Spring naar bijdragen

Loggen voor niet aanwezige cachers


peterseli

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

hmm

Van de week GC1H3D3 ook voor een ander team gelogd terwijl ze er niet bij waren.

Ben ik nu crimineel?

Je geeft wel in je log aan dat het is omdat jullie met het lopen geen pen mee hadden.

Lijkt mij niet echt loggen voor een ander meer praktisch.

Lijkt mij ook meer dan normaal zoals jij het gedaan hebt.

Dit is volgens mij ook een andergeval dan hier boven beschreven.

Tja ieder zijn spel en wil je de boel flessen voor een hoge scorre so what.

Snel veel founds voor de geod'ors lijkt mij ook absurd ik moet nog 5 caches voor ik ze mag geven en ik zou nog niet weten welke cache er zo boven uit sprong voor een geod'or dus wat moet je er mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren ben ik twee cachers tegengekomen in de regio die ik bezocht. Daarna heb ik ze nog maals drie keer gezien waarbij twee keer direct bij een cachelokatie. Echter volgens de handgschreven/gestickerde log en de log op internet blijken het opeens vier personen te zijn! Kortom er moeten wel spoken meegelopen zijn of voor niet aanwezige personen worden gelogd! Persoonlijk vind ik dat belachelijk maar hoe ga je er mee om? (Het waren niet onze caches'

 

peterseli

 

hmmmm leuk topic..... dit heb ik wel meer gezien....... maar dan van mensen die op 1 dag caches aan het loggen waren die ver uit elkaar lagen en niet op een dag te doen zijn.

 

maar al eerder in de draadje opgemerkt, iedereen doet het op zijn eigen manier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Track_Leader dat laatste wat je opmerkt is wel degelijk mogelijk. Een team kan uit diverse personen bestaan die onder één team naam loggen. Als de een op reis is in bijvoorbeeld Amerika en de ander is in Nederland kunnen ze op dezelfde dag in beide landen onder hun team naam loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Track_Leader dat laatste wat je opmerkt is wel degelijk mogelijk. Een team kan uit diverse personen bestaan die onder één team naam loggen. Als de een op reis is in bijvoorbeeld Amerika en de ander is in Nederland kunnen ze op dezelfde dag in beide landen onder hun team naam loggen.

 

nee niet die teams die ik daar zag :lol1: dat was een 1 persoons team helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie willen er met mij een team vormen zodat we binnen een paar weken op de 8000+ komen???? :lol1:

 

Sorry hoor, maar als team uit elkaar gaan om dan her en der te loggen... is in de betekenis van het woord wel teamwerk maar past wat mij betreft niet in het geocachen hoor. Als je nu gezamenlijk de routes loopt en logt vind ik het een ander verhaal.

 

Maar nogmaals, iedereen moet er op zijn/haar manier de kick uit zien te halen. Het is vooral de vraag of je er zelf mee kunt leven of niet. Anders wordt het als er met bijvoorbeeld een race "vals" wordt gespeeld.

 

grtzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou in ieder geval niet zomaar loggen voor een ander team.

Wellicht is er een uitzondering te bedenken, maar niet zo van:

 

Als ik ga cachen, log ik voor hen, al zijn ze er niet bij.

Andersom zou ik al helemaal niet willen, want dan weet ik niet meer welke ik niet en wel found heb en mis ik wellicht een leuke cache of mooi plekje.

 

Ik vind het nu al lastig soms dat we samen onder 1 naam loggen, maar zetten in de log er wel duidelijk bij wie er mee zijn geweest.

 

Waarom wel een gezinsaccount dan? Omdat we als we als eerste een cache zouden vinden, niet met onze 3 losse accounts goud-zilver-brons wilde bezetten.

 

Intussen heeft onze dochter wel haar eigen account, die we hebben gemaakt, omdat ze eigen coins en tb's kreeg en als ze echt als eerste de cache vind, dan kan die cache, die ze echt zelf heeft gevonden ook op haar eigen naam gelogd worden.

 

Zo zal ieder het op zijn eigen manier doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou in ieder geval niet zomaar loggen voor een ander team.

Wellicht is er een uitzondering te bedenken, maar niet zo van:

 

Als ik ga cachen, log ik voor hen, al zijn ze er niet bij.

Andersom zou ik al helemaal niet willen, want dan weet ik niet meer welke ik niet en wel found heb en mis ik wellicht een leuke cache of mooi plekje.

 

Ik vind het nu al lastig soms dat we samen onder 1 naam loggen, maar zetten in de log er wel duidelijk bij wie er mee zijn geweest.

 

Waarom wel een gezinsaccount dan? Omdat we als we als eerste een cache zouden vinden, niet met onze 3 losse accounts goud-zilver-brons wilde bezetten.

 

Intussen heeft onze dochter wel haar eigen account, die we hebben gemaakt, omdat ze eigen coins en tb's kreeg en als ze echt als eerste de cache vind, dan kan die cache, die ze echt zelf heeft gevonden ook op haar eigen naam gelogd worden.

 

Zo zal ieder het op zijn eigen manier doen.

