De GEO Ridders Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 1 van mijn caches, een mystery, is geript. De locatie is nu bekend en ik wil hem herplaatsen op een afstand tussen 100 en 150 mtr van de oorspronkelijke locatie. De begin coordinaten blijven gelijk. De puzzel kan ik eenvoudig uitbreiden, maar hoe met de nieuwe locatie om te gaan. Toestemming locatie is wel aanwezig. Ik kan even niets vinden hoe dit officieel moet gebeuren binnen geocaching richtlijnen en regels. Wie weet hier het antwoord op ? Alvast bedankt, Marco
GuitarArnie Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Pas had ik iets soortgelijks bij de hand. Ik merkte toen dat aanpassen van de coords met enkele honderden meters niet leidde tot nieuwe review. Waarschijnlijk is er een bepaalde grens ingesteld waarbinnen je mag verplaatsen? Verbaasde mij wel trouwens, maar je kunt dus 'gewoon' aanpassen.
Team Professor X Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Bij mijn weten is er niets veranderd. Maar je mag maar eenmalig een kleine 100 meter verplaatsen. Wil je meer moet de reviewer het voor je doen. Als het niet lukt staat ook geschreven op het scherm dat je kontakt met de reviewer moet opnemen. Ga je vaker achter elkaar kleine stapjes doen dan is de cache niet meer goedgekeurd. immers, de cache is online gekomen doordat het goedgekeurd is voor die ene plek.Doe je een kleine wijziging vaker dan kun je er zeker van zijn dat gc.com de reviewer gaat vragen uit te zoeken waarom de cache een moving cache lijkt te gaan worden. Zie ook deze reactie van Kruimeldief/ NL reviewer, pas geleden.
De GEO Ridders Geplaatst 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst 21 augustus 2009 Bij mijn weten is er niets veranderd. Maar je mag maar eenmalig een kleine 100 meter verplaatsen. Wil je meer moet de reviewer het voor je doen. Als het niet lukt staat ook geschreven op het scherm dat je kontakt met de reviewer moet opnemen. Ga je vaker achter elkaar kleine stapjes doen dan is de cache niet meer goedgekeurd. immers, de cache is online gekomen doordat het goedgekeurd is voor die ene plek.Doe je een kleine wijziging vaker dan kun je er zeker van zijn dat gc.com de reviewer gaat vragen uit te zoeken waarom de cache een moving cache lijkt te gaan worden. Zie ook deze reactie van Kruimeldief/ NL reviewer, pas geleden. Volgens mij gaat het hier om de listing coordinaten, want hoe kunnen de coordinaten ve mystery nu door gc.com gecheckt worden? Oké, ik heb ze in een hidden WP staan, wordt die gecontrolereerd? Als ik die aanpas, wie merkt dat ? Mail sturen naar kruimel ..... die leest de mail niet meer. En via twitter dan lezen anderen deze ook ... Hoe moet ik dit nu officieel doen? Marco
team nessa Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Via een direct message op twitter leest niemand anders het.
kalkendotters Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Volgens mij gaat het hier om de listing coordinaten, want hoe kunnen de coordinaten ve mystery nu door gc.com gecheckt worden? Oké, ik heb ze in een hidden WP staan, wordt die gecontrolereerd? Als ik die aanpas, wie merkt dat ? Mail sturen naar kruimel ..... die leest de mail niet meer. En via twitter dan lezen anderen deze ook ... Hoe moet ik dit nu officieel doen? Marco Er zijn geen officiele regels voor dus doe je gewoon: - Zorg dat op de nieuwe locatie de toestemming in orde is - Wijzig het hidden final-waypoint naar de nieuwe lokatie - Check of je door de wijziging niet per ongeluk binnen de 160m van een andere cache (of zijn/haar waypoints) komt - ga verder met je leven :-)
De GEO Ridders Geplaatst 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst 21 augustus 2009 Volgens mij gaat het hier om de listing coordinaten, want hoe kunnen de coordinaten ve mystery nu door gc.com gecheckt worden? Oké, ik heb ze in een hidden WP staan, wordt die gecontrolereerd? Als ik die aanpas, wie merkt dat ? Mail sturen naar kruimel ..... die leest de mail niet meer. En via twitter dan lezen anderen deze ook ... Hoe moet ik dit nu officieel doen? Marco Er zijn geen officiele regels voor dus doe je gewoon: - Zorg dat op de nieuwe locatie de toestemming in orde is - Wijzig het hidden final-waypoint naar de nieuwe lokatie - Check of je door de wijziging niet per ongeluk binnen de 160m van een andere cache (of zijn/haar waypoints) komt - ga verder met je leven :-) Doe ik. Marco
jarish Geplaatst 27 augustus 2009 Geplaatst 27 augustus 2009 Ik heb dat gisteren dus ook gehad.. Ik had een cache liggen maar die is geript helaas... gisteren heb ik de cache plaats veranderd... klein rekensommetje erbij en weer online .. Het is gewoon gelukt.. geen rare berichten ofzo.. Neem aan dat het gewoon okey is.. en nu maar hopen dat hij gewoon blijft liggen ik heb trouwens niet alleen de cache plaats veranderd maar ook de grote.. het was een tupperware bakje en nu een filmrolletje gr
Hasta12 Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Hallo, Nog voordat ik mijn 1e cache kan laten reviewen is de eindstash dus al geript!Alles staat "klaar" cache formulier ( moet vinkje voor reviewers nog aanzetten) WP's liggen er, toestemming is goed geregeld etc. Afgelopen woensdag 1e team proeflopers zeer enthousiast, gisteren 2e team en toen was de omkist en cache dus al verdwenen! Veel tijd besteed aan deze eindstash, was volgens de 1e proeflopers ook leuk en speciaal, betreffende box ook voldoende van merktekens voorzien enz. Maar wat nu te doen.. eigenlijk wil ik de cache niet opgeven, da's zonde van het werk. Maar om nu een nieuwe box in dezelfde omgeving, maar dan een paar 100m elders te plaatsen lijkt me eigenlijk ook niks, want de rippers weten nu dat er wat te "halen"valt? Ik vermoed dat de box bij toeval is ondekt door kids die in dat bos spelen (we hebben niemand gezien, niet tijdens het uitzetten en ook niet bij het proeflopen, het is juist een deel v.h. bos waar niemand komt, dachten we) hoewel de box zeer degelijk verstopt was. Voor mijn gevoel is het dan gewoon wachten tot je 2e box geript word. Heeft iemand hier ervaring mee? Henk
BigFurryMonster Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Gegeven je informatie (weinig verkeer, geen hangplek e.d.) lijkt de kans me groter dat het een toevals-rip betreft dan een structurele. Probeer een manier te vinden om de box nog beter te verstoppen, en beter nog, zorg dat-ie gecamoufleerd is. Een blauwe doos in een groen bos valt, hoe goed verstopt, op den duur op omdat je verstopmethode onderhevig is aan natuurelementen. Een groene box hoeft dan niet meteen op te vallen.
