Spring naar bijdragen

Foxhunt.nl, De Digitale Vossenjacht


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb deze telefoon niet kunnen vinden op de site waar staat welke toestellen allemaal geschikt zijn.

Tja, zou natuurlijk kunnen dat jouw toestel (nog) niet geschikt is voor GL.

 

Heb je ook de alternatieven geprobeerd?

1) For phones with the location API (most recent devices):

http://live.geocaching.com/dl/1 2) If the installation fails try the unsigned vesion of 1):

http://live.geocaching.com/dl/3

 

3) If the application fails to run (missing JSR179, location api), try this URL:

http://live.geocaching.com/dl/2

4) Or the un-signed version of 3), try this URL:

http://live.geocaching.com/dl/4

 

If your device is not listed above, it does not mean it will not work. It does mean however, that you will be amongst the pioneers to try it out. Let us know how it went.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus met Google en TrackR ziet de vos de hunter niet aankomen? Dat lijkt me minder leuk. De vos kan ze dus niet proberen te ontlopen.

Klopt. Zoals de site nu is opgezet ziet de vos de jagers met Trackr en Google niet aankomen. Dat zou op zich wel kunnen, maar dan moet je met de "Vrienden"-functie gaan werken en dan moet je dus 06-nummer met elkaar gaan uitwisselen. En dat lijkt mij minder gewenst. Vandaar dat ik voor deze werkwijze heb gekozen.

 

Maar ik ben het met je eens. Ik denk dat het voor de vos leuker is dat hij de jagers aan kan zien komen.

 

Euh.....klein vraagje. Ik weet dat je je mobieltje kunt aanmelden via Trackr en dat je traceerbaar bent. Je bent sowieso traceerbaar, maar alleen voor de AIVD en dergelijke instanties :thumbup: Maar je had het over geocaching live waarvoor je een mobieltje met GPS en internet verbinding nodig hebt. Maar moet die dan voortdurend verbinding hebben? Oftewel, wat zijn de kosten die daaraan zijn verbonden? Lijkt me een dure gadget :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad moet de telefoon "constant" verbinding hebben met GPS en internet.

Als er een GPS ontvanger op je telefoon zit, is probleem 1 opgelost.

Verder een onbeperkt internet abbo afsluiten (meestal 10 euro per maand) en probleem 2 is ook opgelost :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus met Google en TrackR ziet de vos de hunter niet aankomen? Dat lijkt me minder leuk. De vos kan ze dus niet proberen te ontlopen.

Klopt. Zoals de site nu is opgezet ziet de vos de jagers met Trackr en Google niet aankomen. Dat zou op zich wel kunnen, maar dan moet je met de "Vrienden"-functie gaan werken en dan moet je dus 06-nummer met elkaar gaan uitwisselen. En dat lijkt mij minder gewenst. Vandaar dat ik voor deze werkwijze heb gekozen.

 

Maar ik ben het met je eens. Ik denk dat het voor de vos leuker is dat hij de jagers aan kan zien komen.

 

Euh.....klein vraagje. Ik weet dat je je mobieltje kunt aanmelden via Trackr en dat je traceerbaar bent. Je bent sowieso traceerbaar, maar alleen voor de AIVD en dergelijke instanties :thumbup: Maar je had het over geocaching live waarvoor je een mobieltje met GPS en internet verbinding nodig hebt. Maar moet die dan voortdurend verbinding hebben? Oftewel, wat zijn de kosten die daaraan zijn verbonden? Lijkt me een dure gadget :blink:

 

 

Inderdaad moet de telefoon "constant" verbinding hebben met GPS en internet.

Als er een GPS ontvanger op je telefoon zit, is probleem 1 opgelost.

Verder een onbeperkt internet abbo afsluiten (meestal 10 euro per maand) en probleem 2 is ook opgelost :lol:

 

Het overgrote deel van de mensen die in het bezit zijn van telefoons waarmee je dit spel kan uitvoeren hebben denk ik wel onbeperkt internet.

En als je mobiel internet regelmatig gebruik dan hoef je het voor de prijs van een onbeperkt abonnement niet te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad moet de telefoon "constant" verbinding hebben met GPS en internet.

