Spring naar bijdragen

Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?  

126 leden hebben gestemd

1. 1. Ben jij bang als je een cache op een bepaalde locatie wilt plaatsen dat iemand anders op dezelfde positie ook een cache wilt plaatsen?

• Ik heb al een cache geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      7
    • Ik heb al meerder cache's geplaatst, en wat betreft dit onderwerp nooit een probleem gehad.
      31
    • Onzin, zelfs in Nederland is plaats zat!
      13
    • Ligt aan het onderwerp. Als het locatiegebonden is dan heb je kans dat iemand anders het zelfde idee heeft.
      17
    • Nee, dit is onmogelijk: 2.500 geocachers op 41,526 vierkante kilometer, kans is zoooooooooo klein.
      2
    • Ja, ik heb het wel eens meegemaakt.
      41
    • Ja, het is elke keer raak als ik een cache wil plaatsen!
      1

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil toch ook ff reageren,

Hoewel Ruud het niet leuk vind om een dagje te cachen puur om het aantal op te krikken, vind ik een dagje Geopatra's leuk, we kwamen daardoor wel in de top honderd :blink:

En verder kijk ik altijd of er caches in de buurt zijn. Een multi cache van zo'n 7 of meer km combineren met een aantal die vlak naast het pad liggen vind ik ideaal :eek: Dus wat mij betreft, Nederland is nog niet vol.

Ik zou niet pleiten om binnen een straal van ca. 500 meter een andere cache te plaatsen, maar als je dat al van plan bent en een ander team wil dat ook, dan is het gebied vast mooi genoeg om nog een andere cacheplaats te vinden. Sla je mooi 2 vliegen in 1 klap als je in de buurt bent :frusty:

Groetjes Marja :angry:

• 4 months later...
Geplaatst

Het Cairnteam werd onlangs in de Kaapse Bossen geconfronteerd met een nieuwe cache vlak naast de eindlokatie van Ins Blaue Hinein. De plaatser daarvan heeft ook de laatste aanwijzing voor het vinden van Ins Blaue Hinein gekopieerd. Omdat wij één multicache in de Kaapse Bossen voldoende vinden, en omdat het na enkele jaren wel mooi is geweest met IBH, zullen wij deze cache binnen afzienbare tijd opdoeken. We zullen de box gebruiken voor een nieuwe cache elders in het land. Originele mogelijkheden genoeg.

Geplaatst
Wat mij betreft zou men op voorhand een cache met positie aan moeten kunnen melden bij Geocaching.com (Yotian Soldier) zodat men op voorhand de regels mbt de locatie kan controleren (afstand tot andere caches). Later, als de cache gelegd is zou dan de approval kunnen volgen op basis van de voltooide tekst. Hierdoor kan een ander die dezelfde locatie gekozen heeft (of te dichtbij) op voorhand in kennis gesteld worden.

zou dit iets zijn of sta ik in dit idee alleen?

In het land der orienteringslopers kennen we het fenomeen claimen. Bij de nationale bond (www.nolb.nl) claim je een gebied dat je voor orienteringsloop in kaart wil gaan brengen. Dit doet men meestal na contact met de eigenaar/beheerder en voordat er kaarttekenwerk verricht wordt. Zo voorkomen de verenigingen dat er tijd en geld gestoken wordt in een kaart die ook al door een ander getekend wordt. Dit is met een productie van 10 kaarten per jaar nog wel te doen maar lijkt me met het grote aantal cache's bijna niet te doen, dus zal het wel "wie het eerst komt, het eerst maalt" blijven.

Je komt er natuurlijk wel op tijd achter als je netjes toestemming gaat vragen bij de eigenaar. Die zal dan vast melden dat hij twee dagen eerder ook al zo'n verdwaasde geocacher op bezoek had... :)

Geplaatst
omdat het na enkele jaren wel mooi is geweest met IBH,

Jammer :crybaby: ....was een kei gave cache die bij mij nog altijd een hoge score had :angry:

Geplaatst

gelukkig is er nog wat uitstel voor IBH. we hebben er dankbaar gebruik van gemaakt. :thumbup:

• 3 years later...
Geplaatst

In september jl. zou mijn eerste Earthcache online gegaan kunnen zijn, ware het niet dat voor dat terrein teostemming verkregen diende te worden ?! Ze hadden daar een strict beleid over, en ik zou eind van het jaar wel hierop terug mogen komen - HOERA, HOERA !!!

Ondanks dat er dus NIET gegraven ging worden, alleen een foto met GPS bij het bord, waren ze zeer strict en resoluut in hun nee, HELAAS. Maar ze waren wel blij dat ik via deze officiele weg toestemming vroeg en stonden niet negatief hiertegen, alleen NU NOG NIET.