globe_explorer Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Hallo,Nog voordat ik mijn 1e cache kan laten reviewen is de eindstash dus al geript!Alles staat "klaar" cache formulier ( moet vinkje voor reviewers nog aanzetten) WP's liggen er, toestemming is goed geregeld etc. Afgelopen woensdag 1e team proeflopers zeer enthousiast, gisteren 2e team en toen was de omkist en cache dus al verdwenen! Veel tijd besteed aan deze eindstash, was volgens de 1e proeflopers ook leuk en speciaal, betreffende box ook voldoende van merktekens voorzien enz. Maar wat nu te doen.. eigenlijk wil ik de cache niet opgeven, da's zonde van het werk. Maar om nu een nieuwe box in dezelfde omgeving, maar dan een paar 100m elders te plaatsen lijkt me eigenlijk ook niks, want de rippers weten nu dat er wat te "halen"valt? Ik vermoed dat de box bij toeval is ondekt door kids die in dat bos spelen (we hebben niemand gezien, niet tijdens het uitzetten en ook niet bij het proeflopen, het is juist een deel v.h. bos waar niemand komt, dachten we) hoewel de box zeer degelijk verstopt was. Voor mijn gevoel is het dan gewoon wachten tot je 2e box geript word. Heeft iemand hier ervaring mee? Henk Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Cache helemaal in orde, gelegd, cache pagina klaar. Na 2 dagen ging ik de cache proeflopen en was toen al verdwenen! De cache lag op prive gebied (met toestemming), maar het was er blijkbaar toch niet veilig. Dat was natuurlijk een heel slecht teken en leek me daarom niet verstandig de cache te herplaatsen: Wilde ook geen fotorolletje verstoppen en had geen andere cache locatie voorhanden, dus heb de cache opgegeven. Later van de cache beschrijving gewoon een nieuwe gemaakt op een heel andere locatie. Overigens lijkt me het geen probleem om de cache ca. 100 meter verder te plaatsen. Het kan dan zijn dat die plek veel minder vaak bezocht wordt en dus de ripkans ook een stuk kleiner is. Maar je weet pas achteraf of een locatie een goede cache locatie is. Ik heb dat opgelost door eerst een goedkope plastic container te plaatsen. Deze is vaak niet waterdicht en niet opgewassen tegen vorst, maar als deze toch enkele weken blijft liggen terwijl jij aan je cache pagina werkt, lijkt de cache locatie voorlopig "goed genoeg". Na het online komen en als de cache al enige keren zonder geript te zijn gevonden is, dan kun je hem vervangen door een meer duurzame container, bijvoorbeeld een ammo box of een PVC container.
Hasta12 Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Da's het punt juist. De eindstash is eigenlijk een belangrijk onderdeel van het hele verhaal ( ik wil daarover niet teveel zeggen, mocht de cache ooit toch online komen is de cluo weg!) dus vervangen voor een simpel alternatief zoals een plastic box is eigenlijk geen optie in dit geval. De houten omkisting was uiteraard onopvallend en zat zeer goed gecamoufleerd weggestopt. Ook de locatie was in overleg met de terreinbeheerder die had aangegeven dat in dat deel van het bos bijna nooit iemand kwam ( naar zijn weten) Kan haast niet anders dan dat het inderdaad een toevalsrip is geweest, en ik hoop eigenlijk dat het kwajongens werk is geweest en dat ze na het lezen van de cache note ( waarin oa word uitgelegd wat geocaching is) tot inkeer komen en de ombox met container terugbrengen of bellen. we wachten maar even af
Sivota Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Als je de cache nog niet ter review hebt aangeboden dan lijkt mij het idee van globe_explorer een goed plan. Gewoon even een tijdje 'proefdraaien' met een box en kijken wat er gebeurt of hopelijk niet gebeurt.
Lepman Geplaatst 27 september 2009 Geplaatst 27 september 2009 Als je de cache nog niet ter review hebt aangeboden dan lijkt mij het idee van globe_explorer een goed plan. Gewoon even een tijdje 'proefdraaien' met een box en kijken wat er gebeurt of hopelijk niet gebeurt. Maar dan wel zonder boekje want er zijn cachers genoeg die hun naam er inzetten als ze m vinden en gelijk loggen zodra die online komt
Aanbevolen berichten