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een aantal accounts [namen] en een cache-ontmaagding mondt dus altijd uit in het bezetten van het hele erepodium ;):PB):lol::lol1:

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje / Mr. TOP.NL / Spion van Deventer / enz enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

natuurlijk doet het iederren het op zijn eigen manier. Het lijkt me echter toch logisch dat je zelf (of een ander teamlid van hetzelfde team) zelf de cache bezoekt of er fysiek bij aanwezig is om te loggen. Als er een ekuze wordt gemaakt om een gezin op te splitsen in meerdere leden, moet toch elk teamlid aanwezig zijn bij het loggen. Dus niet dat de moeder 100 caches bezoekt en dan gelijk voor alle familieleden logt. (nog maar niet gesproken van alle vrienden, kennissen enz..). Mij lijkt het dat de logs dan gewoon verwijderd moeten worden.

 

peterseli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wordt er weer snel een oordeel geveld en worden er mensen aan de virtuele schandpaal genageld. Misschien is het slim om eerst eens conact op te nemen met de cachers in kwestie? Misschien hebben ze wel een heel erg goede verklaring voor hun gedrag. Misschien ook niet, of misschien ben je het niet eens met hun ideeën van wat wel of niet kan, maar dat kan pas blijken als je contact met hen gehad hebt.

Ik kan zo iets bedenken dat je voor iemand anders logt. Misschien waren ze vorige week wel met z'n tweeën op pad hebben ze de cache gevonden, maar hadden ze geen pen bij zich. Vandaag was één van de twee weer in de buurt en heeft direct de naam van de andere erbij gezet. Dan klinkt het opeens veel minder "fout".

i.e. ga eens niet uit van het ergste en geef iemand de kans om zijn gedrag te verdedigen. Da's wel zo aardig.

 

Q :lol1:

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dacht je dan van het loggen van een FOUND sla je de cache overneemt van een team die hem net iets eerder found dan jou team.

het 2 de team logt een found maar heeft hem eigenlijk niet gevonden dat deed het eerste team.

 

Wat zijn je alternatieven? Stel, je hebt weken zitten puzzelen, daarna 15km gewandeld langs allerlei listig verstopte waypoints, alleen een ander team staat net met de doos in zijn handen op de eindlocatie. Moet je het dan maar opgeven en hem helemaal nooit loggen? Of de volgende week terugkomen en gaan zoeken hoewel je natuurlijk allang weet waar hij ligt? Wat als het ook nog eens ver van huis is?

 

Mijn mening: gewoon lekker loggen. Dit soort toeval kun je toch niks aan doen, af en toe gebeurt het gewoon en dat hoort erbij. Sterker nog, het is juist wel leuk want juist dan maak je kennis met andere cachers.

 

En de mensen die het niet goed vinden omdat het tegen de regels zou zijn (welke regels trouwens?): zo obsessief omgaan met andermans score suggereert toch een ziekelijke fascinatie voor puntjes hoor...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn je alternatieven? Stel, je hebt weken zitten puzzelen, daarna 15km gewandeld langs allerlei listig verstopte waypoints, alleen een ander team staat net met de doos in zijn handen op de eindlocatie. Moet je het dan maar opgeven en hem helemaal nooit loggen?

 

Nee hoor. Gevonden is gevonden, ook als de cache zich bevond in de handen van een ander team. Je krijgt hier niet de kans om veel zoekwerk te doen, maar juist wel de kans om nieuwe mensen te leren kennen!

Dit hoort bij het spel.

 

Maar wat er ook bij hoort: niet gevonden is niet gevonden. Log bij geen krabbel in het logboek dan ook een 'DNF'. Het draagt bij aan het verhaal en de ervaring van het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie willen er met mij een team vormen zodat we binnen een paar weken op de 8000+ komen???? :dribble:

 

Sorry hoor, maar als team uit elkaar gaan om dan her en der te loggen... is in de betekenis van het woord wel teamwerk maar past wat mij betreft niet in het geocachen hoor. Als je nu gezamenlijk de routes loopt en logt vind ik het een ander verhaal.

 

Maar nogmaals, iedereen moet er op zijn/haar manier de kick uit zien te halen. Het is vooral de vraag of je er zelf mee kunt leven of niet. Anders wordt het als er met bijvoorbeeld een race "vals" wordt gespeeld.

 

grtzzzz

Vals spelen? Voor wie? Voor jou? Denk na....je cacht voor niemand anders dan jezelf. Wat mij betreft zetten ze de hele found it nummering direct op onzichtbaar voor derden zodat die spelletje per direct rust krijgt! Want 7 van de tien draadjes (ik ben mild) gaan de laatste tijd alleen maar over het wel en wee van een ander.......... Ik word langzaam een beetje misselijk over al dat mooie groene gras bij de buren terwijl je zelf niet ziet hoe mooi je eigen tuin is!

 

 

{VOORBEELD}Ooit hebben wij onze eerste 4 of 5 caches in België gezamelijk gevonden en onszelf een team genoemd. Helaas wonen we nogal ver uit elkaar, Drenthe-Utrecht. Mogen we daarom niet los van elkaar caches zoeken en loggen? Sterker nog, eentje lost een mystery op en laat mij de cache lopen of andersom. Of een teamlid is ziek, nu moeten we wachten tot hij/zij beter is voordat we weer gezamelijk op pad kunnen..........carambalig (=lüllig), dan kan je inderdaad beter Remie heten en lekker alleen gaan dwalen!

 

Volgens mij wordt er maar weer wat geroepen. Wat maakt het nu uit of een team uit 1 of 20 leden bestaat. En wie er bij het loggen aanwezig is. Het team ligt vast en één of meerdere teamleden bezoeken een cache.

 

Inderdaad @rend, er word veel te veel geroepen! Ik kap ermee :)

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...