Onderlinge mails uitgewisseld na mijn telefoongesprek en in afwachting van de laatste maanden van het jaar om opnieuw contact op te nemen, ziet Mamma ONLANGS een MULTI verschijnen DOOR en OVER DAT TERREIN, GRRRRRRRRRRRRRR.

Ik snap dat bij de MULTI, NIET OP dat terrein iets verborgen ligt en ze geen toestemming hoefde te vragen bij de "beheerder", maar slechts bij de Gemeente voor waar hij dan wel verborgen zal liggen in de omgeving somewhere, maar MAMMA baalt stevig. Betrap me erop dat mijn gedachten er soms NOG naar afdwalen. Maar het aanschrijven van de cacheleggers heeft hierin ook weer geen zin. Als je WEL OVER een terrein gaat, maar NIET daar iets verstopt, tsjaaaa, kan gebeuren dan.

Dus JA, het is me overkomen ... hebik dus ook gestemd ... EN .... Het is NIET de eerste keer !!

FIXX was me ook al voor op eigen terrein, maar ja met zoveel ideeen en zo weinig tijd, kan het niet anders dat dit je overkomt.

In een poging om dit te "voorkomen" had ik zelf wel bedacht om tastbare plekken, bv. boom / brug etc. alvast te reserveren, in die zin, dat je er al iets plaatst met logrol. Alleen de Naam en coords al vastleggen, zonder dat ie gereviewed is, heeft ook geen zin, anders waren de twee voorgaande caches er nooit doorheen gekomen...

Kortom,

BAAL, BAAL !

IkbenMamma :dribble:

Wat mij betreft zou men op voorhand een cache met positie aan moeten kunnen melden bij Geocaching.com (Yotian Soldier) zodat men op voorhand de regels mbt de locatie kan controleren (afstand tot andere caches). Later, als de cache gelegd is zou dan de approval kunnen volgen op basis van de voltooide tekst. Hierdoor kan een ander die dezelfde locatie gekozen heeft (of te dichtbij) op voorhand in kennis gesteld worden.

zou dit iets zijn of sta ik in dit idee alleen?

Ik sluit me hier volledig bij aan dus, zou een uitkomst zijn !!!!

;) schitterend, in 1 woord: SCHITTEREND. Ik krijg er tranen van in de ogen, hier wordt met 1 berichtje in 1x gezegd wat ik al tijden vind en denk maar nooit heb durven zeggen :punk: Een kerel naar mijn hart!

En zonder gekheid: ik ben het compleet met Willie eens, ook over dat Zuid-Holland

Ik ben het ook met Willie eens, echter heeft hij het over VERSCHILLENDE caches in een gebied, prima !!!!!

Als je alleen op de vierkante meter HETZELFDE plekje aan je neus voorbij ziet gaan, terwijl je OP DE TOESTEMMING zit te wachten die je (NOG) niet kreeg, dan is dat beetje wrang. Ik weet : niet bij de pakken neerzitten, Mamma gaat ook gewoon verder, maar dit topic hè, Tsjaa, dan toch even vermelden.

Blijft jammer, en het ging erom, wat zijn je ervaringen hierin, dus bij deze.

Geplaatst
knip..

Je komt er natuurlijk wel op tijd achter als je netjes toestemming gaat vragen bij de eigenaar. Die zal dan vast melden dat hij twee dagen eerder ook al zo'n verdwaasde geocacher op bezoek had... :tooth:

Dat hoop je. Misschien vraag jij wel toestemming aan een ander dan je medecacher.

Ik hoop echt dat niemand 'mijn' plekje inpikt met het leggen van een cache. De cacheroute heb ik al uitgezet. Nu nog toestemming en een goede eindlocatie kiezen uit de 6 potiëntele (allemaal dicht bij elkaar in de buurt). Maar ondertussen heb ik wel flink de zenuwen er in.....

Geplaatst

Ik leg meestal een kokertje neer met een kleine notitie erin voor mijn mede cachers dat ik de intentie heb om op die plek een cache te plaatsen en contact met mij op te nemen als dit gaat conflicteren...

Zijn er meer die dit doen?

Geplaatst
Ik leg meestal een kokertje neer met een kleine notitie erin voor mijn mede cachers dat ik de intentie heb om op die plek een cache te plaatsen en contact met mij op te nemen als dit gaat conflicteren...

Zijn er meer die dit doen?

Dan moeten ze 'm maar net vinden, en dat terwijl ze niet naar een kokertje op zoek zijn? En op exact dezelfde plek een cache geplanned hebben....

