Spring naar bijdragen

Garmin Oregon Of Map60csx


Team Mindforce

Aanbevolen berichten

Beste mede-cachers,

 

Ik gebruik zelf al jaren met veel plezier mijn map60CsX. Nu wil een kammeraad van mij ook een Garmin GPS kopen voor het wandelen in de bergen en eventueel ook te gaan geocachen. Belangrijk voor hem is een goede ontvangst, digitaal kompas, hoogtemeter, water/schok bestendigheid en het gebruik van topo kaarten. Hij heeft op mijn aanraden gekeken naar de map60csx maar ook naar een nieuwer model, de Oregon. Ik kan hem niet helpen want ik heb geen ervaring met de Oregon. wellicht kan iemand hem advies geven?

 

Alvast erg bedankt namens Geert, mijn Belgische kameraad.

 

Groet,

 

Dimar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

60CSX kan meer en kost minder

Oregon heeft een groter beeldscherm en heeft ook mooier beeld en kan Wherigo's afspelen.

 

Tis maar net wat je wilt

 

In mijn ogen niet zozeer kan meer maar kan je andere dingen mee als de Oregon.

Met de Oregon kan je ook veel dingen doen die je met de 60 niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt misschien wat hard over, maar 60CSX is volgens mij een model wat langzaam afsterft... wel bruikbaar als je niet al te veel geld kwijt wil.

De oregon wordt continue aan gesleuteld qua nieuwe mogelijkheden en ondersteuning plus het grafische scherm is erg mooi!

 

Oud of nieuw was bij mij de keuze.... de oregon is nu al vanaf 279,-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik kies denk ik ook voor de Oregon ook al is de 60 wel een stuk gebruiksvriendelijker op een aantal punten.

 

Moet je op de Oregon eens een compleet adres opzoeken maar er niet voor kiezen er direct heen te gaan.

Hoeveel keer x klikken voor je weer in het hoofdmenu bent? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de 60 niet, maar als je eenmaal de Oregon gewend bent wil je eigenlijk niet meer anders.

De kaarten zijn duidelijker dan op welke gps dan ook.

De ontvangst is middels de updates niet meer minder dan de 60.

Een van de nadelen is de zichtbaarheid van het scherm, maar laat je de achtergrondverlichting aan dan is de zichtbaarheid goed.

Ik heb de Oregon en wil niet meer anders.

Maar dat zullen de 60 fans ook wel zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou voor de Oregon gaan, daar worden updates voor geleverd en je kunt er Wherigo's mee doen. De kaartweergave is idd super! En het touchscreen is ook ontzettend handig, het gaat veel sneller! En je kunt de Oregon 300 voor ruim onder de 300 euro krijgen! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het puur om geocaching en wandelen in de bergen met topokaart gaat zijn er toch nog enkele andere afwegingen te maken:

 

- vind je het belangrijk dat het scherm ietsiepietsie groter is?

- vind je het belangrijk dat de kleuren wat mooier zijn?

- vind je een touchscreen te prefereren?

- vind je paperless cachen belangrijk?

 

Als je deze zaken belangrijk vind komt vanzelf de Oregon in beeld, MAAR het touchscreen is een stuk kwetsbaarder dan het scherm van de 60CSx. En ik weet ook niet hoe hij zich in zijknat weer houdt.

 

En dat zijn de zaken die IK erg belangrijk vind.

Ik laat hem nogal eens vallen.

Ik gebruik hem wel eens om wat takjes, bladeren ed. opzij te schuiven( met het antenne deel).

 

Ik verwacht dat wat dat betreft de 60CSx beter tegen stoten, vallen , water ed. kan. Als je de hele tijd voorzichtig moet doen met je gpsr in het kader van "oh jee, oppassen, misschien komt er wel ergens een krasje op" : neem de 60CSx.

 

Die heeft zich in de loop der jaren bewezen als zeer betrouwbaar en voorzien van alle technische snufjes die je al cachend nodig hebt.

 

Ik heb dus al jarenlang een 60CSx en ben er meer dan tevreden over! :thumbup:

 

Overigens: als je hem al jaren hebt wil je soms ook wel eens wat nieuws, ondanks dat hij nog prima is. Niks mis mee. Maar af en toe ben ik wel gevoelig voor een gadget. Zou ik eraan toegeven dan zal het de Oregon 550 of zo worden.

 

Tja, ik ben ook maar een mens. :blush::lol1:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je deze zaken belangrijk vind komt vanzelf de Oregon in beeld, MAAR het touchscreen is een stuk kwetsbaarder dan het scherm van de 60CSx. En ik weet ook niet hoe hij zich in zijknat weer houdt.

