Spring naar bijdragen

Waarom Ook Tijd Loggen?


Eeden

Aanbevolen berichten

Ik kwam laatst een paar caches tegen waarvan de logrolletjes praktisch helemaal vol waren.

Omdat ik van ver kwam en geen mogelijkheid had snel nog eens terug te komen heb ik nog net op een klein leeg stukje kunnen loggen.

Ik snap natuurlijk wel dat het niet altijd goed uitkomt om zo'n rolletje even snel te vervangen, maar ik vroeg me toen wel een ding af:

Waarom moet er ook een tijd gelogt worden? Als je dat niet zou doen heb je nl. veel meer ruimte voor logjes en hoeft die logrol ook niet zo vaak vervangen te worden.

Ik ben natuurlijk pas nieuw met deze verslaving :thumbup: , dus ik zie het nut van de tijd loggen niet in, maar misschien is er wel een reden.

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ach, waarom niet. Zoveel ruimte bespaart dat nu ook weer niet. Als er geen speciale ruimte op het rolletje voor gereserveerd is, krabbel ik het er toch bij. In het veld vind ik het wel leuk om te zien of er iemand vlak voor mij is geweest. Of dat we misschien eenzelfde route lopen o.i.d. Ik doe dat normaal gesproken ook bij de logjes op de site. Omdezelfde reden zou je dan de datum ook achterwege kunnen laten. Alleen je naam en de rest op de site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeten, moeten. Er is geen moeten. Je logt wat je loggen wil. Als de cache-eigenaar een sjabloontje gebruikt waar ook de tijd bij staat, zal hij dat wel leuk vinden om te lezen. Sommigen, zoals ik, vinden het gewoon leuk om te zien of je voorgaande cachers net hebt gemist of dat ze lang geleden langs kwamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het ook geen kwestie van moeten.

Ook trouwens nooit ergens zien staan dat dat zou "moeten".

 

In ca 80% van de logs die ik in het fysieke logboek schrijf, schrijf ik ook het tijdstip erbij.

Waarom?

Eigenlijk alleen maar omdat als ik zelf ergens kom en zie dat iemand anders dezelfde dag ook bij die cache is geweest, ik het leuk vind om te zien hoeveel tijd er tussen die twee bezoekjes lag.

De datum schrijf ik overigens wel (bijna) altijd in het logboekje.

 

Als ik thuis log op internet is mijn log veel uitgebreider dan die in het logboekje, omdat dat de handigste manier is om de owner en potentiele toekomstige bezoekers te laten weten hoe zijn cache bevallen is en wat er verder nog voor leuks gebeurde tijdens het cachen.

Aangezien ik de tijd niet in een eigen systeem noteer zul je die in nog geen 10% van mijn onlinelogs weergegeven zien.

Hooguit een aanduiding in de trand van "vroeg in de avond", "na werktijd" of iets dergelijks.

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ... Ok, niks moet natuurlijk.

Maar voor de cache eigenaar lijkt het mij wel handig dat er een datum op staat, (ivm het terugvinden of de internetloggers ook echt fisiek gelogt hebben) maar die tijd neemt toch meestal één derde van de ruimte in en het lijkt mij voor de eigenaar prettiger als hij minder vaak zo'n rolletje hoeft te vervangen.

En wat doen jullie in het geval van een vol rolletje op een plek waar je niet zo snel weer zal komen?

Toch gewoon op internet loggen, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zorgen dat je altijd zelf even papier bij je hebt om op een los papiertje je log te schrijven en in de cache box te doen... mocht hij vol staan! En even in je log (op internet) aangeven dat de cachelegger zijn logrolletje even moet vervangen.

bewerkt door Jorienepien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach veel ruimte neemt datum en tijdstip niet extra in beslag, zeker gezien de verschillende handschriften, groot en klein, zal de besparing minimaal zijn. Tevens zijn het ook gegevens waar de cachelegger rekening mee moet houden, het vaker moeten verversen van het log rolletje.

 

Ik zelf lees ook altijd graag de logs van anderen met datum en tijdstip. Geeft een completer beeld van de bezoekers die zijn geweest.

Daarbij komt nog dat de term logboek, logrolletje etc eigenlijk al genoeg zegt. In een log worden gebeurtenissen altijd opgeschreven voorafgaand aan datum en tijd en met vermelding van de naam van de persoon die de log invult.

Het algemene doel van een logboek is dat later teruggelezen kan worden wat er precies gebeurd is op een bepaald moment. Op het moment van opschrijven is dus nog niet bekend wat men later terug wil lezen. Het is dus van groot belang dat alle details in het logboek terecht komen, zodat men later niets mist. bron: wikepedia

 

Dus wat mij betreft lekker loggen met naam, datum en tijdstip en eventuele op en aanmerkingen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zorgen dat je altijd zelf even papier bij je hebt om op een los papiertje je log te schrijven en in de cache box te doen... mocht hij vol staan! En even in je log (op internet) aangeven dat de cachelegger zijn logrolletje even moet vervangen.

 

Meestal heb ik mijn fototoestel bij me. Dan maak ik een foto van het volle logrolletje als ik er echt niets mee bij kan schrijven. Deze plaats ik dan bij mijn log op het net met de melding dat het prettig zou zijn wanneer het logrolletje snel vervangen zou worden voor de volgende bezoekers van de cache. Maar meestal is er op een vol rolletje ergens wel een open plekje te vinden voor het plaatsen van mijn cache naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On topic:

Heel fijn als men de tijd noteert op de logrol, leuk om te zien wie je net voor is geweest, zeker in het buitenland. Wij maakten mee dat we telkens ongeveer een uur na een andere Nederlandse cacher logde, helaas niet in kunnen halen. Toch leuk zo'n cacherhunt. :thumbup:

 

Off topic:

Ik heb logrolletjes gezien, die aan de voorkant, de achterkant, op zijn kant en zelfs aan de zijkant waren beschreven.

 

Als er ergens ook maar 1 wit plekje te zien is, is ie volgens sommigen blijkbaar nog niet vol en hoeft men hem ook niet te vervangen.

 

Op zich ook wel leuk, om een log te zien, van een zo radeloze cacher op zoek naar een plekje, dat ie zijn log uiteindelijk op de zijkant vd de logrol heeft gezet!

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij opvalt is dat er op logrolletjes bijna nooit ruimte is om je mobiele nummer te noteren.

De logboekjes bieden die mogelijkheid wel maar op de micro's en nano's helemaal, is het erg lastig.

 

Als de tijd erop staat kun je inderdaad zien of er andere cachers net voor je zijn geweest.

Het is dan handig als het mobiele nummer erbij staat zodat je even kunt bellen om samen verder te gaan cachen bijvoorbeeld.

 

Dus hierbij het verzoek aan iedereen om naast de tijd ook je mobiele nummer te noteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja was leuk geweest als we samen verder hadden kunnen cachen, maar het lot heeft anders bepaald. Of het gemis aan telefoonnummer, het is maar hoe je het bekijkt.

 

Tijd voor een telefoonlijst met alle mobiele nummers van alle cachers! :thumbup:

zie noodlijst (die ik altijd bij me heb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...