Ik vindt het :tooth: al moeilijk genoeg om die krengen te vinden terwijl ik er wel naar op zoek ben.....

Serieus er zijn zoveel cacheplekjes in Nederland dat twee-cachers-op-dezelfde-plek-op-dezelfde-tijd wel toevallig is. Kan wel natuurlijk maar ik denk niet dat je je er heel erg druk ove rhoeft te maken.

Gast Team_Maju
Geplaatst

Gezien het tempo en hoeveelheid waarin nieuwe caches verschijnen, word de kans natuurlijk steeds groter dat een ander met zelfde gebied bezig is.

Als je echt denkt heeeee daar wil ik perse leggen... dan kijk wie in je omgeving woont en ook actief cachelegger is, en mail die even.

Geplaatst

Grappig om te lezen dat men ineens gaat reageren en antwoord gaat geven in een poll, en op berichten, van meer dan 4 jaar geleden. Erg gedateerd en eigenlijk al niet meer ter zake doend lijkt ineens dan weer actueel te worden.

Hahhahaha, 2003 toen er al zeker een aantal 100den caches in heel nederland lagen. Nu met meer dan 6000 caches lijkt het me gewoon logisch dat je als cachelegger een keer bent uitgepoept in gebieden waar het gewoon al vol ligt. Op is op. Vandaar ook dat er zo een paar keer per jaar de te lang op disabled staande caches gearchiveerd gaan worden. De mogelijkheid voor zo'n gearchiveerde cache om toch nog terug te komen blijft totdat iemand anders de cacheplek heeft aangevraagd. Indien de eigenaar van zo'n gearchiveerde cache dan niet snel genoeg reageert kan het dus gebeuren dat hij zijn plekkie kwijt is.

Grappig ook dat men in bewuste topic praat over caches dichtbij en die dan toch 500 meter verderop lagen. Toen bestond de regel van minimaal 0.1 mijl afstand houden nog niet eens, laat staan dat toen werd gekeken naar overlappende tussenpunten.

Als overlappenden tussenpunten een probleem zou gaan worden wat moet je dan met een cache die vandaag online is gekomen met een route van een totale lengte van 300 kilometer? Wie kan dat dan nog controleren?

Reserveren van een cacheplek is iets waar we echt nooit aan zullen toegeven. Het begint met het reserveren van één plekje en zal uitwassen naar het reserveren van een heel gebied zodat er uiteindelijk alleeen maar reserveringen liggen en geen caches en degene die het hele gebied heeft gereserveerd het alleenrecht zou hebben voor dat gebied. Iedereen moet kunnen begrijpen dat dit echt niet zal gaan werken.

Als een cache gereviewed wordt dan krijgt de reviewer van alle punten die te dicht in de buurt liggen een bericht. Ook van caches die nog niet ter review zijn aangeboden en dus nog in de maak zijn. Aangezien de reviewer daar maar weinig mee kan doen omdat vaak bij zo'n cache in aanmaak de additional waypoints niet zijn ingevuld en dus de werkelijke cacheplek bij types anders dan een Traditional nog niet bekend zijn, worden deze punten vaak genegeerd.

Toch gebeurt het een enkele keer, en dan moet je denken aan 1 op de 1000x, dat caches in eerste instantie worden afgewezen omdat er een andere cache voor dezelfde plek al in aanmaak is. Dus een cache dat al helemaal klaar is, wordt afgewezen omdat een cache met een ouder GCnummer voor dezelfde plek nog in aanmaak ligt. De eigenaar van de oudere GCnummer, de cache in aanmaak, krijgt dan een bericht van de reviewer wanneer hij denkt dat de cache online gaat komen.Duurt dit te lang en/of toestemming is nog niet geregeld, dan kan het zijn dat de cache die al klaar is, wel online gaat komen.

Caches in aanmaak, waar alleen maar de coördinaten bovenaan de cachepagina bekend zijn, anders dan Traditional, worden altijd genegeerd. Dat moet ook wel omdat je anders heen en weer blijft mailen en die gasten bij GC.com maar zo verzonnen hebben dat als "alles klaar is" de cache binnen 72 uur online kan zijn. Als we heen en weer moeten blijven mailen met eigenaren van caches in aanmaak, dan kan het weken duren eer caches online gaan komen, als het überhaupt al ooit online gaat komen. En dan te bedenken dat er cache-eigenaren zijn die nog dezelfde dag al gaan mailen naar een van de reviewers wanneer nu toch eindelijk zijn cache online komt omdat de cache al uren terug is aangevraagd..... Je moest eens weten hoeveel er rondlopen die nog steeds niet weten dat ook een reviewer van geocaching.com de caches reviewed in zijn eigen vrije tijd.