Met een Oregon kun je volgens mij gewoon onder de douche staan (nooit geprobeerd maar hij schijnt waterdicht te zijn), en ik hou hem zelf regelmatig onder de kraan zodat het scherm e.d. weer schoon wordt (geen vegen en stofjes). En dat kan gewoon dus hij zal wel waterdicht zijn.

bewerkt door DiedB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je deze zaken belangrijk vind komt vanzelf de Oregon in beeld, MAAR het touchscreen is een stuk kwetsbaarder dan het scherm van de 60CSx. En ik weet ook niet hoe hij zich in zijknat weer houdt.

Met een Oregon kun je volgens mij gewoon onder de douche staan (nooit geprobeerd maar hij schijnt waterdicht te zijn), en ik hou hem zelf regelmatig onder de kraan zodat het scherm e.d. weer schoon wordt (geen vegen en stofjes). En dat kan gewoon dus hij zal wel waterdicht zijn.

Zo Died, jij durft :thumbup: !

 

Ik houd het draadje in de gaten, ik ben ook in "tweestrijd" over welke GPSr te nemen asap, maar precies deze twee modellen zijn een optie.

 

Men noemt steeds de map60csx heeft meer voordelen tov de Oregon en andersom, maar kan iemand die dan eens precies opschrijven, de voordelen tov de Oregon... (Ook al vinden sommigen het iet te vergelijken).

 

Misschien een duo lijstje, wat kan de een, wat kan de ander, waar precies als gebruiker ben je zelf UITERST tevreden over :blush: !

 

THNX,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ze allebei, elke keer als we gaan cachen. Ik loop normaliter met de Oregon, mijn vriendin met de 60csx. In praktijk loop ik met allebei, want ik heb 9 van de 10 keer de rugzak om en daar zitten toevallig de clips aan om de boel aan op te hangen.

 

Hoe vaker ik de Oregon gebruik, hoe prettiger ik hem vind. Nadelen in het begin waren de batterij en de afwijking tov de 60Csx. Waar ik echt letterlijk na 6 uur met lege batterijen stond ging de 60csx gewoon 2 volle dagen mee. Ook de afwijking in de positie was om te huilen. Ik stond geregeld 20 meter verderop op een nulpunt dan de 60csx. Ik heb het idee dat beide punten zijn verholpen in de laatste updates, ik heb althans geen klachten meer dat ik een bosje te ver sta te zoeken :-)

 

Wat kan de 60csx beter? Tja, de handling tussen menu's gaat sneller. Switchen tussen menu's gaat met 1 knop. In de Oregon moet je uit menu A met een kruisje, dan vervolgens naar menu B. Wil je daar weer uit, dan volgt weer een kruisje en een andere menukeuze.

 

Is dat nadeel dan genoeg om de csx te kopen?

 

Nee, het touchscreen maakt heel veel goed. Als je in een multi een nieuw coordinaat moet invoeren ben ik met de oregon al 30 meter onderweg terwijl op de csx het coordinaat nog moet worden ingevoerd. Ik vind ook altijd de caches, hoe zou dat nou komen. ;-)

 

Bovendien zijn de profielen echt een mega uitvinding. Heb je Automotive aanstaan, dan staat bij mij automatisch City Navigator aan en TOPO uit. Navigeren met de auto werkt dan als een zonnetje. Selecteer je het geocaching profiel, dan staat automatisch TOPO aan en City uit.

 

Als ik een half jaar geleden had moeten kiezen, dan had ik de 60csx genomen. Tegenwoordig kies ik echter voor de Orgeon. De trage menuopties worden ruimschoots goed gemaakt door bijvoorbeeld voornoemde opties.

 

Bovendien is (ik heb nog niet geprobeerd) eindelijk een optie in de Oregon gekomen om verschillende mapsource kaarten, uit verschillende files aan elkaar te plakken. Niks zo dramatisch om, na 3GB aan City Navigator en TOPO NL/BE/DE/ etc etc te hebben gebouwd in Mapsource, er dan achter te komen dat je Terschelling bent vergeten in de NL kaart.

 

Dan kan je dus opnieuw beginnen en weer 6 uur lang in Mapsource TOPO kaarten gaan staan bakken. Tegenwoordig kan je gewoon Terschelling los erbij plakken als separate kaart. De Oregon ziet alle kaarten toch als 1. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar dat alleen al is een Oregon waard volgens mij!!

 

Kortom, de csx is een top GPS. Echt een hele goede koop. Maar ga met je tijd mee en koop een Oregon, die is ook echt heel goed en wordt met alle updates alleen maar beter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...