Spring naar bijdragen

Garmin Oregon Of Map60csx


Team Mindforce

Aanbevolen berichten

knipperdeknip ...

 

Hartstikke bedankt voor je heldere uitleg.

 

Ik ga zondag eens live ervaren tijdens het kano uitje, hoe dat nou voelt , zo'n Oregon in je handen... :blush:

(Nou ja, niet TIJDENS het KANOvaren natuurlijk, maar ergens op die dag lukt het vast wel een gaatje te vinden, om hem eens nader te inspecteren !).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

knipperdeknip ...

 

Hartstikke bedankt voor je heldere uitleg.

 

Ik ga zondag eens live ervaren tijdens het kano uitje, hoe dat nou voelt , zo'n Oregon in je handen... :blush:

(Nou ja, niet TIJDENS het KANOvaren natuurlijk, maar ergens op die dag lukt het vast wel een gaatje te vinden, om hem eens nader te inspecteren !).

Je mag de mijne inspecteren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je deze zaken belangrijk vind komt vanzelf de Oregon in beeld, MAAR het touchscreen is een stuk kwetsbaarder dan het scherm van de 60CSx. En ik weet ook niet hoe hij zich in zijknat weer houdt.

Met een Oregon kun je volgens mij gewoon onder de douche staan (nooit geprobeerd maar hij schijnt waterdicht te zijn), en ik hou hem zelf regelmatig onder de kraan zodat het scherm e.d. weer schoon wordt (geen vegen en stofjes). En dat kan gewoon dus hij zal wel waterdicht zijn.

na het zwemmen:

fotona%20het%20zwemmen.jpg

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben beide modellen gehad, of beter gezegd we hebben de CSX gehad en we hebben de oregon (twice!). Dit bevalt uitstekend, vooral het feit dat je de cache beschrijvingen kan meenemen.

 

Wij willen niet meer terug naar de CSX.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben alweer een paar jaar de 60CSx en zijn daar gewoon tevreden over. Het enige minpuntje is wellicht het gebruik van 'piepjes' bij het navigeren onderweg. Hoe werkt dat bij de nieuwe type's van Garmin, dus bij de Oregon, de Colorado en de Dakota? Eva of Bram op de GPS zou wel aardig zijn, maar feitelijk hebben we die ook al in de PPC staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben alweer een paar jaar de 60CSx en zijn daar gewoon tevreden over. Het enige minpuntje is wellicht het gebruik van 'piepjes' bij het navigeren onderweg. Hoe werkt dat bij de nieuwe type's van Garmin, dus bij de Oregon, de Colorado en de Dakota? Eva of Bram op de GPS zou wel aardig zijn, maar feitelijk hebben we die ook al in de PPC staan.

De Oregon heeft andere piepjes dan de 60 maar wie die piepjes heeft ingesproken (Bram of Eva) weet ik niet :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Futurumshop:

 

 

2009-06-18 16:42:53

Dit GPS toestel heeft geen sprekende navigatie. Dit type werkt alleen met symbolen en tekst. Sebastiaan - Futurumshop.nl (support(at)futurumshop.nl)

 

 

Wat dat betreft heeft de Oregon geen toegevoegde waarde, jammer dan :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow wat een racties jongens! Helemaal top. Ik stuur mijn makker dit draadje even door zodat hij zijn keuze kan maken. Wellicht hebben we er dan weer een mede-cacher bij! Nogmaals bedankt!

 

p.s.

Ik blijf voorlopig vasthouden aan mijn CSX. Die is toch even wat 'stoerder' qua uiterlijk en het tevens nog te gebruiken om takken opzij te duwen, holen in de grond te graven, spijkers in planken te slaan, mee over te gooien etc. :thumbup:

 

Groetjes,

 

Dimar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow wat een racties jongens! Helemaal top. Ik stuur mijn makker dit draadje even door zodat hij zijn keuze kan maken. Wellicht hebben we er dan weer een mede-cacher bij! Nogmaals bedankt!

 

p.s.

Ik blijf voorlopig vasthouden aan mijn CSX. Die is toch even wat 'stoerder' qua uiterlijk en het tevens nog te gebruiken om takken opzij te duwen, holen in de grond te graven, spijkers in planken te slaan, mee over te gooien etc. :blush:

 

Groetjes,

 

Dimar

 

Je gebruikt hem dus al multy-tool. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt in de Oregon zelf zeker 3 maar ik geloof zelfs 4 aparte bestanden (kaarten of gekoppelde kaarten) opslaan met verschillende kaarten. Daar zijn diverse extenties voor.

Wil je nog meer dan extra kaartes gebruiken. Verder is inderdaad het invoeren van coordinaten supereenvoudig en snel.

Ook gemiddeldes van een waypoint meten is in de laatste beta update prima geworden.

Het batterijgebruik valt me ook heel erg mee. Als je wat zuiniger omspringt met het licht lukt dat best 6 uur.

Een extra setje (oplaadbare) batterijen mee en er zijn geen problemen meer. ;)

De profielen werken ook heel lekker. Gelijk de juiste kaart bij het gekoezen profiel. Tevens kun je ook jouw voorkeur menu per profiel aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mede-cachers,

 

Ik gebruik zelf al jaren met veel plezier mijn map60CsX. Nu wil een kammeraad van mij ook een Garmin GPS kopen voor het wandelen in de bergen en eventueel ook te gaan geocachen. Belangrijk voor hem is een goede ontvangst, digitaal kompas, hoogtemeter, water/schok bestendigheid en het gebruik van topo kaarten. Hij heeft op mijn aanraden gekeken naar de map60csx maar ook naar een nieuwer model, de Oregon. Ik kan hem niet helpen want ik heb geen ervaring met de Oregon. wellicht kan iemand hem advies geven?

 

Alvast erg bedankt namens Geert, mijn Belgische kameraad.

 

Groet,

 

Dimar

 

 

Wij twijfelden destijds (ruim n jaar geleden) tussen een Vista en een 60CX. Gewoon een weekend allebei gehuurd en lekker mee wezen cachen, dan merk je vanzelf welke je het prettigste vindt!

 

Succes met kiezen!

 

groetjes van de familie beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...