Zoals Megaheks in deze topic al schreef in 2003, als het je overkomt, dikke pech. Een optie voor iemand waarvan zijn gebied volgelegd is en een goed idee heeft voor een cache te dicht in de buurt, kan zijn om de cache-eigenaren in de omgeving, van caches die nodig aan onderhoud toe zijn, of al langer op disabled staan, te motiveren zijn cache te archiveren en zo zijn plekje over te nemen.

Wie zit er op te wachten om caches een houdbaarheidsdatum meet te geven in volgelegde gebieden? Na een jaar automatisch gearchiveerd en de plek is vrij voor een andere cache?

Ja, als je een supercache in gedachten hebt op een plek waar een flutcache ligt. Maar even zo goed komt er dan op de plaats van een supercache juist een flutcache te liggen. En wie bepaald dan of caches supercaches of flutcaches zijn? Supercache of flutcache, zo'n cache heeft een eigenaar en veel eigenaren zijn trots op hun kindje. Trouwens, de zogenaamde supercaches kunnen voor mij juist wel flutcaches zijn. Wil je oorlog in geocaching Nederland moet je met dit soort flauwekul gaan beginnen.

Voor geocaching.com is er immers maar een regel voor wat de defenitie van een geocache betreft. Het is een cache als er minimaal een doosje ligt dat een logrolletje kan herbergen.

Het is heel simpel, is jouw gebeid volgelegd, kun je lekker gaan cachen en hoef je je niet druk te maken om een eigen cache want die heb je niet.

Geplaatst
Ik hoop echt dat niemand 'mijn' plekje inpikt met het leggen van een cache. De cacheroute heb ik al uitgezet. Nu nog toestemming en een goede eindlocatie kiezen uit de 6 potiëntele (allemaal dicht bij elkaar in de buurt). Maar ondertussen heb ik wel flink de zenuwen er in.....
Jouw probleem is vrij simpel op te lossen. We hebben namelijk in het westen van de Betuwe al jaren geleden een clubje opgericht met actieve cacheplaatsers in de Betuwe. Wij houden elkaar allemaal redelijk goed op de hoogte met onze plannen. In de vakanties letten wij ook op elkaars caches. We zijn met ons clubje verantwoordlijk voor 80-90% van de geplaatste caches in ons deeltje van Nederland.

Mail me eens, Ik kan je in ieder geval vertellen of één van ons in jouw gebiedje plannen heeft.

tot cache,

team Wij Drie :thumbdown:

Geplaatst (bewerkt)
een cache die vandaag online is gekomen met een route van een totale lengte van 300 kilometer

:eek::eek: Linkje? :eek::eek:

bewerkt door smeule
Geplaatst

een cache die vandaag online is gekomen met een route van een totale lengte van 300 kilometer

:eek::eek: Linkje? :eek::eek:

Is voor mij op mijn tweewieler toch wat te ver. Het Rondje Nederland heeft mij teveel kracht gekost. :D

Remunj

Geplaatst
Toch gebeurt het een enkele keer, en dan moet je denken aan 1 op de 1000x, dat caches in eerste instantie worden afgewezen omdat er een andere cache voor dezelfde plek al in aanmaak is. Dus een cache dat al helemaal klaar is, wordt afgewezen omdat een cache met een ouder GCnummer voor dezelfde plek nog in aanmaak ligt. De eigenaar van de oudere GCnummer, de cache in aanmaak, krijgt dan een bericht van de reviewer wanneer hij denkt dat de cache online gaat komen.Duurt dit te lang en/of toestemming is nog niet geregeld, dan kan het zijn dat de cache die al klaar is, wel online gaat komen.

Mamma: Ik heb helaas over mijn reeds aangemelde, nog afwachtend voor goedkeuring zijn de Earthcache (LEES ER WERD GEEN TOESTEMMING VERLEEND VOOR DAT GEBIED !), geen mailtje als bovenstaand ontvangen hoor, maar dat ligt waarschijnlijk aan het volgende ...

Caches in aanmaak, waar alleen maar de coördinaten bovenaan de cachepagina bekend zijn, anders dan Traditional, worden altijd genegeerd.

Tsjaa, een Earthcache (Zie mijn topic hierboven) heeft maar één coord. bovenaan de pagina, dus jammer dat die dus dan wordt genegeerd... Want ik wist niet dat idd ook rekening werd gehouden met de reeds aangemelde nog te publiceren caches !

Blijft wrang voor Mamma !

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...