Spring naar bijdragen

Waarom Ook Tijd Loggen?


Eeden

Aanbevolen berichten

En wat denken jullie in het geval van een nieuwe cache.

De eerste logger op GC.com hoeft niet de eerste logger te zijn in het logboekje.

In het boekje kan het niet missen wie de eerste is, maar de legger van de cache heeft geen constant zicht op het boekje.

Achteraf kan de legger datgene vergelijken met wat er in het boekje staat en op GC.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En wat denken jullie in het geval van een nieuwe cache.

De eerste logger op GC.com hoeft niet de eerste logger te zijn in het logboekje.

In het boekje kan het niet missen wie de eerste is, maar de legger van de cache heeft geen constant zicht op het boekje.

Achteraf kan de legger datgene vergelijken met wat er in het boekje staat en op GC.com.

 

Nou als er iemand op .com als eerste zou loggen terwijl die helemaal niet in het logboekje zijn naam heeft gezet zou toch echt wel de eerste ECHTE logger aan de bel trekken. Dat is de zekerheid die je hebt dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat denken jullie in het geval van een nieuwe cache.

De eerste logger op GC.com hoeft niet de eerste logger te zijn in het logboekje.

In het boekje kan het niet missen wie de eerste is, maar de legger van de cache heeft geen constant zicht op het boekje.

Achteraf kan de legger datgene vergelijken met wat er in het boekje staat en op GC.com.

 

Nou als er iemand op .com als eerste zou loggen terwijl die helemaal niet in het logboekje zijn naam heeft gezet zou toch echt wel de eerste ECHTE logger aan de bel trekken. Dat is de zekerheid die je hebt dan.

 

Ik heb wel meegemaakt dat iemand zijn logje halverwege de logrol zette. een tijd invulde een paar minuten voor dat ik de cache vond, en vervolgens de FTF claimde.

 

't zou natuurlijk kunnen dat ik die log over het hoofd heb gezien, want je gaat natuuurlijk niet in een verder maagdelijke logrol kijken of er soms misschien iemand ergens halverwege z'n logje heeft gezet ipv gewoon op 't eerste blaadje.

Hij was wel de eerste op gc met loggen, dus nou ja wie weet. Maar wie hou je dan voor de gek denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik noteer vrijwel altijd de tijd van de vondst op de logrol of in het logboek; enerzijds uit respect voor de cachelegger en anderzijds voor de achterop komende collega. Daar heb ik onlangs bij de fietstocht Noorder Rondrit nog een heel leuk contact aan overgehouden met een stel dat vlak achter mij aan bleek te komen en een tandje heeft bijgeschakeld om me te kunnen ontmoeten. Binnenkort gaan we met ons drietjes cachen!

 

Groetjes,

Vagebond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad erg leuk om te zien of een ander cacheteam dezelfde route loopt als jij. Of kruisen ook leuk zie dan later weer bij het online loggen. En het allerleukste is om de andere cachers tegen te komen levert altijd een leuke geoklets op.

Al die nicknames zijn leuk voor de anonimiteit maar een gezicht achter de naam is toch ook wel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Afgelopen augustus hebben wij in Canada gecacht (in de staat Quebec): daar schrijft echt niemand de tijd op het logrolletje... en dan weten ze nog veel meer ruimte in te nemen dan ons! Maar ja, wij schrijven ook zo pietepeuterig dat we met 2 regels incl. tijdvermelding op een micro-logrol staan. Aan ons ligt het dus niet dat een rolletje vol staat! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf schrijf ik ook altijd de tijd bij mn log, ik vind het nl een leuke wetenswaardigheid voor de cachelegger.. kan deze als hij/zij wilt wat statistiekjes maken over wanneer de piektijden zijn van de vondst of de cache..

 

er zullen ongetwijveld mensen zijn die dat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik altijd geleerd heb is "tijd is geld".

Daarom zet ik de tijd maar niet bij mijn logs, het moet wel betaalbaar blijven.

 

Ik zet alleen de tijd erbij als ik voor FTF ga dan krijg je nooit gezeik achteraf. Voor de rest log ik met datum en naam. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...