Als er een GPS ontvanger op je telefoon zit, is probleem 1 opgelost.

Verder een onbeperkt internet abbo afsluiten (meestal 10 euro per maand) en probleem 2 is ook opgelost :thumbup:

Klopt. Ik heb een prepaid account bij mijn provider met aanvullend zogenaamd Zorgeloos Internet voor € 9,50 per maand.

Nadeel van prepaid is dat je het elke maand moet verlengen. Maar je houdt zo wel overzicht over de kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even zitten denken of ik deze reactie wel of niet mag geven maar gezien de ontwikkeling van dit draadje doe ik het toch.

Voor dit onderdeel heb je geen abonnement nodig. Er zijn diverse aanbieders die prepaid aanbieden met internet toegang.

Simyo is er daar een van die voordelig uit de testen komt. Voordeel van de prepaid formule is dat je er ook alleen maar voor betaald als je aan het cachen bent en niet voor al die andere momenten dat je je gsm bij je hebt.

Ik zou zeggen google een beetje en vergelijk.

Verder nog een tip. Je hebt niet perse de duurste van het duurste aan telefoontjes nodig.

Als je al een gps gebruikt die ook bluetooth ondersteund zou het zo maar kunnen dat je hem als externe ontvanger voor je gsm of pda kunt laten fungeren.

Ook heb je tegenwoordig voor rond de 50 euro externe gps ontvangers die aan je sleutelhanger hangt, dit in combi met een pda of gsm met bt en je komt al een heel eind.

 

Denk dus niet dat je deze leuke variant niet zou kunnen doen als je geen duur mobieltje hebt. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je voor deze vossenjacht een applicatie nodig hebt, wil ik Geocaching Live op mijn Experia zetten, maar hij heeft aan dat ie de data pack niet kan openen. Of kan ik beter een google landitude of trackr gebruiken ?

 

gr wendy

Ik weet niet wat voor besturingssysteem de Experia heeft, maar je probeert niet per ongeluk de Windows mobile versie te installeren i.p.v. de Mobile phone versie. Of andersom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je voor deze vossenjacht een applicatie nodig hebt, wil ik Geocaching Live op mijn Experia zetten, maar hij heeft aan dat ie de data pack niet kan openen. Of kan ik beter een google landitude of trackr gebruiken ?

 

gr wendy

Ik weet niet wat voor besturingssysteem de Experia heeft, maar je probeert niet per ongeluk de Windows mobile versie te installeren i.p.v. de Mobile phone versie. Of andersom?

Er zit windows mobile op en ik heb de software van windows mobile erop gezet. Maar het werkt niet.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien je voor deze vossenjacht een applicatie nodig hebt, wil ik Geocaching Live op mijn Experia zetten, maar hij heeft aan dat ie de data pack niet kan openen. Of kan ik beter een google landitude of trackr gebruiken ?

 

gr wendy

Ik weet niet wat voor besturingssysteem de Experia heeft, maar je probeert niet per ongeluk de Windows mobile versie te installeren i.p.v. de Mobile phone versie. Of andersom?

Er zit windows mobile op en ik heb de software van windows mobile erop gezet. Maar het werkt niet.

 

gr wendy

 

Ik heb hetzelfde toestel en bij mij werkt het wel. Het staat in een mapje en vanuit dat mapje start ik ook het programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf aangemeld als vos en ik zal me schuilhouden in de duisternis!

 

Een prachtgebied voor vossen. Die vierkante perceeltjes zijn hopeloos voor een hunter als ie een slimme vos wil vangen. Ik ga me beraden of ik een poging ga wagen. Kan ik meteen mn nieuwe fenix testen. Mag je hier s'avonds lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf aangemeld als vos en ik zal me schuilhouden in de duisternis!

 

Een prachtgebied voor vossen. Die vierkante perceeltjes zijn hopeloos voor een hunter als ie een slimme vos wil vangen. Ik ga me beraden of ik een poging ga wagen. Kan ik meteen mn nieuwe fenix testen. Mag je hier s'avonds lopen?

 

Ik probeer de gebieden te vermeiden waarbij het niet toegestaan is er na zonsondergang te komen. Nog meer hunters?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...