijk de tijd is. Het schrijven van deze log duurde net zo lang als de rit naar huis. Geen wonder dat ik bijna nooit meer een cache of een event log.

 

Twitterati kunnen, en doen, het overal. Wat toch een uitvinding.

 

Direct na de slagboom gaven zowel TomTom als Sygic Mcguider aan dat er schijnbaar geen weg meer (terug) was. Een groot vlak. Ai. en dan ook nog eens niet vertrouwend op City Navigator die wel gewoon doorging met de route, de auto aan de kant en even getwitterd voor de juiste plaats. Ik denk dat ik in de toekomst nog een Kalkendotter moet gaan dotteren.

 

De Kruimel die je zag is de Kruimel zoals hij altijd is. Ik ben te oud om mijn gedrag te veranderen.

 

"Hij zette het op een lopen?" Dat suggereert dat ik zou hebben gerend? Pfff wie van jullie heeft me de afgelopen 20 jaar zien rennen? Niemand, wat een onzinverhaal.

 

Mijn mobiles zijn alleen maar zwart. ik zou nooit in zo'n meidenkleur gaan rijden :thumbup:

 

Zo was Osama Bin Laden een keer in Nederland op een terreuconferentie en in zin vrije tijd vind hij het leuk om in Nederland te gaan geocachen. immers, al die ammoboxen, dat vind hij wel wat hebben.

 

Staan er 2 geocachers voor het stoplicht.

Zegt de ene: "Het is groen"

Zegt de ander na even nadenken: "Een Munitiekist".

 

En last but not least:

 

MaGeovlinder komt het politieburo binnen gesneld,

"Mijn auto is gestolen",zegt ze ietwat verward.

De politieagent vraagt of ze een persoonsbeschrijving van de dief kan geven.

"Nee, ik kon hem niet herkennen, de dief droeg een bivakmuts.",zei MaGeovlinder,"maar ik heb het kenteken wel kunnen noteren...........

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog even een oneliner, ook uit de oude doos:

"Een decollete is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren."
bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een quote van Kruimel over zijn taak:

Een reviewer heeft in principe maar één taak en dat is het reviewen van nieuwe geocaches. Daar ligt de prioriteit op. Het reviewen gebeurde ook iedere dag 24/7. Of het nu weekend was, of op feestdagen, zelfs eigen verjaardagen en tijdens vakantie, het maakte geen ene ruk uit, er werd gereviewed.

Direct volgend op het reviewen van nieuwe caches is eigenlijk het volgen van geocaches die "pas" online zijn gekomen en te "zien" of er toch nog wat aan mankeert wat tijdens de review niet boven water is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze is ook leuk, en scherp!:

"Hou altijd voor ogen dat de groten der aarde alleen maar groot zijn als wij voor hen op de knieën gaan liggen."
bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nooit meer te vergeten:

 

Birdy, birdy in the sky,

you let a dirty in my eye.

But I don't mind and I don't cry,

I just thank God that cows don't fly.

bewerkt door Free Wally
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig om te lezen allemaal!!!! :thumbup::lol::thumbup:

 

1 vriendelijk verzoekje aan iedereen, zouden jullie aub de quotes tussen quote tags willen plaatsen?

 

Dankjewel,

 

groetjes GeoVlinder

 

edit: wouw wat een snelle reactie van iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...