Spring naar bijdragen

Foxhunt.nl, De Digitale Vossenjacht


Peetee

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug zag een nieuwe dienst van .com het levenslicht: Geocaching Live.

 

Een van de eerste gedachten die bij mij op kwam was: "Wat kunnen we hier nou eigenlijk mee? Wat voegt dit toe aan het geocachen?".

Eigenlijk is dat niet zoveel. Oké, je kunt op het kaartje op de site zien waar een geocacher zich bevindt. Maar dat is het dan ook. Wat natuurlijk wél zou kunnen, is om er een cache mee te maken. Bv. Geef een geocacher een logboekje mee voor onderweg, laat hem/haar door medecachers opsporen en loggen. Maar goed, dat zou dan een soort van "Moving Cache" worden en die zijn op .com al een tijdje niet meer toegestaan.

Dus wat dan?

 

Nou, wat natuurlijk wel mogelijk is, is om de geocacher tijdens een tocht één of meer TB's mee te laten nemen. Zodat, als een mede-cacher de geocacher op weet te sporen, er toch een soort van logbare "beloning" is. Dit zou ook kunnen helpen bij de TB's op auto's e.d.

 

Maar goed, zo door redenerend kwam ik ook op het idee om er nog iets anders mee te gaan doen, namelijk om er een soort van Vossenjacht mee te gaan opzetten. Maar daar moet dan natuurlijk wel een soort van competitie voor worden opgezet. En bij .com zie ik zo gauw geen mogelijkheden, want als ik er al een cache-pagina voor op zou zetten dan zou die waarschijnlijk niet door de review komen omdat er niet een kistje op de coördinaten ligt.

Daarom heb ik besloten er zelf iets voor op te gaan zetten. Het resultaat is de website www.foxhunt.nl geworden.

 

Volgens mij kan deze nieuwe site een leuke aanvulling zijn op onze gezamenlijke hobby geocaching. Immers, we zijn met zijn allen toch al veel in de natuurgebieden te vinden (hoewel de vossenjacht natuurlijk ook goed in steden gespeeld kan worden), en het aan hebben staan van Geocaching Live op de smartphone tijdens de geocache-wandeling levert immers nauwelijks problemen op.

Daarentegen kan het voor medecachers wel een leuke extra uitdaging opleveren.

 

Ik nodig jullie graag uit om op Foxhunt.nl een kijkje te komen nemen. Op dit moment heb ik een drietal voorbeeld-vossen op de kaart gezet. Denk dus niet dat daar vandaag een vossenjacht aan de gang is!

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Peetee

 

dit is een heel leuk idee.

ik heb ook met deze ideeën rond gelopen.

maar dan vanuit het programma Track R.

 

nou heb ik de pech dat ik geen websites kan bouwen dus had ik het laten lopen.

 

zal eens kijken wat ik hier bij jou ga doen.(de vos of de hunter)

ik kan er eigenlijk niet uit halen hoe lang je minimaal online moet zijn .

en of onbeperkt online moet zijn.

 

je kan natuurlijk met 130 over de snelweg scheuren,

of achter de vos aanlopen als ze een multi doen maar dat is niet de bedoeling .

 

ik ga eerst ff kijken of ik geocache live ook naast mijn al bestaande programmaatjes kan laten draaien.

 

je hoort nog van mij !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een leuk idee, maar vooral leuk dat we meteen kunnen 'zien' wat je bedoeld. Maakt het allemaal meteen duidelijker. ;)

 

Leuke manier om eens wat cachers te ontmoeten en geeft weer een extra dimensie aan het spel.

 

Perfect dat iedereen kan kiezen wat ie wil, niet meedoen, jagen of gejaagd worden!!!!

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Site ziet er goed uit ;) Leuk van opzet en mogelijkheden. Of het daadwerkelijk wat is ... ieder zijn ding he.

