Malyenki Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 Ik heb van Sint een prachtige set slagletters en -cijfers gekregen. Het wordt tijd dat ik dat eens ga gebruiken. Mijn vraag is: in wat voor metalen plaatjes sla je de aanwijzingen? Waar is het te verkrijgen? Moet het RVS zijn. Wie heeft ervaring met het uitzetten van tochten met plaatjes. Bedankt alvast voor de info. Groeten, Malyenki Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rhr_nl Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 aluminium, dat roest ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mjurna Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 Afhankelijk van de hoeveelheid tekst die je er op wilt zetten, maar ik heb zelf ronde schijfjes bij de bouwmarkt gekocht met een 5 mm gat erin. Kan met een schroef meteen op een paaltje worden bevestigd. Op deze plaatjes kon ik 3 cijfers boven en 3 onder kwijt. Deze plaatjes waren van gegalvaniseerd staal volgens mij. Wat eigenlijk inhoud, roest moeilijk, maar is wel hard slaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
@rend Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 Aluminium en dat is te verkrijgen bij een goede doe hetzelfer. Gebruik een harde ondergrond en een redelijk zware vuisthamer. Eén klap en het staat er in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de-fam Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 Ik zou voor alluminium gaan, RVS is veel te hard en ook moeilijk te zagen of om gaatjes in te boren. en anders inderdaad een plaatring. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malyenki Geplaatst 23 februari 2010 Auteur Share Geplaatst 23 februari 2010 Tnx allen. Heb een aluminiumstrip gehaald. De eerste tekens staan erin geslagen. Nu nog een handige manier vinden om het plaatje van de strip af te krijgen (ik vind een ijzerzaag wel heel veel gedoe...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zwiepjes Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 Alu kan je goed en snel zagen met een ijzerzaag. Maar als je wat rvs plaatjes moet, je weet me te vinden Ik heb rvs plaatjes gebruik bij Pokedingen op het spoor. (pokemons op het spoor) je wel bekend. René Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Harmless_52 Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 Als je de strip handig in stukjes wil hebben, kom dan even naar Dedemsvaart. Bij de machinefabriek waar ik werk hebben we een guillotineschaar , daar is het zo mee gepiept. Ik kan daar 's avonds en in het weekend wel terecht voor prive klusjes. groeten, Harm (less_52) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remunj Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 (bewerkt) Tnx allen.Heb een aluminiumstrip gehaald. De eerste tekens staan erin geslagen. Nu nog een handige manier vinden om het plaatje van de strip af te krijgen (ik vind een ijzerzaag wel heel veel gedoe...) Als de strip niet al te dik is, is deze vrij gemakkelijk met een handmetaalschaar te knippen. Anders gewoon even naar de Gamma of de zaak waar je de strip gehaald hebt. 23 februari 2010 bewerkt door Remunj Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malyenki Geplaatst 23 februari 2010 Auteur Share Geplaatst 23 februari 2010 Een halve cm inzagen met een ijzerzaagje, en vervolgens doorbreken --> Prima resultaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 23 februari 2010 Share Geplaatst 23 februari 2010 Nu we het toch over metaalbewerking hebben .............. Mijn vraag heeft niets met geocaching te maken, maar wel met metaal: wie kan iets van RVS voor me maken? Graag een PB. Antarctica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Scheertjes Geplaatst 24 februari 2010 Share Geplaatst 24 februari 2010 Nu we het toch over metaalbewerking hebben ..............Mijn vraag heeft niets met geocaching te maken, maar wel met metaal: wie kan iets van RVS voor me maken? Graag een PB. Antarctica Vraag eens aan Dalamot. Hij is loodgieter en maakt prachtige creaties en voor zover ik weet altijd bereid iemand te helpen. Groeten Corry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meelhopper Geplaatst 24 februari 2010 Share Geplaatst 24 februari 2010 Nog een tip voor de leesbaarheid. de cijfers en letters met een watervaste stift, zwart inkleuren. met een beetje alcohol op een doekje het plaatje zelf schoonvegen. Laten drogen en een likje vernis erover, klaar. Prima leesbaar, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malyenki Geplaatst 24 februari 2010 Auteur Share Geplaatst 24 februari 2010 Nog een tip voor de leesbaarheid.de cijfers en letters met een watervaste stift, zwart inkleuren. met een beetje alcohol op een doekje het plaatje zelf schoonvegen. Laten drogen en een likje vernis erover, klaar. Prima leesbaar, Zonde van de alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dutchgoldwing Geplaatst 24 februari 2010 Share Geplaatst 24 februari 2010 Nu we het toch over metaalbewerking hebben ..............Mijn vraag heeft niets met geocaching te maken, maar wel met metaal: wie kan iets van RVS voor me maken? Graag een PB. Antarctica als het niet te groot of te bewerkelijk is dan kan ik misschien wel wat voor je betekenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden