Spring naar bijdragen

Foxhunt.nl, De Digitale Vossenjacht


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het koste wat moeite maar heb de oplossing voor mijn eenvoudige nokia met "bleu tooth" juist een BT muis en in de toepassingen folder van het toestel de software van Geocaching live en ik kwam ook dit tegen... http://www.nav4all.com/site2/www/enguk/ins...30i.php?m=6230i erg handig om te proberen

 

dus nog maar FFF (BTmuis laden want die was leeg) en we kunnen op pad :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de volledigheid toch even ook een waarschuwing (met dank aan JandeBehanger):

In de Nederlandse grensstreek zijn de buitenlandse zenders vaak veel sterker dan de Nederlandse zenders. Met een gsm abo loop je dan de kans om aan het einde van de maand voor een nare verrassing komen te staan; met een prepaid verdwijnt slechts je beltegoed als sneeuw voor de zon. De datakosten in het buitenland zijn veel hoger dan je hier in Nederland gewend bent.

 

Daarom: Laat je gsm in de grensstreek niet automatisch een netwerk kiezen, maar doe dit handmatig.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij spelen dit spel vaak met de Verkenners bij de scouting. Dus misschien heb je er wat aan.

 

Alle kinderen krijgen een kaartje mee (plattegrond) van de wijk, met daarop op elk kruispunt een nummer.

We hebben een bassispost. Deze heeft beschikking over een laptop met internet. Hier openen we het kaartje van trackr. Hiernaast ligt ook een kaartje met nummers van de kruispunten.

Mister(s) X heeft dan een mobiele telefoon bij zich (met internet) met trackr. Zo kan de basis post zien waar ze zich bevinden

Dit wordt door middel van porto's door gegeven aan de kinderen. (in het begin niet gelijk het goede kruispunt noemen, anders is mr X te snel gepakt)

Ook mister X heeft een porto, met headset en ook een kaartje. Hierdoor hoort hij wat de basispost zegt en kan dan aktie ondernemen.

Het leukste is om iemand mr X te laten spelen, die niet bekend is bij de groep.

 

Wij spelen dit z'n 2 uur. Binnen deze tijd is mr X te vangen.

Wel omdat je steeds sneller door gaat geven waar mr x zich bevind.

Echter blijft er een vertraging in Mr X, Trackr, basispost en kinderen zitten.

 

Wel een erg leuk spel

 

Voor meer info/foto's en filmpjes kan je hier klikken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het ogenblik lijkt de website volkomen onbereikbaar. Trouwens ik heb bij deze provider 4 websites, en ik kan ze geen van alle bereiken. Ook het domein van de provider zelf (www.vevida.nl) is onbereikbaar.

 

Excuses voor de overlast.

 

09.53 uur: Hij lijkt nu terug te zijn! ;)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Krijg het nog steeds niet voor elkaar met een Nokia 6234 om deze met GCL te laten werken krijg steeds "ongeldige applicatie" de Bleu tooth muis communiceert prima met de 6234....

 

op mijn oude 6230i lukte het wel om GCL te installeren had alleen geen ruimte meer voor de maps

 

 

wie helpt????? :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 7 months later...

Omdat het foxhunten het eerste jaar niet echt van de grond is gekomen, heb ik besloten om de opzet van de site om te gooien. In de nieuwe opzet is een groot aantal virtuele vossen 24 uur per dag / 7 dagen in de week onderweg in gebieden, verspreid over alle provincies in Nederland en België.

Met behulp van de software die op de site wordt genoemd, geïnstalleerd op je smartphone, zijn deze vossen te vangen. Hierbij is het doel van het spel om de vossen te benaderen tot op een afstand van minder dan 50 meter. Lukt dat jou, dan krijg je van de vos geheel automagisch een vossencode toegespeeld waarmee je de vangst op de site kunt loggen.

 

Een kleine groep mensen is nu een paar weken aan het testen, en alles lijkt nu naar behoren te werken. De site is nog niet af, er komen ook nog andere soorten vossen die zich in een kleiner gebied (een natuurgebied) ophouden, en ook is het de bedoeling dat de levende "vossen" (zeg maar: het spel in zijn eerste opzet) terugkomen.

 

Ik zou zeggen: Bekijk de site, en probeer het eens. Het lijkt mij een leuke aanvulling op het cachen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zeker de bedoeling. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik die het beste kan inpassen in de nieuwe opzet. Want hoewel qua uiterlijk aan de site niet veel veranderd is, is er aan de achterkant nogal wat verbouwd.

 

Maar het gaat dus zeker terugkomen.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...