Lijkt me wel wat om eens een event in een stad te doen met meerdere vossen en jagers ofzo en als afsluiting samen wat eten/drinken.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar dan vanuit het programma Track R.

Ik spreek hier over Geocaching Live, maar Trackr wordt ook ondersteund.

 

zal eens kijken wat ik hier bij jou ga doen.(de vos of de hunter)

Je kunt beide zijn. De ene keer de vos, de andere keer jager. Als vos organiseer je een éénmalige vossenjacht. Je kunt er wel meerdere organiseren.

Als jager doe je aan meerdere vossenjachten mee.

ik kan er eigenlijk niet uit halen hoe lang je minimaal online moet zijn .

en of onbeperkt online moet zijn.

Dat bepaal je zelf. Maar minimaal anderhalf tot twee uur lijkt mij redelijk. Je moet de jagers immers de kans geven te te vinden.

je kan natuurlijk met 130 over de snelweg scheuren,

of achter de vos aanlopen als ze een multi doen maar dat is niet de bedoeling .

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat je een vos klem rijdt op de snelweg. ;) En als de vos net met een multi bezig is, dan mag je natuurlijk achter hem aan lopen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Site ziet er goed uit ;) Leuk van opzet en mogelijkheden. Of het daadwerkelijk wat is ... ieder zijn ding he.

Lijkt me wel wat om eens een event in een stad te doen met meerdere vossen en jagers ofzo en als afsluiting samen wat eten/drinken.

 

grtzz

Precies! Ieder zijn ding ... Of je het wel of niet leuk vindt zul je moeten uitzoeken. Bovendien, heel veel cachers beschikken (nog) niet over zo'n smartphone, dus het zal vooraleerst geen storm gaan lopen. Maar we hebben de tijd! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het idee wel leuk. Wat voor apparatuur heb je nodig naast je gps? Zitten op mijn simpele prepaid mobieltje ook de functies die je nodig hebt om dit spel te kunnen spelen?

Je (evt. prepaid) mobieltje moet wel iets kunnen. Hij moet voor gebruik van Geocaching Live gps aan boord hebben en een dataverbinding (internetverbinding) op kunnen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PeeTee, iets zegt mij dat we over een tijdje toch weer moving caches gaan krijgen met deze techniek. Want "tikkie, ik heb je gevonden", is vast niet genoeg voor de gemiddelde cacher. Van mij mag Kralenfee dan weer als eerste online komen via haar mobieltje ;) .

Nou, Prof X, eigenlijk denk ik dat dus ook. Want daar leent GeoLive zich juist heel erg voor. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat men deze techniek introduceert zonder daar vervolgens iets mee te doen.

 

Maar goed, voorlopig is dat er nog niet en gaan we dus zelf iets opzetten. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grappig idee ;)

 

eerste hunt geplaatst!

Ik zag hem net voorbij komen, dus voor alle jagers in het westen van het land: happy hunting! :blink:

 

Nog even ter verduidelijking:

De VOS heeft een mailtje toegestuurd gekregen met daarin o.a. een FOXcode. Hij neemt deze code mee op de door hem/haar opgezette vossenjacht. Het is díe code die de JAGER moet hebben om de vondst ("catch") te kunnen loggen, samen met de eigen HUNTERcode, die bij inschrijving als jager per mail toegestuurd hebt gekregen. Bewaar die Huntercode sowieso goed, want daar die heb je steeds weer nodig om ook latere vossenjachten te loggen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee, ook ik heb me vooraleerst als jager ingesteld. Ik zie dat ik er op 2 kan gaan jagen het komende uur.

 

Zover ik kan volgen nog niemand die achter de twee vossen aan zit :blink:

 

Zal wel komen omdat de site er nog geen 24 uur is, Maar zeker een spel met meerwaarde in geocaching en potentie.

(Denk wel dat groundspeak ook deze richting op wil)

 

Succes, ik vog het vannaf thuis. en later in het veld ;)

 

Fanky639

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...